Probleem, pc reboot zichzelf

Pagina: 1
Acties:
  • 762 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-05 16:36
Goeie middag,

Ik heb een probleem en ik wordt er helemaal gek van!!!
Vorige maand heb ik van mij zuur verdiende geld een simpel maar leuk pctje gekocht.
Maar nu heb ik een probleem, de leverancier wil het met alle liefde oplossen maar ik wil hem niet een week kwijt zijn aangezien ik nu vakantie heb en maximaal gebruik maak van mijn systeempje :P.

Even het probleem beschrijven, de pc reboot zichzelf opeens. Het komt meestal voor wanneer ik meerdere prog's geopent heb en er dan een bij open.

Ik heb zelf al een aantal dingen geprobeerd, zoals reinstallatie van xp (ik heb xp media center sp2), nieuwe geheugenreepjes geplaatst. De pc rechtstreeks op het modem aangesloten. Ik heb vandaag mijn pc aangesloten op een stopcontact met randaarde. Helaas werkt dit allemaal niet.
De tempratuur van de cpu ligt rond de 41 á 42 graden. Vandeweek teovallig was het opeens 49 graden.
Nadat de pc uitgaat en weer opstart krijg ik een foutmelding van windows. Het fouten logboek geeft het volgende aan:

C:\DOCUME~1\Rob\LOCALS~1\Temp\WERd997.dir00\Mini073105-01.dmp
C:\DOCUME~1\Rob\LOCALS~1\Temp\WERd997.dir00\sysdata.xml

Misschien heeft één van jullie een idee om het op te lossen! _/-\o_
Alvast bedankt!!!!!

Verwijderd

Is het een compleet nieuw systeem of heb je geupgrade.
Lijk mij ook wel een beetje op problemen met de voeding .
Heb het zelf ook wel eens gehad toen bleek mijn vcore teweinig volt te geven.
Zodra ik intensief met de computer aan de slag ging reboote hij.
Om je echt goed te helpen hebben we wel wat meer specs nodig!!
Bijvoorbeeld : Over je temp kunne we niks zeggen als we niet weten wat voor cpu het is!!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 18:39 ]

Verwijderd

Test ook een keer het geheugen met memtest. En wat voor soort bedoel je met progs?Games, IE, Office ofzo?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:06

samo

yo/wassup

Lees even Windows Operated Systems - FAQ en dan Windows XP en 2000 BSOD guide misschien word je daar wijzer van.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• keesheid
Het is een nieuw systeem, amd athlon 3000+, 2x 512 mb geheugen, enz enz, de voeding kan het eigenlijk niet zijn aangezien er al een zwaardere voeding ingegaan is. Was eerst 400 W, de nieuwe is 500 W.
Verder heb ik er niet al te veel verstand van. Simpele dingen geen probleem, maar iets over volts en dergelijke is mij iets teveel boven mijn pet :P

Het geheugen is al een keer vernieuwd. En toen meteen getest met een memory tester, dit heeft de leverancier gedaan.

Moederbord is een Asus k8smx, ik heb ook even gekeken naar de volts, en daar kreeg ik volgend lijstje uit.

Vcore 1.6
3.3V 3.2V
5V 5.09V
12V 11.93V

[ Voor 17% gewijzigd door keesheid op 18-08-2005 22:39 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
En wat zijn de temperaturen? Het kan zijn dat hij gewoon te heet wordt. De kenmerken zijn er dat het een voedingprobleem is. Maar aangezien de kans behoorlijk klein is, zou ik zeggen dat je processor brak is. Ik zou er iig mee teruggaan en de boel na laten kijken. Gewoon onderdeel voor onderdeel vervangen en kijken wanneer het werkt.

Verwijderd

Ok je vcore is 1.6
Je hebt een socket 754 athlon 64 3000+

De socket 754 athlon 64 3000+ Clawhammer moet op 1.5v draaien
De socket 754 athlon 64 3000+ Newcastle moet ook op 1.5v draaien.

