Toon posts:

Dringend advies nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

eerste post en al zelf niet genoeg onderzoek gedaan, sorry jonges. Ik heb morgen 2de zit voor ICT en moet nog redelijk veel doen, maar mijn intel heeft het laten afweten (thermal shutdown). Ik ga nieuw systeem kopen, maar moet het tegen deze avond al draaiend hebben, dus liefst wat snel advies...

ik had gedacht aan
AMD 4400 x2 cpu
Asus a8n-sli
Asus en6600GT
2*512ram Geil

met deze pc wordt nooit gegamed, geen overklok, alleen dvddecoding, muziekbewerking en programmeren. Is dit beetje treffelijk (daarmee bedoel ik, wat zou ik beter nemen voor deze prijs, en vooral: werkt dit samen?)

nogmaals sorry voor de nogal verkeerde manier van posten...

edit: ik zit momenteel in bib, daarmee dat ik toch op internet zit voor de achterdochtigen... bedrag is niet zo heel belangrijk, maar toch liefst niet te duur, heb nu ook weer niet zoveel liggen...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 14:23 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Thermal shutdown? Wat dacht je gewoon van de processor terugklokken, kast open en ventilator erop? Werkt dat ook niet? Dat is beter dan in paniek een sloot geld uitgeven en dan maar hopen dat je het weer werkend krijgt...

Over de hardware:
Het werkt samen, denk alleen ook aan kast, voeding (zeker de voeding, de oude trekt het waarschijnlijk niet meer), harde schijven?
Wel erg duur spul allemaal...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:10

Valkyre

Kitesurf FTW!

misschien handig als je dan ook de prijs er bij zet.
en voor de rest, lijkt me een beetje overkill, voor wat jij er mee wilt doen.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
zit ocz 520w in, die zal het wel trekken...

pc is niet overklokt, vcore staat zelfs op 1.35v om hem nog te laten werken... cpu draaide op 91.5°, heb er fototje van, maar kkan het uiteraard niet posten... 8)7

5 casefans en geen zijkant meer... hd's 2*200 sata, die moeten nog werken, kunnen niet gelijk kapot gaan, en DVD-lezer en cdrwiter samen kapot ook toeval...

andere dual cores zijn in winkel niet op voorraad, dus moet wel die nemen (behalve 4200, maar voor die 40€ verschil...)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:39
met deze pc wordt nooit gegamed, geen overklok, alleen dvddecoding, muziekbewerking en programmeren. Is dit beetje treffelijk (daarmee bedoel ik, wat zou ik beter nemen voor deze prijs, en vooral: werkt dit samen?)
Ik zou een flinke stap stap terug doen, voor wat jij wilt is dit totale overkill. Scheelt je een hoop centen...

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Gohan-san schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 14:27:
misschien handig als je dan ook de prijs er bij zet.
en voor de rest, lijkt me een beetje overkill, voor wat jij er mee wilt doen.
cpu 585€
mobo 140€
grafische kaart 175€
geheugen heb ik liggen

heb liefst dat ik er jaartje of 4-5 mee voort kan zonder dat ik er weer aanpassingen aan moet doen... x2 omdat ik veel cd's met 2a3 terzeldertijd brand, en muziekdecoding gaat msch sneller gaan op dual core? geen idee eigelijk...

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Even wat prijzen opgezocht:

4400+ 540,-
6600GT 180,-
Asus a8n-sli 170,-
Geheugen 120,-

Totaal: 1010,-

Ongeveer en via de pricewatch. Dus daar komt waarschijnlijk nog een 100,- bovenop.

edit:
je hebt al prijzen :P

Maar kan je niet gewoon proberen je oude pc weer aan de praat te krijgen? Het lijkt erop dat de koeling niet goed werkt. Gewoon een nieuwe koeler erop zetten bijvoorbeeld? Controleer ook de hoeveelheid stof enz...

[ Voor 39% gewijzigd door Motrax op 18-08-2005 14:31 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
sig69 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 14:28:
[...]

Ik zou een flinke stap stap terug doen, voor wat jij wilt is dit totale overkill. Scheelt je een hoop centen...
moederbord moet dat zijn, is enige dat pcixpres ondersteund en in voorraad is en s939 heeft... dat sli en zo tja dat zit er dan op, ga het nooit gebruiken maar moet een hebben tegen 8u vanavond die al draait...

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:09
Of je koopt een asrock + sempron + mem voor 150 euro. Dat werkt vanavond, en daarna ga je eens kijken wat je kopen moet of dat je de oude zut nog aan de praat krijgt.

