aahh durka durka durka
Gooi het in overige ?...
maar idd terechte vraag...
maar idd terechte vraag...
Daarom dus.Het aanbieden van illegale en/of gestolen apparatuur in V&A is aanleiding tot onmiddellijke uitsluiting van alle Tweakers.net-diensten en -faciliteiten. Tweakers.net kan bovendien aangifte doen van (poging tot) heling of een ander strafbaar feit. Het aanbieden van of vragen naar retailsoftware van welke aard dan ook is niet toegestaan. Het aanbieden van en vragen naar OEM-software daarentegen wel, vermeld hierbij duidelijk dat zowel de software als de bijbehorende hardware verkocht wordt.
Dit heeft niks met het subforum Software Algemeen te maken, ik verplaats het even naar het juiste subforum. Misschien dat iemand er nog wat nuttigs over te zeggen heeft, ook al heeft harm al grotendeels het antwoord verklapt.
Ik begrijp het wel maar ben het er niet helemaal mee eens. Hardware zou je dan ook alleen met tonen van je aankoopbon kunnen plaatsen hier. Want er worden soms wel erg nieuwe producten aangeboden.Wie zegt dat mijn 15” tft die ik via tweakers.net verkocht heb de dag ervoor niet gejat heb??
En retail software zou je eventueel verplicht kunnen maken met afbeelding van het pakket/spel en de bon, dan zie je ook snel genoeg dat het geen kopie is.
Je kan er bij software maar zeker OOK bij hardware nooit 100% van uitgaan dat het niet illegaal/gestolen is.
Ikzelf vind het een beetje een "bange" instelling en kromme gedachten tussen de hardware en software verhouding qua risico.
aahh durka durka durka
Het verspreiden van software is aanzienlijk makkelijker dan het verspreiden van hardware. Met een behoorlijke mate van zekerheid is te stellen dat vrijwel iedereen hier op het forum weleens een Windows-cd heeft uitgeleend aan iemand anders en zo in feite software heeft verspreid. Tegelijk weet ik ook vrijwel zeker dat vrijwel niemand hardware uit een winkel heeft gestolen of op een andere minder legale manier aan hardware is gekomen. Dat verschil bestaat en dat hebben we op deze manier willen vormgeven in V&A.
Een foto is na te maken, terwijl de eis dat zowel hardware als OEM-software samen verkocht moeten worden, aanzienlijk minder makkelijk is na te maken. Want je kan moeilijk in je advertentie zetten dat je beide verkoopt en vervolgens alleen de software verkopen, daarmee trek je geen kijkers.En retail software zou je eventueel verplicht kunnen maken met afbeelding van het pakket/spel en de bon, dan zie je ook snel genoeg dat het geen kopie is.
Pagina: 1