Als die van jou dan op 1.6 staat lijk me dat een beetje hoog eigenlijk.
Maar laten we is kijken wat anderen ervan zeggen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vcore van 1.6V is geen probleem. Hij kan wat warmer worden dan nromaal maar het kan in dit geval ook onnauwkeurigheid v/d sensor zijn. Ook al zou het echt 1.6V Vcore zijn mag dat geen probleem opleveren. Je kunt natuurlijk even kijken of je hem op 1.5V kunt zetten in het BIOS.

Reboots kunnen meerdere dingen zijn. Defect geheugen, hardware errors tot gewoon slechte drivers.
Jou Asus bord heeft een SiS760 chipset als ik me goed herinner. Anyway heb je daarvoor de chipset drivers er op staan? Zo nee, doen!
Test je geheugen nogmaals zelf met Memtest, baat het niet het schaad ook niet. Helpt gewoon met het uitsluiten van het probleem.
Je voltlijnen zagen er verder keurig uit.
Wat doet hij als je het systeem door een intensieve test gooit met Prime95?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Ahbah, zulke vage problemen. Wel, draai de tests die hierboven zijn genoemd en check ook of je systeem echt goed gebouwd is: ik heb wel eens een instabiele PC meegemaakt waarbij een lichte spanning op het metalen frame van de kast stond (instabiliteit) en ook eentje die rebootte door er zachtjes een tikje op te geven (rot contact op moederbord).

• keesheid
Prime 95 heeft de leverancier gedaan, het heeft een hele middag staan draaien, en heeft geen fouten gevonden.

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 19:13
Argh vage problemen dit zijn de ergste ja want moeilijk te reproduceren. Maar ook een uitdaging :)

Maar je hebt geluk het kon erger. Je hebt namenlijk wel een mini-dump dus het is waarschijnlijk een combinatie van driver/hardware probleem. Zie je ook een blauw scherm en zo ja wat staat er voor foutmelding bovenaan? Met de minidump kun je uitvogelen of het misschien een bepaalde driver is die steeds crashed, misschien omdat de hardware die de driver aanstuurt stuk is. Omdat het steeds optreedt als je een programma erbij start en je geheugen vol begint te lopen (swap aktiviteit) zou ik als eerste je harde schijf en/of interface (IDE) verdenken. Misschien een rotte kabel, drive, of iets op het moederbord zelf.

Maar lees dus vooral de crash/memory dumps FAQ en gebruik de aangegeven tools om je minidump bestand uit te lezen: Windows Crash/Memory dumps FAQ.

En zoals altijd, zorg eerst voor de laatste drivers voor alles wat in je PC zit!!

• keesheid
Zoals ik het nu bekijk heeft cybersteef het goede antwoord gegeven. Ik heb gister middag de drivers van de SiS760 gedownload en geinstalleerd. Gisteravond ook even de pc goed belast, dit wil zeggen ong 10 x ie, en een aantal andere programma's waaronder wmp. De pc is ondertussen nog niet spontaan gereboot!! Ik hoop dat het hier nu bij blijft!!!! :*)

Ik dank jullie allemaal voor de reacties!!

Helaas, helaas, valt toch weer uit........ :'( maandag ochtend ben ik de eerste die aan de telefoon hangt met de leverancier.

[ Voor 16% gewijzigd door keesheid op 20-08-2005 19:49 ]

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 19:13
Mocht je over de telefoon niet wijzer worden dus zelf even de debugging tools en symbols installeren (zie FAQ) en kijken waar het aan ligt. Maar misschien kan de leverancier dat voor je doen als je dat niet ziet zitten.

• Speedmaster
  • Laatst online: 13:52

Speedmaster

Make my day...

op deze locatie in je Temp directory staan 2 bestanden .dmp bestand wat lastig lezen is en een .xml bestand.

C:\DOCUME~1\Rob\LOCALS~1\Temp\WERd997.dir00\Mini073105-01.dmp
C:\DOCUME~1\Rob\LOCALS~1\Temp\WERd997.dir00\sysdata.xml

Dit laaste bestand kan je met kladblok openen. KIjk eens wat daar in vermeld staat.
Wellicht geeft dat al een aanwijzijng waar het op fout gaat.