Ik houd ook van die overhaast beslissingen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:04

vr6-only

Blub Blub

dat is wel een leuke setup. je hebt op dit moment niet zoveel kracht nodig maar aangezien je 4 a 5 jaar mee vooruit wilt komen dan moet je wel zo'n setup nemen. wat mij betreft mag je hem halen.

jongens hij wilt zelf een nieuwe en laat de oude in de steek. dus ga hem niet vertellen dat ie de oude moet opknappen etc. tenminste zo zie ik het.

It ain't stupid if it works!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:54
Poe dat zijn nogal hoge specs voor iemand die niet wil gamen. Ik zou ook kiezen voor iets dat minder snel en duur is.

http://hawvie.deviantart.com/

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je al weet dat je topic niet voldoet aan de policy, waarom plaats je het dan :? We hebben die documenten heus niet voor niks opgesteld hoor ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:04

vr6-only

Blub Blub

gamen is niet alles hoor, ik game ook niet veel maar videobewerking wel. (adobe)

nou dan heb ik me p4 3.4 ghz echt wel nodig hoor.
en hij programmeert ook nog. C# vraagt ook wel genoeg. ik weet niet met wat hij programmeert maar goed.

It ain't stupid if it works!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:10

Valkyre

Kitesurf FTW!

als je voor 8 u vanavond die pc moet hebben, dan moet je naar de dichtsbijzijnde computer gaan, en kijken wat hij op voorraad heeft, de goede onderdelen kopen, en dan gelijk bouwen.

maar ik heb zon vermoeden dat je ook geen pc's kan bouwen, denk niet dat het dan vanavond 8u word.

iRacing Profiel

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Owja nog een aardigheidje ik wacht ondertussen al 2 weken op de 4400+ 8)7 en de levertijd is nu nog onbekend (lees: meer dan 2 weken) hij is overigens nergens in NL snel te krijgen. Dus als dit systeem echt haast heeft gaat het niet lukken :X

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Kortom Mhr-Zip, heeft opzich wel een goede oplossing. En dan kan je de komende weken eerst kijken wat er mis is met je huidige pc :)

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Als het echt heel dringend is loop je toch gewoon naar de dichtstbijzijnde computershop, haalt een P4 processor voor het juiste socket, neemt er een goede koeler bij en klaar.

Je zegt dat de CPU oververhit is geraakt, mogelijk dat het weer werkt als je er gewoon een nieuwe in zet :?

Lijkt me beter dan overhaast, zonder dingen te overwegen en uit te zoeken, een PC samen te stellen voor 1.000 euro...

Kijk anders ook een bij de mediamarkt, daar staan ook prima off-the-shelf computers die voldoen aan jouw eisen.

Goud is geen geld

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Voor ICT is het idd overkill, maar voor ons (MCT) is het nooit genoeg.

Programmeren met Netbeans 8)7 durft 800MB ram te vreten, dus het vreet vooral ram.

Als wij voor huiswerk een sitetje maken, dan moeten we minstens 10 programma's door elkaar draaien. Hiervoor hebben we pas dualcore nodig, tenzij als je multithreaded programma's draait zoals videobewerking.

Ik zou gewoon de huidige computer herstellen/tweaken, thermal shutdown is niks meer dan een lieve automagisch afzetten van je computer bij oververhitting. Dat is wat anders dan een dondervogel die bij mij een dag op 100°C (sensor onder de processor, core-temp unknown high???) heeft gedraaid, aan de aanbrandgeuren had ik dat ontdekt en het is hersteld door de losgeschoten ventilatorstekkers terug goed te steken.

Het ziet eruit als de vernedering der hooggediplomeerde informaticussen, ze schieten in paniek als hun computer vlak voor de deadline begeeft. Wij mogen als een graduaat (HBO-achtig) opleiding zulke vernederingen niet meemaken, dus we worden ook opgeleid om onze eigen computers te kunnen herstellen.

[ Voor 27% gewijzigd door rapture op 18-08-2005 15:15 ]

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Ik dacht dat PIV's over een speciale thermal control trucendoos beschikten die het ding als een gek terug klokte om thermal shutdown te voorkomen.

Ik meen ooit eens een filmpje te hebben gezien op Tom's HWG waarbij ze dit live showden met een Athlon en een PIV... de Athlon knalde er uit en de PIV liep alleen vast.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

De rest van de FAQ is overigens ook interessant om jezelf met de basics bekend te maken ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.