Laptop underklokken?

Pagina: 1
Acties:

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 13:39
Ik zou graag mijn laptop willen underklokken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Omdat ik maar 2 uur met me accu kan :'( zou ik de procesor wat willen underklokken om wat langer met de accu te gaan kunnen. Het probleem is dat ik dit niet via het bios kan doen. Kan dit via een apart programma onder windows? Is het zoiezo verstandig om te underklokken of maakt het op de batterijduur niet zoveel uit?

Systeem specs

Dell inspirion 1150 :Z
Intel Celeron 2400 mhz
512 MB etc ..

met vriendelijke groet,
Hilco

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Underclocken zou wel iets helpen, maar ik verwacht niet veel. Lager voltage zou meer moeten doen maar ik verwacht niet dat je die mogelijkheid hebt.

Wat je nog wel kunt proberen is om zoveel mogelijk devices uit te schakelen (werk met meerdere hardwareprofielen). Uitschakelen van devices (zoals bijv. wlan, modem etc) scheelt wel in het stroomverbruik.

• Hilco
speedswithc helpt niet zoveel bij mij, ook heb ik al veel apparaten uitgeschakeld. Niemand die weet hoe je vcore en fsb met een progrie naar beneden haalt?

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:54

Quakie

quakelen

Denk niet dat die gaat werken...

Dat programma kijkt naar de cpu... als die niet underclocken (even zo maar noemen soort van speedstep) ondersteund doet dit programma ook niks. Kan het weten gebruik op een p m cpu.

Ipv dat die continue schakelt van 600mhz naar 1550mhz krijg je ook meerdere tussenwaardes.....
Lager dan 600mhz krijg je hem niet.

net te laat. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Quakie op 18-08-2005 17:38 ]

Ik teken nergens meer voor

Verwijderd

Eh heeft volgens mij ook weinig zin behalve warmte generatie..
Koop gewoon een betere accu ;) of zo'n een die je op je gewone kan aansluiten en dan je laptop iets dikker maakt aan de onderkant.

Ik heb een Pentium 1, 166 Mhz @ 99 Mhz gehad scheelde echt tering veel heat.. kweenie hoeveel omdat je dat nergens kon zien maar m'n toestenbord werd niet meer warm. (die word trouwens als gigantische heat sink gebruikt!) en m'n PCMICIA kaarten ook omdat de omhuizing van die slot koper is en linked naar de processor :P echt ziek mja Digital Equipment had altijd wel gave maar zieke dingen.. HP is suckage.. 250 watt voedingen van een bestek fabrikant ofzo.. nergens iets over te vinden.. Bestec.. trouwens.. nja Digital moet terug komen!

(ze hadden btw. ook de enigste door de UNIX bond dinges goed gekeurde variant en mochten het ook UNIX noemen ;))

• Hilco
naja iedergeval bedankt voor de snelle reacties, zal nog ff uurtje verder zoeken met google ;)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-02 11:42

TheBorg

Resistance is futile.

• Hilco
hehe, had het net geinstalleerd al, bezig met kijken of t helpt. Hartelijk dank
Pagina: 1