Toon posts:

lycos minachting voor bestaande klanten

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. voor de 2e keer haalt lycos dezelfde smerige truck uit om bestaande klanten uit te kleden. wat is het geval? nou nieuwe klanten kunnen nu een pakket krijgen met 2000 mb opslag en 40 gigabyte dataverkeer voor 9.95 euro per maand. maar nu komt het. ik heb al een pakket en betaal 7 euro voor 100 mb opslag en 5 gigabyte aan data verkeer per maand. stel ik wil ook het zelfde pakket wat nieuwe klanten kunnen krijgen voor 9.95 dan MOETEN BESTAANDE KLANTEN 27.00 EURO PER MAAND BETALEN PLUS DE BESTAANDE ABBO KOSTEN VAN 7 EURO VOOR HET ZELFDE PAKKET!!! dus in totaal 34 euro! Bestaande klanten worden dus voor 24 euro opgelicht!

Volgens mij is het nog goedkoper om een 2e pakket met domein aan te vragen want zo ben je nog goedkoper uit maar dit is te gek voor woorden.

ik denk dat ik dit door ga spelen naar diverse consumentenzaken want dit is echt ronduit schandalig!
Lycos zo ga je niet met bestaande klanten om!!!!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik denk dat ik dit door ga spelen naar diverse consumentenzaken want dit is echt ronduit schandalig!
Lycos zo ga je niet met bestaande klanten om!!!!
Ik zou zo zeggen: succes! Je bent destijds dit contract met ze aangegaan en dat ze nu goedkopere zaken aanbieden, wil niet zeggen dat jij daar ook recht op hebt...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom is dat vreemd? Een nieuw abonnee bij een maandblad krijgt een speeltje (radio, webcam, USB-stick, whatever) en een betaal abo niet. Dat heet marketing. Waarom ben je toendertijd akkoord mee gegaan als je de prijzen toen te hoog vond of de limiet te laag?

Als je het er niet mee eens bent: zeg uit protest je abo op (of ga over naar deze op het moment dat je huidige is afgelopen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Je hebt er inderdaad geen recht op, maar netjes is anders..
Is die aanbieding voor nieuwe klanten alleen maar een lokkertje voor een paar maanden, en dan later ook de volle mep? Dan is het logisch van lycos...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dus in totaal 34 euro! Bestaande klanten worden dus voor 24 euro opgelicht!
Nee, dat is niet waar. Bestaande klanten betalen dus 24 euro meer.
Als ze opgelicht werden dan was het zo dat ze het wel zouden betalen, maar er geen diensten geleverd werden.

Als jij die 34 euro betaald krijg jij die hoeveelheid ruimte + verkeer. Dus je wordt helemaal niet opgelicht.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-02 21:17
ik snap dat je even je frustatie kwijt wil, maar je kan ook kijken naar het nut ervan, die is er namelijk niet.. Je bent toen een contract aangegaan met bepaalde voorwaarden, en daar zit je nu aan vast.

Zou je soms ook gaan klagen als de prijzen verhoogd werden maar jij het 'oude' tarief mag blijven betalen omdat dat in je contract staat ?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:24
Ik ben het wel met de TS eens dat dit nergens op slaat. Ik zie op de Lycos website bovendien geen extra voorwaarden staan over die aanbieding en dat betekent dat in principe iedereen er gebruik van kan maken (er is geen sprake van een vergissing). Juridisch gezien kunnen ze dus niet zo'n aanbieding op de website zetten en 'm vervolgens weigeren.

Verder is Lycos natuurlijk gewoon een kutbedrijf. Hun website met aanbiedingen staan ook vol met onvolkomenheden en fouten. Het is misschien een goed idee om voor een hosting provider te kiezen die haar klanten en het Nederlandse consumentenrecht wel serieus neemt; XS4All ofzo. Als je vind dat Lycos slechte service levert maar je blijft wel hun diensten afnemen, dan verdien je ook niet beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Soultaker op 18-08-2005 17:42 ]

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

JvS schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:08:
[...]
Ik zou zo zeggen: succes! Je bent destijds dit contract met ze aangegaan en dat ze nu goedkopere zaken aanbieden, wil niet zeggen dat jij daar ook recht op hebt...
Je hebt gelijk, maar dit is wel een vreemde situatie.

Een normale situatie waar jij op doelt is bijvoorbeeld :

Hostingpakket A kost 10 euro
Een upgrade naar B kost 15 euro

Terwijl een losse B 20 euro kost.

Dan is het óók zo dat nieuwe klanten slechter uit zijn. Maar nu is het (als ik de TS goed snap) :

Hostingpakket A kost 10 euro.

Voor níeuwe klanten die B willen, kost B 15 euro

Voor klanten die A al hebben, en B willen, kost een upgrade 25 euro.

