Toon posts:

2 promise raid kaarten in 1 PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

Ik heb het volgende probleem:
Mijn server is uitgerust met een Promise Fastrak S150 SX4 controller, deze stuurt een RAID 5 array van 3x de WD Raptor 74GB aan.

Vandaag wilde ik hier een 2de RAID controller bij zetten, namelijk de Prmoise Fastrak100 TX2. Om 2 Samsung IDE schijven in RAID 1 te laten draaien. Vanaf deze IDE mirror array moet de PC gaan opstarten.

Dat opstarten gaat gewoon goed, alleen vindt mijn server de RAID 5 array niet meer. :'( Het viel me al op dat tijdens het opstarten alleen het Bios geladen wordt van die nieuwste kaart (dus de FastTrak100 TX2)

Ik heb promise gebeld, die hadden het over een geheugen aanvraag conflict. Die kaarten zouden beide hetzelfde stukje geheugen willen reserveren en daarom ziet hij die 2de (Fastrak S150 SX4) kaart niet.

Wat heb ik verder al geprobeerd:
- Bios update van mijn moederbord, hielp niet
- De biossen van die 2 kaarten zijn al up to date
- De laatste driver versies geinstalleerd
- IRQ adressen vast ingesteld in het BIOS
- Andere PCI poorten geprobeerd.
- Gekeken op GoT, kwam dit topic tegen:
Onboard IDE RAID + Promie SX4 SATA RAID werkt niet ?
Maar, dit gaat bij mij niet op, omdat het niet vast loopt :)

Mijn vraag is dus, Is het mogelijk om 2 RAID controllers in een PC te zetten? En zo ja kan iemand mij opweg helpen om dit voor elkaar te krijgen _/-\o_

Alvast bedankt

Justin

edit: Zojuist ook nog een oud IDE Raid controllertje van Q-Tech in de plaatst van die Promise FastTrak100 TX2 gezet, maar helaas zelfde resultaat :|

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 18:41 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:12

FastBunny

Give it the Works !

Ik heb niet helemaal dezelfde situatie maar ik gebruik een Intel Servermoederbord met daarop een Promise S150 TX4 (zonder hardware cpu etc) en een losse Promise FastTrack 100 IDE (ook zonder hardware cpu)
En dat werkt perfect, ik boot overigens met de FastTrack,

wel heb ik gemerkt dat bij mijn vorige moederbord het niet ging om 2 raid controllers (de Promise FastTrack 100 en een simpele Silicon Image SATA raid controller) te gebruiken, ze gebruiken dan teveel rom geheugen wat de bios niet aankan, in een serverbord had ik dit probleem niet. Alleen de 1e kaart werd goed opgepakt, de 2e had geen bios :/

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:05
Heb ik ook eens gehad, bleek dat er niet genoeg irq adressen beschikbaar waren. Onboard audio uitgezet, seriele- en compoorten uitgezet en toen werkte het wel. Je zou het kunnen proberen.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
sig69 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:31:
Heb ik ook eens gehad, bleek dat er niet genoeg irq adressen beschikbaar waren. Onboard audio uitgezet, seriele- en compoorten uitgezet en toen werkte het wel. Je zou het kunnen proberen.
Dat staat allemaal al uit helaas ;)

Ik heb trouwens een Intel Desktop D845EBG2 mobo, mochten jullie iets aan deze info hebben ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 17:44 ]