[ALG(/C++)] .wav output doorsturen naar microfoon input

Pagina: 1
Acties:

• Amotea
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01-2025
Ik wil graag een programma schrijven, bij voorkeur in C++, dat een .wav geluid afspeelt. Dit opzich zou niet zo lastig zijn, maar ik wil dat het geluid als het ware naar de microfoon wordt gestuurd. Dus een andere applicatie moet denken dat het geluid wordt opgenomen met de microfoon.
Ik heb geprobeerd te googlen, maar als je bijv. zoekt op 'sound output microphone input' en varianten daarvan, kom je helemaal verkeerd terecht. Ik moet erbij zeggen dat ik geen ervaring heb met Directsound of een andere sound-API, misschien is het dus een heel voor de hand liggende oplossing. Ik dacht zelf aan het 'schrijven' naar de microphone input op de één of andere manier.

Misschien zijn er mensen (met wat meer ervaring met een sound-API?) die een oplossing weten. Het moet op Windows kunnen draaien.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 16:14
Ik denk dat het makkelijker is om bij je geluidsinstellingen de opname bron in te stellen op wat je wilt opnamen (wave out bijvoorbeeld).
Een microfoon emuleren kan wel, maar ik denk dat je dan een driver moet gaan schrijven die dit kan faken.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Amotea
Het gaat erom dat ik bepaalde geluiden kan laten afspelen, het overige geluid moet niet doorgestuurd worden.

Om deze reden heb ik waarschijnlijk ook niks aan de soundmixer api.

• Amotea
Een schop.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 21:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk niet dat je dat met wat API calls voor elkaar kunt krijgen, dus dan heb je de keuze om óf tussen de applicatie en de win32 API te gaan zitten door de juiste opneemfuncties te hooken, óf om een driver oid te schrijven die tussen de API en de geluidskaart zit.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Amotea
Ik heb het vermoeden dat dit al snel erg ingewikkeld kan worden. Ik denk dat ik er maar vanaf zie.
Pagina: 1