Ik zit hier met een probleem. Ik heb 3 Filemaker databases draaien op 1 server met behulp van Filemaker Server 5. De Clients die de db's benaderen zijn allen Filemaker 5.5.
Nu heb ik in de nieuwe database verschillende export- en importvolgordes voor mutaties en export naar office producten. Dit draait helemaal prima op een gewone client (die dus als Host gaat fungeren voor het samengebruik) maar op de Filemaker Server verdwijnen alle export- en import volgordes wanneer de database wordt afgesloten en de eertsvolgende keer dat deze wordt opgestart.
Op een client werkt dit wel, daar onthoudt filemaker wel de exportvolgordes en dus een volgende keer wanneer deze wordt opgestart blijven deze gewoon behouden. Echter kan ik deze database niet op een client op de server aanbieden (zeg maar buiten het programma Filemaker Server om) omdat deze dan dus een fout geeft dat er al de server al een filemaker host heeft gevonden.
Weet iemand hoe ik dit alsnog kan draaien op de server en waarbij exporteer volgordes bewaard blijven (uiteraard NADAT ze tenminste eenmaal handmatig zijn uitgevoerd) ???
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||