[Encore DVD] De-Interlacen

Pagina: 1
Acties:

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Twee problemen overwonnen. Nu zit ik met het volgende en hopelijk het laatste probleem. Ik heb in Encore het DVD menu in elkaar gezet. Het werkt perfect. DVD 'gebuild' en gebrand. Alleen als ik de DVD op de computer afspeel flikkert het beeld erg. Terwijl ik naar mijn weten het menu geDeInterlaced heb. De transcode settings staan als volgt. Hoe kan het dat ik het beeld niet progressive krijg? Zowel het menu als de film flikkert.

Pre Encoding Tasks Summary:
DeInterlace
Field Order: None (Progressive)

Video Summary:
Codec: MainConcept MPEG Video
Quality: 5.0 (high quality)
Frame Rate [fps]: 25
Field Order: None (Progressive)
Bitrate Encoding: VBR, 2 Pass
Minimum Bitrate [Mbps]: 1.5000 (low quality)
Target Bitrate [Mbps]: 7.0000 (high quality)
Maximum Bitrate [Mbps]: 9.0000 (high quality)
M Frames: 3
N Frames: 12

Audio Summary:
Audio Format: Dolby
Codec: Dolby Digital
Audio Layer: Dolby Digital Stereo
Bitrate [kbps]: 192
Frequency: 48 kHz

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Ik heb geen idee hoe deze deïnterlacer werkt, maar het kan zijn dat-ie field order afhankelijk is. Zorg er in dat geval voor dat je de juiste field order opgeeft.
Houd er ook rekening mee dat het deïnterlacen altijd vóór alle bewerkingen die de resolutie of het beeldformaat veranderen plaats moet vinden. Of je moet er rekening mee houden tijdens deze veranderingen. Als je, in interlaced beeld, wat inzoomt (randen wegknipt en vervolgens de resolutie verhoogt), zal de fieldhoogte namelijk ook veranderen. in dat geval kan de deïnterlace filter er waarschijnlijk niet meer mee overweg.

Overigens zeggen je gegevens dat het progressive is en dus geen field order heeft. Dit is niet helemaal waar. Progressive beeld kan je net zo goed in fields opdelen, alleen zijn de twee fields van één frame op het zelfde tijdstip genomen. Het kan dus ook zij n dat de fieldorder verkeert staat (en de top-field als bottom-field wordt weergegeven).

Waarom deïnterlace je trouwens met zo'n hoge gemiddelde bitrate? Zo te zien is er namelijk ruimte genoeg voor interlaced materiaal...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
In Adobe Encore bewerk ik helemaal niets. Ik maak gewoon een menu en verbind de knoppen aan de filmpjes. Voor de rest doe ik niets met de videobestanden.

Ik kan ook lower en upper selecteren maar in beide gevallen blijft ie flippen.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL