Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik hoop niet dat het een cliché vraag is, want ik ben behoorlijk radeloos en wil graag een antwoord... :/

Ik ben van plan een HDD mp3-speler te kopen, van rond de 5 gb. (4 of 3 is ipc. ook goed).
Eerst viel mijn oog op de creative zen micro. Na een aantal goede reviews besloot ik hem te kopen, maar, toen ik hem in de winkel zag bemerkte ik dat hij ontzettend klein is. Ik hoef echt niet een mp3-speler ter grote van een harde schijf te hebben, maar ik vond deze toch wel heel erg klein. Daarom besloot ik verder te zoeken. Natuurlijk kwam al snel de iPod mini in beeld, maar zelf voel ik hier weinig voor. Dit komt omdat er vrij veel mensen zijn met zo een speler en ik liever iets anders heb. Ook vind ik iTunes een slecht programma.

Vervolgens kwam ik bij de Olympus Mr-100. Deze vind ik er zelf erg mooi uitzien, verreweg de mooiste die ik tot nu toe heb gezien. Echter, de reviews hierover zijn niet te best. Er is veel kritiek op de software, er wordt gezegd dat de touchpanel snel vies word, en de speler schijnt niet fijn in gebruik te zijn. M.a.w, het ziet er mooi uit maar meer ook niet.

Nu zit ik te twijfelen over een iRiver H10. Deze vind ik er zelf niet zo mooi uitzien, mocht ik deze speler kopen dan moet hij toch wel erg goede eigenschappen hebben. Ook heb ik de Archos Gmini XS100 bekeken..Deze heeft welliswaar minder opslagruimte, maar hij is wel lekker goedkoop.

Met al deze mogelijkheden weet ik dus echt niet welke speler ik het beste kan kopen. Er zijn van elke meerdere reviews, met meerdere meningen. Nergens is echter een review waar alle spelers met elkaar vergeleken worden.

Graag hoor ik van jullie tweakers wat jullie ervaringen zijn met deze HDD mp3-spelers, welke ik wel moet kopen en welke beslist niet. :)

Groeten,

Boels.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ervaringen kun je vinden hier op GoT.
[rml][ MP3] iRiver H10[/rml]
Verder kan ik je wel vertellen dat iRiver en Archos beide goeie merken zijn, dus je zult sowieso wel geen miskoop doen.
Wat ik uit je verhaal kan opmaken is dat je nu de keuze hebt tussen de iRiver H10 en de Archos Gmini XS100.
Beide spelers zijn kwalitatief goed, dus je zult op basis van specs een keuze moeten maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de Olympus Mr-100 nog steeds de mooiste, dus ook daar twijfel ik nog een beetje over. In ieder geval is het goed om te horen dat beide spelers van hoge kwaliteit zijn.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:01

Nitai

Live the life you love.

Aangezien je niet voor iPod mini wilt gaan (je hoeft iTunes niet te gebruiken....inmiddels is Winamp met een plugin ook gewoon werkbaar), zou ik persoonlijk voor de iRiver kiezen.

De specs van de iRiver zijn beter, en de algemene ervaring is dat het kwalitatief zeer goede speler is. Zoek even met de search hier op GoT, en je komt zo een scala aan topics tegen over beide spelers.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Ik heb in der tijd ook de reviews van de MR-100 in de gaten gehouden nadat ik dat ding had geprobeert bij de mediamarkt.
De reviews waren erg positief, wat mij tegenhield om hem te kopen was de prijs die toch 40 euro meer was dan de creatve.
Het belangrijkste nadeel volgens reviews was de lage geluidssterkte maar dat is inmiddels opgelost met een nieuwe firmware.
Als ik voor 1 zou moeten kiezen ging ik dus voor de MR-100
Dat de speler niet goed in gebruik is, is heel persoonlijk. Bij de mediamarkt kon ik hem proberen en het was een duidelijke interface met niet teveel toeters en bellen.
Dat een ding vies word is logisch maar zolang je niet met smeerhanden het ding bestuurd zal je met een paarkeer je tshirt erover halen het weer schoon kunnen maken.
De software heb ik niet gezien, maar met een speler van 5gb gebruik je die toch niet zovaak lijkt me.

