Athlon TB overleden?

Pagina: 1
Acties:

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
HELP!

We hebben hier een computer staan met een Athlon 800 die nu niet meer wil opstarten. Bij het opstarten van een netwerk-spel RA2 knalde hij eruit en nu doet hij niets meer! Het moederbord is een MSI K7T Pro en de Diagnostic Leds geven vier maal rood (bekend verhaal: processor ontbreekt of is beschadigd).

Het stomme is alleen: dit systeem draait al maanden en is niet overklokt!!! De koeler was een standaard Coolermaster, maar die zou een TB op z'n standaardsnelheid toch moeten trekken? :'(

Verwijderd

Niet als ie er verkeerd op zit :P

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je de temperatuur wel eens in de gaten gehouden? Zelfs met koeling die voldoende lijkt kan ie aardig heet worden (>60C) en als je problemen met luchtcirculatie dan kan het al snel te heet worden. Maar je kan natuurlijk gewoon ff op een ander mainboard testen en kijken of ie nog wat doet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Probeer hem er ff uit te halen, opnieuw er inzetten.
Check je cooling, en check verder ff al je aansluiting...

• Sander Schrier
  • Niet online
|:( Ik ben direct begonnen met de heatsink te verwijderen. Daar zag ik dat het stomme Coolermaster standaard "pasta-plakkertje" een mooi open vierkantje had achtergelaten op de plaats van de CPU-core. Ik had zoiets van "hij ligt er nu toch af, laten we die troep ook maar verwijderen en wat echte koelpasta erop doen". Zo gezegd zo gedaan. De koeler zit er weer op, maar hij doet het nog niet!

Ik heb het hierboven al gezegd: deze computer draaide al maanden (vanaf oktober) en zonder problemen. De temperatuur kwam met koe nooit boven de 40 graden uit, dus daar maakte ik me eigenlijk nooit zonder over. Al moet ik wel zeggen dat ik die temperaturen nooit zo vertrouwde... :(

En ik zou graag de processor met een ander moederbord willen proberen en vice versa, maar ik heb zelf een P3 en ken verder maar een iemand met een Athlon/Duron (=m'n vriendin, maar die woont meer dan 100km hier vandaan :'(). De rest heeft allemaal een P3 of iets anders...

• d-motion
  • Laatst online: 30-08 16:45

d-motion

zow... en dan nu...

Ik heb zelf ook zo'n boardje met een TB1000 ineerste instantie met een Duron 750. Ik heb dat boardje in totaal 6 uur gebruikt en toen had ik ook 4 rooie leds (Board was overleden)(om 18:05 dus geen winkel meer open!:(). Heb nu weer een MSI en die houdt het alweer wat langer uit!

Die Duron was me toch te langzaam dus heb een TB1000 erop gezet (Hmmm koetjes }:O )

Ik denk dus dat je board overleden is en niet je processor! In de winkel vertelden ze mij (Funprice) dat deze boardjes wel vaker de geest willen geven (over het algemeen binnen de garantie!).

WWW.RC5.NL

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:53
Heb je al geprobeerd je mobo te resetten. Effe je cmos jumper omzetten, opstarten en weer terug zetten en weer opstarten.

• Sander Schrier
  • Niet online
Goeiedag heren (en dames :))

Helaas, vanmorgen weer geprobeerd, maar nog steeds overleden :'(. Ik had gisteren al geprobeerd om de BIOS-instellingen te wissen, maar dat heeft niet geholpen...

Zou het inderdaad het bord kunnen zijn? Ik herinnerde me gisteren nog dat een aantal weken geleden precies hetzelfde is gebeurd, maar dat hij weer wilde opstarten na een paar minuten wachten... nu wacht ik wel héél lang ;)!

P.S. Heeft iemand wellicht nog een idee, de eigenaar van het beestje wordt een beetje ongeduldig :P

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
(Bijna) Same story here :(

Ik had dus een andere cooling geinstalleerd op mijn TB1000 en toen is ie ook overleden :'( (4 rooie lampjes op MB :()
Ik heb nu ff tijdelijk een duron 700 en die werkt wel.... TB1000 heeft een "mooi" bruin plekje achterop :(

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Nou ik heb een AThlon TB 1000 die maximaal 950 Ghz stabiel loopt ook met een coolermaster

• Sander Schrier
  • Niet online
Hallo!

Dit wordt duidelijk een gevalletje van een beroep doen op de garantie :(. Ik blijf het vreemd vinden, hoor. Ik bedoel: deze PC heeft vanaf oktober probleemloos gewerkt, zonder overklokken. Een week of twee geleden dan één keertje sputteren, maar verder nada :? Héél vaag.