En dat is een gekke situatie, dat een upgrade als bestaande klant dúúrder is dan het product als nieuwe klant nemen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Soultaker schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:37:
Ik ben het wel met de TS eens dat dit nergens op slaat. Ik zie op de Lycos website bovendien geen extra voorwaarden staan over die aanbieding en dat betekent dat in principe iedereen er gebruik van kan maken (er is geen sprake van een vergissing). Juridisch gezien kunnen ze dus niet zo'n aanbieding op de website zetten en 'm vervolgens weigeren.
Wordt hij geweigerd dan? Zijn huidige contract loopt alleen gewoon nog dus die "uitzitten" vind ik niet vreemd. Inderdaad zou hij andersom ook niet opeens hogere prijzen willen betalen als het voor nieuwe klanten omhoog gaat. Zoals hij zegt: een tweede abo ernaast nemen kan gewoon.

Nee het is geen klantvriendelijke dienstverlening maar imho ook geen reden om verontwaardigd over te doen of over de GAAN SCHREEUWEN in all-caps. You get what you pay for :)
XS4All ofzo. Als je vind dat Lycos slechte service levert maar je blijft wel hun diensten afnemen, dan verdien je ook niet beter.
^^ daar ben ik het helemaal mee eens.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet om als lokertje voor een paar maanden het zijn bedragen die nieuwe klanten altijd moeten betalen. ik ben tevreden met wat ik heb maar ik kan er niet mee leven dat ik voor upgrade in totaal 35 euro moet betalen en nieuwe klanten 9.95 per maand voor het zelfde pakket. dit geintje heeft lycos eerder gedaan.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 18:49:
Het gaat niet om als lokertje voor een paar maanden het zijn bedragen die nieuwe klanten altijd moeten betalen. ik ben tevreden met wat ik heb maar ik kan er niet mee leven dat ik voor upgrade in totaal 35 euro moet betalen en nieuwe klanten 9.95 per maand voor het zelfde pakket. dit geintje heeft lycos eerder gedaan.
Echt klantvriendelijk is het niet, maar jij hebt een contract getekend voor de toen geldende prijzen.
Dus als je daar niet over tevreden bent kun je het beste gewoon een andere hoster gaan zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 18:49:
oja natuurlijk snap ik dat nieuwe klanten iets extra's krijgen dan huidige klanten maar in dit geval gaat het om blijvend iets.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 18:53:
[...]
oja natuurlijk snap ik dat nieuwe klanten tijdelijk iets extra's krijgen als ze zich aanmelden dan huidige klanten maar in dit geval is er hier geen sprake van.

Verwijderd

Topicstarter
eamelink schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:45:
[...]

Je hebt gelijk, maar dit is wel een vreemde situatie.

Een normale situatie waar jij op doelt is bijvoorbeeld :

Hostingpakket A kost 10 euro
Een upgrade naar B kost 15 euro

Terwijl een losse B 20 euro kost.

Dan is het óók zo dat nieuwe klanten slechter uit zijn. Maar nu is het (als ik de TS goed snap) :

Hostingpakket A kost 10 euro.

Voor níeuwe klanten die B willen, kost B 15 euro

Voor klanten die A al hebben, en B willen, kost een upgrade 25 euro.

En dat is een gekke situatie, dat een upgrade als bestaande klant dúúrder is dan het product als nieuwe klant nemen.
Precies. ik heb A en dat kost me nu 9.95 per maand( 9 gig data en 300 mb opslag) nu wil ik, net zoals nieuwe klanten dit kunnen krijgen voor 9.95>> 40 gig data en 2000 mb opslag. Maar als ik dat ook wil moet ik m,n pakket upgraden. Dat betekend dat ik dan 27 euro extra per maand bij moet betalen! nou dat vindt ik gewoon asociaal van Lycos

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

ik zeg, check je mail
Lycos Webhosting lanceert op donderdag 18 augustus een compleet vernieuwd hostingaanbod, waarbij de pakketten maar liefst 10x aantrekkelijker zijn.

Profiteer als huidige klant hiervan met 10x méér schijfruimte, 10x méér bandbreedte en 10x méér e-mail adressen.

Wat is nieuw aan de Lycos Webhostingpakketten:

• 10x meer schijfruimte
• 10x meer bandbreedte
• 10x meer E-mailadressen
• . NL domeinnamen voor ¤ 4,99 per jaar, de laagste prijs in Nederland!

Hoe maak je hier gebruik van?
Login vanaf 18 augustus in je Control Panel en vernieuw je huidige pakket in een nieuw pakket.

Je gebruikersnaam is: ********

Als je geen gebruik wilt maken van dit nieuwe pakket, kies dan op het reguliere vernieuw tijdstip in welk pakket je wilt verlengen. Deze datum vind je in je Control Panel.

Voor meer informatie over het Lycos Webhosting aanbod, kijk op 18 augustus op http://webhosting.lycos.nl

Mocht je vragen hebben, neem dan contact op met ons Support team.