uiteindelijk heb ik gekozen voor een fullsize 20gb speler van Cowon (iAudio X5)

[ Voor 5% gewijzigd door BlackMage op 18-08-2005 15:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.diskidee.nl/av/testen/index.htms/6086

Deze review is wel heel erg negatief over de mp3 speler van olympus. De reden waarom ik nog steeds over deze twijfel, is omdat hij bij de kijkshop te koop is. Daar betaal je er wel 40 euro meer voor dan de actuele pricewatch prijs (geloof ik/zo ongeveer), maar vanwege die aanbieding die ze hebben (vast wel op tv gezien..) krijg je er een gratis blender bij (twv 70 euro). En laat ik dat nou ook eens erg graag willen.

Waar het mij vooral om gaat is dit;

Ik heb zo een 300 liedjes in mijn winamp playlist, dit worden er elke dag zo een 5 meer. Echter, ik vind het geen enkel probleem om zo nu en dan ook eens wat te verwijderen. Daarom is 4/5 gb genoeg. Verder vind ik het belangrijk dat het er strak uitziet, en dat de software makkelijk functioneert. De Mr-100 ziet er goed uit maar de software is er slecht van, er schijnen wel updates voor te zijn maar dat is allemaal erg vaag. En de iRiver H10 vind ik er 'wel leuk' uitzien, maar heel wat minder dan de Mr-100. (Maar die heeft weer betere software..)

Eigenlijk zijn ze voor mij gelijk, waar het me dan het meeste om gaat is welke de beste geluidskwaliteit heeft en het meest duurzaam is....

• RoD
  • Niet online

RoD

Kies dan voor iRiver of Archos, die zijn daar beide erg goed in :)

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 15:15:
Kies dan voor iRiver of Archos, die zijn daar beide erg goed in :)
De Archos is erg klein...dat is dus niks voor mij. De iRiver ziet er wel stevig uit, maar niet veel steviger dan de Mr-100. En, zit er veel verschil in geluidskwaliteit tussen de Mr-100 en de iRiver?

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Is der Rio Carbon niks voor jou ?? Ook klein, maar fijn...

Rio Carbon

Verwijderd

Topicstarter
Auke schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:43:
Is der Rio Carbon niks voor jou ?? Ook klein, maar fijn...

Rio Carbon
Niet meer leverbaar in nederland...Helaas..

Ik ga voor de mr-100 denk ik. Als de software inderdaad niks is ruil ik de speler om...

Bedankt voor de adviezen...

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:55:
[...]

Niet meer leverbaar in nederland...Helaas..

Ik ga voor de mr-100 denk ik. Als de software inderdaad niks is ruil ik de speler om...

Bedankt voor de adviezen...
Dat is jammer... Wat ik erover gelezen heb, is dit een prima speler... Wil je niet een 20GB speler. De sony's zijn erg leuk. En er is nu andere software nu zodat je die verschrikkelijke sonnicstage niet meer nodig hebt.
Maar met 300 liedjes heb je natuurlijk lang geen 20 gb nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Auke op 18-08-2005 17:09 ]

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Een fotoboer als olympus die nu met een mp3 speler komt? Zal aan mij liggen maar ik heb meer vertrouwen in de gevestigde spelers, zou dus eerder naar iriver en archos gaan kijken.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Topicstarter
Auke schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:06:
[...]

Dat is jammer... Wat ik erover gelezen heb, is dit een prima speler... Wil je niet een 20GB speler. De sony's zijn erg leuk. En er is nu andere software nu zodat je die verschrikkelijke sonnicstage niet meer nodig hebt.
Maar met 300 liedjes heb je natuurlijk lang geen 20 gb nodig.
Ik zou wel een 20 gb speler willen maar daar is simpel genoeg geen geld voor ;)
(Ook heb ik het geld er niet voor -over-)
Wijnands schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:38:
Een fotoboer als olympus die nu met een mp3 speler komt? Zal aan mij liggen maar ik heb meer vertrouwen in de gevestigde spelers, zou dus eerder naar iriver en archos gaan kijken.
Tja..

Apple bouwde eerst pc's en kwam toen met een mp3 speler...

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 22:14
offtopic:
:/ je vind een speler te klein?.............. 8)7 heb ik echt nog nooit van gehoord, meestal dat hij te groot is...

Maar archos en iRiver zijn inderdaad goede merken...ik zou persoonlijk dus niet voor een mr 100 gaan.

• Wijnands
<snip>

[...]

Tja..

Apple bouwde eerst pc's en kwam toen met een mp3 speler...
Ja, en het duurde tot, versie 3? voordat 't een beetje wat was? Moet eerlijk bekennen dat ik niet snap waar het succes vandaan komt van dat ding. Die interface krijg ik braakneigingen van en degene die 't interface design van iTunes heeft gedaan mag wat mij betreft bij z'n edele delen voor 't apple hoofdkantoor gehangen worden.

Goed, ik ben dus niet dol op een iPod.

Verwijderd

Topicstarter
SgtCaffran schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 18:56:
offtopic:
:/ je vind een speler te klein?.............. 8)7 heb ik echt nog nooit van gehoord, meestal dat hij te groot is...

Maar archos en iRiver zijn inderdaad goede merken...ik zou persoonlijk dus niet voor een mr 100 gaan.
offtopic:
ik raak nog al eens wat kwijt...en het is persoonlijke smaak :+

De archos valt voor mij sowieso al af, ik vind de speler veel te klein (heb je mij weer 8)7 ) en hij heeft maar 3 GB. De iRiver is nog steeds een twijfelgeval...Ik denk dat ik zelf niet extreem hoge eisen stel aan geluidskwaliteit, maar goed, ik heb het verschil nooit gehoord...
Toch is Olympus ook een goed merk, en hebben ze al eerder producten gemaakt die met geluid te maken hebben.
Wijnands schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:01:
[...]

Ja, en het duurde tot, versie 3? voordat 't een beetje wat was? Moet eerlijk bekennen dat ik niet snap waar het succes vandaan komt van dat ding. Die interface krijg ik braakneigingen van en degene die 't interface design van iTunes heeft gedaan mag wat mij betreft bij z'n edele delen voor 't apple hoofdkantoor gehangen worden.

Goed, ik ben dus niet dol op een iPod.
Volgens mij is dat een mening en staat het dus los van kwaliteit.

Al met al kom ik tot de volgende conclusie;

De iRiver vind ik niet mooi maar heeft goede software
De Mr-100 vind ik wel mooi, maar heeft slechte software..

De software wordt veranderd, het uiterlijk niet...
Beide spelers zien er solide uit, en ik denk dat ik het verschil in geluidskwaliteit niet hoor. (Is ook afhankelijk van je hoofdtelefoon lijkt mij).

Ik ga dus waarschijnklijk (vanavond nog) de Mr-100 kopen..

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat wil je met de software van iRiver? je kunt em beter als UMS device gebruiken imho.
Geluid is zeker afhankelijk van oordopjes, ik zou er sowieso een goed stel bijkopen. wat je standaard bij mp3spelers krijgt is meestal niet veel.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:14:
Wat wil je met de software van iRiver? je kunt em beter als UMS device gebruiken imho.
Geluid is zeker afhankelijk van oordopjes, ik zou er sowieso een goed stel bijkopen. wat je standaard bij mp3spelers krijgt is meestal niet veel.
De software lijkt me makkelijk voor firmware upgrades.
Goede oordopjes heb ik al, idd, de bijgeleverde zijn zeker crap.

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 22:14
MR-100
Dimensions 90 (W) x 52 (H) x 14.9 (D) mm.

Archos xs 100
Dimensions: Approx. 9,1 x 4,3 x 1,4 cm / 3.6" x 1.7" x 0.5”

dus 90 tegen 91, 52 tegen 43 en 14,9 tegen 14

Wow, dat is echt verschillend :S Heb je uberhaubt wel naar de MR-100 gekeken behalve het flashy uiterlijk?

Jij vind de xs te klein, dan de MR-100 ook. En ik durf te wedden dat de xs 100 beter klink. Wel heeft deze minder ruimte....

edit: ik zie nu pas dat je voor de MR-100 een progje nodig hebt om muziek erop te zetten, persoonlijk hou ik daar niet van (iTunes SonicStage :X :r )

edit 2: en ook nog een €195 van de MR100 tegen €150 van de xs 100...
offtopic:
ja sorry ik stamp graag dingen de grond in ^^

[ Voor 31% gewijzigd door SgtCaffran op 18-08-2005 19:43 ]

• Wijnands
<snip>
Volgens mij is dat een mening en staat het dus los van kwaliteit.

<snip>..
klopt! En daar is bij de iPod weinig niks mee maar ik vind 't geluid net ietsje "platter" of "Tammer", tja, hoe zeg ik dat, net iets minder dan bij de iRivers.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:19:
[...]

De software lijkt me makkelijk voor firmware upgrades.
Goede oordopjes heb ik al, idd, de bijgeleverde zijn zeker crap.
Firmware upgrades zijn bijna altijd makkelijk, en bij iRiver hoef je er sowieso bijna nooit problemen te verwachten. (ik weet niet hoe dat bij de MR-100 zit)

Verwijderd

Topicstarter
Om even een update te geven:

Vanavond naar de mediamarkt in groningen gegaan.

Toen ik de mr-100 zag wist ik het eigenlijk metaan al; dit is het niet.
Ook inderdaad veel te klein voor mij ( 8)7 ), en het zag er vreselijk crappy uit. Vervolgens ging ik maar wat rondkijken. Meteen sprong de Philips hdd120 eruit, met een superlage prijs van 179 euro. Verkoper erbij gehaald, 20 gb voor zo een laag bedrag, 'Hoe kan dat?!'.
Was er dus een verhaal over een slechte levering, etc. etc. , m.a.w, ik moest em gewoon meenemen.

Omdat ik wel eerst reviews wou lezen op het internet en om advies vragen ( Dank.. _/-\o_ ) zit ie nog keurig in de doos verpakt.

Jullie mening dus alsjeblieft! :)

pricewatch: Philips HDD120, 20GB (USB 2.0)
(Weinig winkels die 'm verkopen..)
http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1623823,00.asp
(Review)

• Wijnands
Oogt geinig en is idd een hele hoop storage voor weinig.

Tja, weet je, philips, soms maken ze echt crappy shit en dan opeens weer iets heel goeds maar dan hebben ze weer leveringsproblemen. Zou zeggen, peuter 'm voorzichtig open en probeer 'm.

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel een erg oude speler..Is dit eigenlijk ook nadelig?
(Beter om een nieuwere aan te schaffen)

Boels.

Verwijderd

Als ik het zo lees, word het niets: software werkt niet met hypertreading pc's ?. Software is nodig om muziek op de speler te krijgen (net zo triest als bij iPod en Sony apparaten).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:56:
Als ik het zo lees, word het niets: software werkt niet met hypertreading pc's ?. Software is nodig om muziek op de speler te krijgen (net zo triest als bij iPod en Sony apparaten).
1. Het maakt me geen **** uit of je wel/niet software nodig hebt, zo lang de software maar functioneert.
2. Ik heb een AMD64 dus hyperthreading maakt niks uit..

