GPRS : peer 2 peer, kan dat? (poging 2)

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:46

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Inderdaad Whoami, heb even niet erbij vermeld dat ik al hier vandaag een tijdje heen aan het zoeken ben of dit nou kan. Als ik erop google, dan krijg je wel hits, maar dan is het wel dat het toch via een bepaald netwerk een Peer2Peer connectie is. Ik wil het dus, net als inbellen van modems direct naar een andere PC, een GPRS verbinding hebben, zonder internet ertussen of iets anders.

Hier op GoT is dit ook nog niet aan de orde gekomen.

Ik ben altijd een brave GoTter die eerst zelf op onderzoek uitgaat O-)

Ik hoop dat iemand hier wel al wat meer ervaring mee heeft. Ik heb nu twee GPRS modems, en deze twee wil ik met elkaar laten praten. Ik heb er nu wel gewoon mee gebeld, maar dan heb je gewoon modem connect natuurlijk.

Nu ik dit aan het typen ben, denk ik: GPRS is betalen per pakketje. Als het kan wat ik wil, dan hoef je niets te betalen, dus met andere woorden: het zal niet gaan?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
GPRS is niet bellen. GPRS is alleen een manier van over het GSM signaal data moduleren. En is dus alleen tussen jou en de GSM mast. tussen de mast en de andere GSM zit een ander type netwerk dus je kan nooit GPRS <-> GPRS toestel doen.

Verder is het niet de bedoeling dat je zomaar een nieuw topic opent als je andere geslote wordt

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het hangt er vanaf wat je wilt. Als je wilt dat je zonder tussenkomst van een (of meer) provider(s) een verbinding krijgt (dus "gratis"), kan dit niet. Als het je gewoon om de verbinding op zich gaat, dus met de kosten die beide apparaten bij de ISP maken, is het niets anders dan een verbinding tussen computers over internet, gezien het allebei gewoon "dingen" met een internet IP zijn. (VPN opzetten bijvoorbeeld). Ook zijn er speciale zakelijk p2p oplossing (m2m, oftewel Machine 2 Machine genaamd, daarop zul je bij zoeken ook meer hits krijgen), echter zijn die meestal redelijk prijzig.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:46

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
rwb schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 15:55:
GPRS is niet bellen. GPRS is alleen een manier van over het GSM signaal data moduleren. En is dus alleen tussen jou en de GSM mast. tussen de mast en de andere GSM zit een ander type netwerk dus je kan nooit GPRS <-> GPRS toestel doen.

Verder is het niet de bedoeling dat je zomaar een nieuw topic opent als je andere geslote wordt
Ik heb een nieuw topic aangemaakt alleen omdat ik vergeten was te vermelden dat ik al zelf inspanning had geleverd en niet dat ik zomaar wat vroeg zonder zelf wat gezocht te hebben. Daarom leek het mij correct.
Maar idd, ik zag het verkeerd. GPRS is geen verbinding tussen twee apparaten, maar tussen die mast en het apparaat. Een ouderwetse modemverbinding weer wel...
Kippenijzer schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 15:59:
Het hangt er vanaf wat je wilt. Als je wilt dat je zonder tussenkomst van een (of meer) provider(s) een verbinding krijgt (dus "gratis"), kan dit niet. Als het je gewoon om de verbinding op zich gaat, dus met de kosten die beide apparaten bij de ISP maken, is het niets anders dan een verbinding tussen computers over internet, gezien het allebei gewoon "dingen" met een internet IP zijn. (VPN opzetten bijvoorbeeld). Ook zijn er speciale zakelijk p2p oplossing (m2m, oftewel Machine 2 Machine genaamd, daarop zul je bij zoeken ook meer hits krijgen), echter zijn die meestal redelijk prijzig.
Ik gebruik de T-ModemCOM van Teltonika.
Ik zal met deze apparaten dus een VPN moeten kunnen opzetten over internet. Ok, dan is dat tenminste duidelijk. Ik had wel zo'n vermoedden, maar wilde het graag zeker weten. Thanks voor je hulp!

[ Voor 22% gewijzigd door Boy op 18-08-2005 16:14 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Boy schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:13:
[...]

Ik heb een nieuw topic aangemaakt alleen omdat ik vergeten was te vermelden dat ik al zelf inspanning had geleverd en niet dat ik zomaar wat vroeg zonder zelf wat gezocht te hebben. Daarom leek het mij correct.
Ik zie in je startpost alleen staan dat je op GoT niks hebt gevonden. Daast GoT zijn er ook nog internet zoekmachines zoals google die je misschien zelf verder kunnen helpen. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat je geen technische informatie over GPRS kan vinden waaruit je al het 1 en ander aan informatie kan halen. Ook gok ik dat je het één en ander aan documentatie hebt gekregen bij je modem.

Daarnaast had je je vermoeden ook eerst zelf even kunnen uitproberen voordat je hier je vraag had gesteld.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.