Ik heb een VB-applicatie geschreven waarin er via het Wordobject worddocumenten worden geopend. Wanneer ik de VB-applicatie direct draai vanaf mijn PC werk alles perfect. Echter wanneer ik de applicatie aanroep vanuit een ASP-pagina d.m.v. een wscriptshell kunnen de worddocumenten niet geopend worden. De rechten voor de werkdirectory en de worddocumenten waarmee gewerkt wordt staan op 'alle bewerkingen toestaan voor iedereen'. Dit wordt tevens bevestigd door het feit dat het VB-programma wél de betreffende documenten kan hernoemen (ook wanneer het programma via de wscriptshell vanuit de ASP-pagina wordt gestart).
PS - Wanneer ik op mijn PC kijk zie ik trouwens wel dat er geprobeerd wordt om een worddocument te openen, aangezien er zo'n verborgen tijdelijk worddocument in de werkdirectory komt te staan.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
| Dim oWord As New Word.Application Dim oDoc As Word.Document 'Hier gaat het dus mis Set oDoc = oWord.Documents.Open("blaat.doc") |
PS - Wanneer ik op mijn PC kijk zie ik trouwens wel dat er geprobeerd wordt om een worddocument te openen, aangezien er zo'n verborgen tijdelijk worddocument in de werkdirectory komt te staan.