De volgende chip krijgt in ieder geval een andere koeler, want die ventilator van de Coolermaster begon al na een heel korte tijd herrie te schoppen :r (Chrome Orb wellicht, omdat de Golden Orb op m'n P3 goed en stil werkt? :9~)

• Sander Schrier
  • Niet online
Zo, we zijn weer een kleine anderhalve maand verder en het hele verhaal begint opnieuw :(. De vorige keer stonden we bij de technische dienst van Powerline en toen wilde die daar ineens wèl werken na het legen van de BIOS?! Onze conclusie: geen flauw idee wat er aan de hand is, maar hij werkt weer dus snel meenemen die hap...

Nu gebeurde afgelopen zaterdag dus weer precies hetzelfde. Ik kijk even van m'n eigen PC naar "het slachtoffer" en zie dat de monitor daarvan in stand-by staat. Weer geprobeerd te resetten, uit- en aan te zetten en de BIOS te legen, maar zonder resultaat. Opnieuw die irritante vier rode leds die aangeven dat de processor of ontbreekt of wijlen is! :?

Na het voorval vorige keer de koeler inderdaad vervangen door eentje van Thermaltake (koelt inderdaad beter én stiller :9). Het ding heeft echt anderhalve maand als een zonnetje gedraaid en nu ineens dit! Heeft iemand een flauw idee wat er aan de hand kan zijn (ik vermoed dat het mainboard niet helemaal fris is) of heeft iemand hetzelfde meegemaakt? Ik neem aan dat de processor óf helemaal werkt óf helemaal niet werkt en dat die dus in ieder geval nog goed moet zijn... ;(

• Sander Schrier
  • Niet online
Niemand? :'(

Verwijderd

Dat is idd lullig bij de tech dienst aan te komen en dat doet hij het weer :o

maar je hebt natuurlijk al geprobeerd alles d'r uit te halen en dan met alleen VGA te starten alles wat overbodig is d;r uit ik heb het eens gehad met een p3 600 gaf een bios checksum error ik alles er uit gehaald, ook het mobo terug er in en hij deed het weer :?:?:?

en mem enzo heb je ook al gecheck checkt dubbel checkt??

• Sander Schrier
  • Niet online
Het was niet eens dat het bij de TD ineens spontaan werkte. Die jongen daar had de BIOS geleegd en daarna wilde de PC wel opstarten. Het stomme is alleen dat ikzelf óók de BIOS had geleegd, zonder enig resultaat... :?

Het enige dat nu gebeurt bij het opstarten is dat de voedings- en CPU-fan gaan draaien. Verder niets; zelfs de HD spint niet op en geen beeld. Verder branden alleen die vier leds nog :(

Ik heb inderdaad alles al geprobeerd, én dubbel. We gaan nu met hem naar de TD, opdat er nu echt wat gefixt gaat worden. Zelfs een andere voeding (de mijne, een Enermax, geprobeerd) en alles wat je verder nog kunt verzinnen, afgezien van een ander mainboard/CPU. Oh well... |:(

• Sander Schrier
  • Niet online
Eindconclusie van de TD is dezelfde als wat ik al dacht: moederbord overleden. Gevolg: opsturen en vier weken (optimistische schatting) wachten ;(...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op dinsdag 27 februari 2001 12:46 schreef Trent het volgende:
Eindconclusie van de TD is dezelfde als wat ik al dacht: moederbord overleden. Gevolg: opsturen en vier weken (optimistische schatting) wachten ;(...
Moet je wachten op een nieuwe? Dat lijkt mij sterk, een beetje zaak geeft je een niew mobo mee. :)

Whatever.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Hangt vaak af van de leeftijd van het moederbord en hoe 'vast' je als klant bent daar (dus of je een vaste klant bent).

Ik had een keer een kapotte Intel Plato van een half jaar. Hij werd opgestuurd door de zaak (gelukkig wel een vervangende SiS gekregen) en na een half jaar kreeg ik hem terug met de melding dat de garantie was verlopen!!! :(
Ja, toen wel ondertussen :(:(

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op maandag 15 januari 2001 13:16 schreef No_mercy_on_u2 het volgende:
Nou ik heb een AThlon TB 1000 die maximaal 950 Ghz stabiel loopt ook met een coolermaster
950 Ghz? En dan ben je niet blij?! :?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 27 februari 2001 17:18 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

950 Ghz? En dan ben je niet blij?! :?
DUH, tuurlijk niet als, je een 1000MHz koopt en hij loopt stabiel op 950 MHz, dan heb je dus geen redenen om blij te zijn.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op dinsdag 27 februari 2001 21:05 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

DUH, tuurlijk niet als, je een 1000MHz koopt en hij loopt stabiel op 950 MHz, dan heb je dus geen redenen om blij te zijn.
DUHHHHHHH hij heeft het over GHz niet over MHz >:)

Ik zou wel blij zijn als die van mij op 950 GHz zou lopen :)

Alle proemn in n drek

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 27 februari 2001 21:12 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

DUHHHHHHH hij heeft het over GHz niet over MHz >:)

Ik zou wel blij zijn als die van mij op 950 GHz zou lopen :)
DUUH, da's dus een typefout (serieus)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1