pc geeft nummer aan netwerkadapter

Pagina: 1
Acties:

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 20:06
ik heb een netwerkadapter voor een draadloze verbinding voor een speedtouch, een 120g usb, maar momenteel werk deze niet. Nu valt mij op dat in het apparaatbeheer van winxp deze adapter een nummer krijgt, bijvoorbeeld netwerkadpter #3, nu heb ik de adpter ook op andere pc's geinstalleerd maar daar staat er geen nummer (#) achter en dan werkt het wel, ik heb dus het idee dat het komt omdat de pc denkt dat er meerdere van dezelfde soort adapters geinstalleerd zijn, is dit op te lossen ? ik heb al de installatie al ongedaan gemaakt en al een systeemherstel geprobeerd maar toch krijgt ie telkens weer een nummer. Als ik windows opnieuw installeer zal het waarschijnlijk wel weer werken, maar kost zoveel tijd.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je uit apparaatbehher al eens al die adapters verwijderd? En toen herstart?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Heb je de adapter is verschillende usb-poorten gebruikt?

• HendrikT
ja ik heb hem verwijdert en opnieuw opgestart, en als ik hem in een andere usb poort doe dan kent ie een ander nummer toe aan de adapter van #2 t/m #7 heb ik nu meegemaakt, alleen geen enkele keer dat er geen # achter staat

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dan selecteer je 'm, mep je F2 en hernoem je 'm :?
Trust me, het heeft niks met het "naampje van het beestje" te maken als het niet werkt.

[ Voor 52% gewijzigd door RobIII op 18-08-2005 17:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• HendrikT
oke, zou best kunnen dat het daar niet aan ligt, maar waar ligt het dan wel aan .. het apparaatje doet het wel als ik installeer op een andere pc, ik heb dit probleem al 1 keer eerder gehad, toen heb heel windows opnieuw geinstalleerd, maar dat is toch ook al wat, de oplossing moet toch eenvoudiger zijn denk ik

• HendrikT
ik ben er niet achter gekomen wat het probleem was maar ik heb windows opnieuw geinstalleerd en nu doet ie het gewoon weer

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:51
Misschien voor de volgende keer dan (heb dit al eens eerder gepost :)):

Smijt dit in een batch file en voer het uit:
code:
1
2
3
4
5
@echo off
set devmgr_show_nonpresent_devices=1
C:
cd %SystemRoot%\System32
start devmgmt.msc

En dan onder "View" de optie "Show hidden devices" aanzetten.

Dan zul je de niet meer geinstalleerde adapters met de lagere nummers ook zien en kun je ze "uninstallen". Soms houdt Windows hier ook netwerksettings van vast (zoals het IP-adres) en kun je meldingen krijgen dat een IP-adres al in gebruik is.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Magic op 25-08-2005 08:56 ]

Pagina: 1