Waar het mij meer om gaat is, kan ik voor hetzelfde geld ( +/- 179 euro) veel meer kwaliteit krijgen.
(En een gelijkwaardig design)

Verwijderd

Topicstarter
Na een nacht slapen voelt de philips eigenlijk niet zo goed aan.
Het enige voordeel is dat het een aanbieding is, anders had ik em nooit gekocht. Waarschijnklijk willen ze em gewoon kwijt bij de mediamarkt..Voor zoiets heb ik dus geen geld over.

Ik denk dat ik me maar bij de iRiver neerleg. Op het forum wordt het aangeraden, in de mediamarkt (vzv die lui te vertrouwen zijn..) en de reviews zijn sterk..

Zometeen er maar weer heenfietsen dan. :Y)

• BlackMage
Die mensen van de Mediamarkt raden altijd het apparaat aan die jij op het oog hebt. Toen ik daar mijn iPod kocht was dat nog de beste en toen ik die omruilde voor een iaudio x5 was dat ineens de beste.

Overgens als je die MR-100 te klein vind dan is de iriver en bijv de ipod mini ook te klein want die zijn allemaal vergelijkbaar.

Je kan ook gaan zoeken naar een creative zen touch... die kan je voor rond de 200 euro wel krijgen tegenwoordig. Lekker groot ;) en 20gb en wellicht dat die je beter bevalt als die philips.

[ Voor 45% gewijzigd door BlackMage op 19-08-2005 10:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:33:
Die mensen van de Mediamarkt raden altijd het apparaat aan die jij op het oog hebt. Toen ik daar mijn iPod kocht was dat nog de beste en toen ik die omruilde voor een iaudio x5 was dat ineens de beste.
Verhaal:

Ik zag tussen alle spelers een spotgoedkope speler van 20 gig staan, voor maar 179 euro. Dat vond ik raar dus vroeg ik hoe dat zat. Philips had een slechte lading geleverd, dus een aanbieding kon niet doorgaan. Om dat te compenseren was deze philips nu in de aanbieding.

Echter, dit is onzin. De philips is gewoon heel erg oud en out of order. Daarom willen ze er van af. Er waren ook nog maar een paar dozen van. Mediamarkt pakt dit gewoon 'tactisch' aan, door de speler tussen de anderen te zetten waardoor 'ie eruit springt.

Ik ben dus blij dat ik 'em nog niet uit de doos heb gehaald. :)

Ik ga maar mooi voor de iRiver, alles wat ik erover hoor is positief 8)

• BlackMage
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:38:
[...]

Verhaal:

Ik zag tussen alle spelers een spotgoedkope speler van 20 gig staan, voor maar 179 euro. Dat vond ik raar dus vroeg ik hoe dat zat. Philips had een slechte lading geleverd, dus een aanbieding kon niet doorgaan. Om dat te compenseren was deze philips nu in de aanbieding.

Echter, dit is onzin. De philips is gewoon heel erg oud en out of order. Daarom willen ze er van af. Er waren ook nog maar een paar dozen van. Mediamarkt pakt dit gewoon 'tactisch' aan, door de speler tussen de anderen te zetten waardoor 'ie eruit springt.

Ik ben dus blij dat ik 'em nog niet uit de doos heb gehaald. :)

Ik ga maar mooi voor de iRiver, alles wat ik erover hoor is positief 8)
Ik heb zelf nooit een iRiver gehad maar ik denk aan de hand van de verhalen die ik hoor dat je daar geen miskoop aan zult hebben.

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:01:
[...]

Ik heb zelf nooit een iRiver gehad maar ik denk aan de hand van de verhalen die ik hoor dat je daar geen miskoop aan zult hebben.
Ik lees je edit nu, en, haha, dat 'ie ook klein is, daar heb ik me al lang bij neergelegd }:O ;)
Pagina: 1