Met vriendelijke groet,
Lycos Webhosting

p.s. vanaf 18 augustus .NL domeinnamen voor ¤ 4,99, de laagste prijs in Nederland!
LYCOS heeft je dus een aanbod gedaan waarschijnlijk? Deze mail kreeg ik in ieder geval wel.

[Signature]

Verwijderd

Topicstarter
woest85 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:39:
ik zeg, check je mail

[...]

LYCOS heeft je dus een aanbod gedaan waarschijnlijk? Deze mail kreeg ik in ieder geval wel.
ja dat klopt maar dat is geen aanbod. dat mail kreeg ik ook maar als ik inlog in mijn account heb ik de mogelijkheid om m,n pakket te upgraden. ik heb dit uit m,n account gekopieerd: Bandbreedte

Geef hieronder aan hoeveel extra je nodig hebt van bovenstaand geselecteerde optie

Geen

+10Gb +8.00€ / m

+20Gb +15.00€ / m

+40Gb +27.50€ / m

Schijfruimte

Geef hieronder aan hoeveel extra je nodig hebt van bovenstaand geselecteerde optie

+1000 Mb +10.00€ / m

+2000 Mb +16.50€ / m

+4000 Mb +24.50€ / m

Dus dat is her rare ervan. enne afgezien wat ik al nu betaal. (zie dit topic) Een nieuwe account aanvragen is dus veeeel goedkope dat m,n huidige pakket te upgraden. waar zijn ze mee bezig daar bij lycos!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:47:
[...]
ja dat klopt maar dat is geen aanbod. dat mail kreeg ik ook maar als ik inlog in mijn account heb ik de mogelijkheid om m,n pakket te upgraden. ik heb dit uit m,n account gekopieerd: Bandbreedte

Geen

+10Gb +8.00€ / m

+20Gb +15.00€ / m

+40Gb +27.50€ / m

Schijfruimte

+1000 Mb +10.00€ / m

+2000 Mb +16.50€ / m

+4000 Mb +24.50€ / m

Dus dat is her rare ervan. enne afgezien wat ik al nu betaal. (zie dit topic) Een nieuwe account aanvragen is dus veeeel goedkope dat m,n huidige pakket te upgraden. waar zijn ze mee bezig daar bij lycos!
hmm dus zou ik die opslag er ook bij willen hebben dan ben ik meer dan 50 euro per maand kwijt! terwijl dit beschikbaar is voor nieuwe klanten (en dat is overgens blijvend betreft dit bedrag) lees dit: Onze bestseller!

active plus pakket: 2000 mb opslag 40 gigabyte dataverkeer voor 9.99 euro incl btw.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Misschien kun je morgen even telfonisch contact opnemen met lycos? en even laten weten wat ze je dan te vertellen hebben?

[Signature]

Verwijderd

Topicstarter
woest85 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:14:
Misschien kun je morgen even telfonisch contact opnemen met lycos? en even laten weten wat ze je dan te vertellen hebben?
ja heb ik vandaag al gedaan maar na 20 min in de wacht(15 c p/m) heb ik maar weer opgehangen. ik probeer morgen nog wel een keer.

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-02 07:20
Ik word gek van lycos. De sites die ik daar host lopen traag. Het lijkt wel of elke php/mysql script heel traag lopen. Diverse mails gestuurd. Maar ze antwoorden niet! Bagger bedrijf.

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 14:49
Hier hetzelfde probleem.

1 van mn sites is al 2 dagen uit de lucht. Ik heb ze daar al vaker over gemaild maar er wordt niets aan gedaan.
Baggertraag of doet het helemaal niet. Ik denk dat ik hier is werk van ga maken.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Verwijderd

Ik kan me voorstellen dat je het irritant vind, maar niet meer dan dat. Je reactie is behoorlijk overtrokken.

Als jij 2 jaar in een woonwijk met allemaal identieke huizen een huis huurt, en er komt nu een nieuw iemand naast je wonen, betaalt die nieuwe persoon meer huur dan jij, voor hetzelfde huis. Dit omdat de stijging van bestaande contracten beperkt is, maar de stijging tussen contracten uiteraard niet.

Zo werkt het nu eenmaal in de wereld. Overigens ben je zelf je huidige contract tegen de huidige condities aangegaan, dus vond je dat destijds een acceptabele deal. Ik zie dan ook niet in hoe je het nu oplichting kunt vinden.

Toen ik m'n nokia 6230 met vodafone abo nam, was ik al blij dat ik het toestel erbij kreeg. Als iemand dat nu doet, kan hij er wel meer uitslepen (goedkoper bellen of bv. een playstation). Toch kan ik nu niet naar de winkel stappen en een playstation erbij eisen, of eisen dat ze mijn abonnement gelijk gaan maken aan nieuw verkochte.

Overigens heb je wel degelijk een keuze.. je kunt je huidige abo opzeggen en een nieuwe nemen.
Pagina: 1