Toon posts:

badges maken - hoe handig

Pagina: 1
Acties:
  • 3.237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een gelegenheid een hele bende naambadges maken (die dingen die je op je borst draagt). Dat zijn dus allemaal verschillende, unieke kaartjes op bankpas formaat. Vraag is: hoe ga ik dat handig aanpakken?

Ik heb alle gegevens in een excelsheet staan, op zich ook nog makkelijk om te zetten in een db. Het gaat om naam, functie en groep waar mensen in vallen. Afhankelijk van de groep komt er een aparte kleur op de achtergrond.

In word kan dit heel makkelijk, gewoon etiketten pakken, avery visitekaartjes doen, mergen en gaan. Grote probleem hiermee is, is dat ik met het kleurbeheer zit, wat in word gewoon bagger is.

Dus ik vraag me af hoe het handiger kan. 1 idee was in illustrator de achtergronden maken en printen naar pdf, word de teksten laten maken en ook printen naar pdf en deze bestanden op de een of andere manier over elkaar leggen. Vraag: hoe de laatste stap

Ander plan: blanco kaartjes drukken, word teksten laten genereren en op transparant printen en vervolgens die 2 bij elkaar in een houdertje proppen.

Zijn er nog suggesties? iemand dit al eens gedaan? Met de hand is iig echt geen optie, dan ben ik dagen bezig.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Hoeveel verschillende achtergronden heb je nodig?

LinkedIn WoT Cash Converter

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-04 05:37

alienfruit

the alien you never expected

Ik maak ze gewoon Indesign CS, mergen vanuit een cvs file en gaan met de banaan :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:29
Ik wou zeggen, InDesign heeft genoeg mogelijkheden.
Ook wat betreft XML bijvoorbeeld.

Motor onderhoud bijhouden | Mijn Aprilia RSV Mille Alitalia

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:10
[simplistisch] achtergrondjes printen, vel in handinvoer persen, namen printen.[/simplistisch]
Print een paar extra kleurenvellen, 't is even prutsen, maar als het maar 1 keer moet gaat dit sneller dan prutsen met allerlei programmatuur. Let erop dat je print marges globaal gelijk staan.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 14:16

sopsop

[v] [;,,;] [v]

onkl schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:27:
[simplistisch] achtergrondjes printen, vel in handinvoer persen, namen printen.[/simplistisch]
Print een paar extra kleurenvellen, 't is even prutsen, maar als het maar 1 keer moet gaat dit sneller dan prutsen met allerlei programmatuur. Let erop dat je print marges globaal gelijk staan.
Volgens mij gaat dit met indesign nog sneller, zelfs als je er maar 10 hoeft te doen.

Verwijderd

Topicstarter
maar eens gaan zoeken hoe dat handig kan in indesign dan :D
/me is nieuw hiermee

• Dark Blue
  • Laatst online: 14-04 08:55

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

onkl schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:27:
Ja, dit idee had ik dus ook, maar als je toch InDesign aanschaft voor het gelijk maken van de kaartjes... kun je net zo goed een CVS file :? maken en die er bij in proppen. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
csv file that is

marum, ff een tut opgegoogled en ik loop al vast bij window>data merge. Die zit er namelijk niet in. Zit dat in die pagemaker plugin die genoemd wordt? of heeft mij cs versie (3.0) dat niet?

/me gaat even de cd's afspeuren

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Photoshop CS 2 kan ook met variabelen werken en uitlezen uit een database.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Illustrator kan dat ook erg mooi vanaf CS. Niet dat ik het ooit gebruikt heb, maar eens een demootje gezien waar ze het deden met visitekaartjes.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-04 05:37

alienfruit

the alien you never expected

Cool, ik wist niet dat illustrator dat ook kon :)

Verwijderd

Topicstarter
even deze kicken, want m'n vraag is gerelateerd

Die badges gaan wel goed komen nu, dat gaat met indesign helemaal super.

Maar voor iets anders zou ik toch graag 2 pdfs over elkaar willen leggen (al waren het sheets) en combineren tot 1 pdf document. Iemand hier ervaring mee toevallig? hoe zou dit handig kunnen?

• Willem
  • Laatst online: 10:29
Ook in InDesign layertje voor layertje? Of zijn ze niet transperant?
Anders in Illustrator openen en wijzigen, gaat imho prima.

Motor onderhoud bijhouden | Mijn Aprilia RSV Mille Alitalia

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-04 17:47
In Adobe Acrobat (geen reader! maar de pro versie, die heb je waarschijnlijk ook wel aangezien je ook beschikt over indesign) zit een optie onder 'DOCUMENT' >> 'ADD WATERMARK & BACKGROUND' daarmee kun je een tweede PDF in de achtergrond van je PDF document zetten.
Het zit in ieder geval in versie 7 daarvan en volgens mij ook in 6.

Verwijderd

Klopt, en klopt. Wij heb dat ooit eens gedaan met wat documenten. Dat gaat prima, en is in Acrobat ook heel makkelijk in een batch te doen, zodat je in een keer een hele reeks kun laten verwerken.
Pagina: 1