Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber
Dit kan wel. Je kan iets repliceren, maar je kan ook een netwerkpad gebruiken om op te slaan. Alleen is het dan wel even handig om te weten watvoor verbinding je precies hebt. Je kan de boel mirroren, alleen zal dat met een drukke db of een langzame link naar de tweede server snel problemen opleveren. Ook als die verbinding er eens uit valt. Vindt SQL dacht ik ook niet leuk 
Misschien je backups scripten naar \\tweedeserver\backupsql ofzo? Kan ook nog. Er zullen ook vast nog elegantere mogelijkheden zijn though
Misschien je backups scripten naar \\tweedeserver\backupsql ofzo? Kan ook nog. Er zullen ook vast nog elegantere mogelijkheden zijn though
Ik weet niet zeker of je hetzelfde bedoelt, maar "inderdaad" eerst een lokale back-up (dit kan je schedulen) en vervolgens een kopieer/verplaatsslag naar de tweede server.sanfranjake schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:02:
Eerst het probleem, dan de oplossing
Ik ben bang denk dat het de laatste optie moet gaan worden. Als het maar gebackupped wordt iig. Het hoeft geen schoonheidsprijs te hebben.
Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber
Verwijderd
Je zou idd via \\server\share een backup kunnen laten lopen, dit werkt opzich vrij goed.
Ik heb hier thuis een constructie gemaakt zodat ik al mijn gegevens iedere week 2x op tape kan zetten. Dan wil ik graag de lokale gegevens van mijn ouders/zusje opslaan, en ze hebben 2 pc's.
Maandag nacht 03:00 AM: PC's op zolder en in de woonkamer starten op (ingesteld in bios), draaien een backupscript (scheduled task in Windows) en sluiten daarna weer af.
Dinsdag nacht 03:00AM: Backupserver draait een script wat mijn backup naar tape start. Alles wat door de clients aan info gegeven is komt dan op 1 tape terecht.
Als de computer opgestart is draait hij op de achtergrond (als user "system") het volgende script:
De backupserver kijkt of het bestandje y:\%computername%\logs\%date-van-gisteren%.txt bestaat, zoja dan start hij de backup. Zoniet dan krijg ik een email
Ik denk dat zo'n constructie ook voor jou wel gaat werken. Misschien niet snel (ligt aan de verbinding), maar het werkt
Vergeet niet de parameters mee te geven zodat hij alleen bestanden pakt die de afgelopen X dagen gemaakt/veranderd zijn. Dat scheelt weer netwerk-load.
XXCopy kan grafisch weergeven hoever hij is met de kopieerslag.
Ik heb hier thuis een constructie gemaakt zodat ik al mijn gegevens iedere week 2x op tape kan zetten. Dan wil ik graag de lokale gegevens van mijn ouders/zusje opslaan, en ze hebben 2 pc's.
Maandag nacht 03:00 AM: PC's op zolder en in de woonkamer starten op (ingesteld in bios), draaien een backupscript (scheduled task in Windows) en sluiten daarna weer af.
Dinsdag nacht 03:00AM: Backupserver draait een script wat mijn backup naar tape start. Alles wat door de clients aan info gegeven is komt dan op 1 tape terecht.
Als de computer opgestart is draait hij op de achtergrond (als user "system") het volgende script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| @echo off net use y: \\backupserver\backupshare md y:\%computername%\%date% xxcopy -goeie -parameters c:\backupmij y:\%computername%\%date% echo %date% - %time% - Done... >> y:\%computername%\logs\%date%.txt net use y: /d /y shutdown -s -t 10 -c "Backup Completed, shutdown now.." -f |
De backupserver kijkt of het bestandje y:\%computername%\logs\%date-van-gisteren%.txt bestaat, zoja dan start hij de backup. Zoniet dan krijg ik een email
Ik denk dat zo'n constructie ook voor jou wel gaat werken. Misschien niet snel (ligt aan de verbinding), maar het werkt
Vergeet niet de parameters mee te geven zodat hij alleen bestanden pakt die de afgelopen X dagen gemaakt/veranderd zijn. Dat scheelt weer netwerk-load.
XXCopy kan grafisch weergeven hoever hij is met de kopieerslag.
Kijk dat zijn weer handige ideetjes. xxcopy hoeft niet eens grafisch te laten zien hoe ver hij is, want het zal toch 's nachts gebeuren en dan slaap ik. Maar dat van dat mailtje is wel weer een fijn plan. Dan weet ik of de backup gemaakt is. Ook het automatisch aangaan is weer slim bedacht. Ik ga daar maar op verder borduren denk ik. Thx.
Pagina: 1