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 21:45

Dutch

Alfisti

Ik heb dergelijke problemen al tweemaal bij mijn klanten meegemaakt en in beide gevallen bleek het een brakke voeding te zijn. Ik raad je toch aan om eens de voeding uit te wisselen, overigens heb je het over een 500W voeding, maar welk merk precies?

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
Dutch schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 08:57:
Ik heb dergelijke problemen al tweemaal bij mijn klanten meegemaakt en in beide gevallen bleek het een brakke voeding te zijn. Ik raad je toch aan om eens de voeding uit te wisselen, overigens heb je het over een 500W voeding, maar welk merk precies?
eerst had ie een 400, en toen een 500
ik gok een sweex of een q-tec

PSN: djmurcielago

• keesheid
Ten eerste kan ik het bestand niet vinden in de temp map :? er staan ook geen verborgen mappen in.
Ten tweede weet ik niet wat voor voeding het is. Ik zal morgen de kast even open trekken om te kijken of ik het daar te weten kan komen.

Afbeeldingslocatie: http://i21.photobucket.com/albums/b268/keesheid/DSC00255Large.jpg

Fototje van me voeding! Hopelijk dat jullie er wat wijzer van worden.

[ Voor 30% gewijzigd door keesheid op 24-08-2005 23:19 ]

• keesheid
Ik heb de leverancier gebeld en deze vertelde mij dat het waarschijnlijk mijn netwerkkaartje is. Degene die er nu in zit zit op mijn moederbord
Hij gaat er een opsturen en dan ga ik het daarmee proberen!

Verwijderd

Zover ik kon vinden over die voeding is het geen A-merk.

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 21:45

Dutch

Alfisti

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:04:
Zover ik kon vinden over die voeding is het geen A-merk.
Ik ken dit merk ook niet!

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

Verwijderd

Ja ben een paar dingen tegen gekomen maar daar kwam dit merk ook niet erg super uit de test

Verwijderd

keesheid schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:09:
Ik heb de leverancier gebeld en deze vertelde mij dat het waarschijnlijk mijn netwerkkaartje is. Degene die er nu in zit zit op mijn moederbord
Hij gaat er een opsturen en dan ga ik het daarmee proberen!
Is het hiermee opgelost? Ik heb namelijk eenzelfde probleem, ook onboard netwerkkaart. Lijkt me wel raar trouwens :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:48:
[...]

Is het hiermee opgelost? Ik heb namelijk eenzelfde probleem, ook onboard netwerkkaart. Lijkt me wel raar trouwens :S
Lijk mij ook wel vreemd maar ja computers blijven me toch verrassen

• keesheid
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:48:
[...]

Nou hij zou het vandaag opsturen dus verwacht het eigenlijk morgen. Dan pas kan ik laten weten of het werkt of niet :P

• keesheid
Even een korte update.
Ik ben een aantal dagen afwezig geweest en bij terugkomst nog niets mogen ontvangen van de computermeneer. Ik laat zsm weten of het de oplossing is of niet.

Verwijderd

goedemiddag heb ook ff een vraagje

mijn pc rebooten ook uitzichzelf en hoorde toen ook piepen
kreeg ook eenmaal de error melding kernel inpage error
mem test gedaan geen problemen
hdd test gedaan geen problemen
het piepen is nu weg alleen mijn pc is ontzettend traag met uitpakken van rars en het bran
den van dvd's
ik heb het over een medion 8083 iemand ook die ervaring of een suggestie wat nu te doen.

dan nog ff dit kan ik een moederbord testen of een video kaart

hoo graag een oplossing thnx alvast.

groetjes theo

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 17:16 ]

• keesheid
Ondertussen heb ik eindelijk mijn netwerkkaartje mogen ontvangen. Hij was wat beschadigt maar hij werkt wel, zit er in en ik geloof dat het probleem opgelost is. Dus bij deze wil ik jullie bedanken! en is dit topic van mij part gesloten.
Pagina: 1