Toon posts:

Public IP op PC icm Speedtouch voor VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al enige dagen een public-IP van een ISP op een PC te krijgen via een Speedtouch modem. Nu ben ik het spoor geheel bijster omdat ik niet meer wet of het nu wel of niet kan.

Ik heb al veel gelezen over SIP Spoofing icm een extra router, maar hier kom ik er ook iet geheel uit.

Wat gebeurt er nu eigenlijk:

De VPN tunnel kan niet opgebouwd worden met de VPN-client. Wanneer ik op het modem de firewall uitzet en op de PC ook geen windows-firewall heb draaien krijg ik de client niet aan het connecten.

Om er zeker van te zijn dat het niet aan de verbinding ligt wil ik dus eigenlijk dat de PC het public-IP krijgt van de ISP. Er zit dan 100% geen firewall tussen en kan ik dus controleren of het de client is of de verbinding/modem.

Ik heb al vele .ini's en templates geprobeerd die ik op internet tegen gekomen ben voor de speedtouch maar helaas.

De vraag is dus: Hoe bouw ik de meest transparante verbinding op naar een werkstation dat direct met een Speedtouch is verbonden ?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 07:01
Pak het CD-tje dat je er van KPN bij hebt gekregen, duw die in je cd-rom speler en kies voor de bridge-opstelling?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• SvMp
  • Niet online
Het kan ook met de sip-spoof. Daar heb je geen router voor nodig, het modem hangt dan aan de betreffende PC.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:12:
Pak het CD-tje dat je er van KPN bij hebt gekregen, duw die in je cd-rom speler en kies voor de bridge-opstelling?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

heb je werklijk sip_spoof nodig, of is bridge ook genoeg? of is dit precies hetzelfde?

(moderators? is dit faq werk?)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kmgeurts/temp/bridged.png

en dan de inbel gevegen vci user/password op je pc andere router invullne.

affijn. dis is in NT & I&T geneoge over te vinden in de search.

/EDIT
dit is de beste link die ik met de search heb gevonden:

http://www.mixfix.nl/helpfiles/alcatel/sipspoof2.asp

[ Voor 18% gewijzigd door leuk_he op 18-08-2005 17:36 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:30

TGEN

Hmmmx_

Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:12:
Afaik werkt KPN ADSL alleen met PPPoA, en dus niet met RFC1483.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Paul
TGEN schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:35:
[...]

Afaik werkt KPN ADSL alleen met PPPoA, en dus niet met RFC1483.
Welke RFC eraan hangt zou ik niet durven zeggen, en uiteraard kan ik momenteel die cd niet vinden, maar afaik krijg je maar 2 opties: bridgen en natten/ single pc en multi pc / weet ik veel hoe ze het moemen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:30

TGEN

Hmmmx_

Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:23:
[...]

Welke RFC eraan hangt zou ik niet durven zeggen, en uiteraard kan ik momenteel die cd niet vinden, maar afaik krijg je maar 2 opties: bridgen en natten/ single pc en multi pc / weet ik veel hoe ze het moemen :)
'Bridged ethernet' over ATM heet IPoA, en is gedefinieerd in RFC1483. Omdat er bepaalde mensen weinig inspiratie hadden, is de naam van de RFC een eigen leven gaan leiden, en noemt men het tegenwoordig het protocol rfc1483. Vergelijk het met 802.11 vs. WiFi. Het feit dat die SpeedTouch het ondersteund betekent echter nog niet dat de KPN daar ook mee werkt, en afaik is die wizard op de CD een bijna rechtstreekse kopie van de algemene van Thomson.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben druk aan het proberen met een 4.2 versie het ding te tweaken naar een PRO. Volgens mij is hij dat al, hoewel ik geen interface wit/blauw heb. Wanneer ik hem wil tweaken ken hij geen van de commando's EXPERT en 'prompt' in td-modus.

Wat zijn mijn opties ? Ik heb namelijk redelijk wat opties dit ik nodig heb wel via de telnet-interface.

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:? Wat voor modem heb je nu ? Een ST Home (oude zwarte) of zo'n nieuwe blauwe ??

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 08:18:
:? Wat voor modem heb je nu ? Een ST Home (oude zwarte) of zo'n nieuwe blauwe ??
Nieuwe Blauwe, die zijn toch al PRO ? Zo ja, wat dan ? Ik heb een spoof.ini geprobeerd. Ik snap er echt niets meer van :(

• Paul
TGEN schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:37:
[...]

'Bridged ethernet' over ATM heet IPoA, en is gedefinieerd in RFC1483. Omdat er bepaalde mensen weinig inspiratie hadden, is de naam van de RFC een eigen leven gaan leiden, en noemt men het tegenwoordig het protocol rfc1483. Vergelijk het met 802.11 vs. WiFi. Het feit dat die SpeedTouch het ondersteund betekent echter nog niet dat de KPN daar ook mee werkt, en afaik is die wizard op de CD een bijna rechtstreekse kopie van de algemene van Thomson.
Je struikelt / mierenneukt teveel over die naam! Ik kan het cd-tje zo niet vinden dus ik kan niet kijken hoe KPN het echt noemt, maar zoek maar wat in NT en IT, en zie dat (bijna) iedereen het bridgen noemt...
Fijn dat intern 1 van de interfaces PPPoA gebruikt, uiteindelijk bridged (oid) dat modem die interface met zijn ethernetpoort zodat een (of eigenlijk nu, de) client-pc geen weet heeft of hoeft te hebben van die Speedtouch maar gewoon zelf zijn ip ophaalt met DHCP bij de provider.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 08:35:
[...]

Nieuwe Blauwe, die zijn toch al PRO ? Zo ja, wat dan ? Ik heb een spoof.ini geprobeerd. Ik snap er echt niets meer van :(
Je hebt het even terug over 'tweaken naar pro' ... ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1