bel.nl configuratiebericht

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe telefoon: de nokia 6680. Momenteel gebruik ik nog mijn oude telfort SIM, maar eind deze maand gaat mijn nieuwe vodafone abbonnement in.
Vandaag kreeg ik 'uit het niets' 4 smsjes van www.bel.nl, met de tekst: "configuratiebericht". Er staat geen gebruikelijk icoontje bij (een envelopje), maar een aangepast icoontje (een envelopje met 3 rode streepjes)....
Als ik het bericht probeer te openen dan duurt het een paar seconden voor het geopend is en dan krijg ik de volgende vraag: "PIN-code instellingen configuratie:", met daaronder een scherm waar ik een PIN-code kan invoeren.

Waarom krijg ik dit bericht en wat moet ik ermee doen?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

negeren, en anders vodafoon bellen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Zou vodafone denk je iets vanaf weten?
als ik verder op www.bel.nl kijk, dan "klopt" het wel in de zin van: je kunt een configuratie laten toesturen. Maar dat zou betekenen dat iemand anders mijn nummer daar heeft ingevoerd.......

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Trax_Digitizer schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:04:
Zou vodafone denk je iets vanaf weten?
als ik verder op www.bel.nl kijk, dan "klopt" het wel in de zin van: je kunt een configuratie laten toesturen. Maar dat zou betekenen dat iemand anders mijn nummer daar heeft ingevoerd.......
Denk het niet want je moet vanaf het toestel waar je de instellingen op wilt ontvangen een sms-je sturen met een code die je krijgt van de site. Dus het is of een foutje van hun systeem, of iemand heeft jou telefoon gebruikt daarvoor of je bent genaaid door hun en je krijgt zomaar smsjes waar je 90 cent per stuk voor moet betalen. Ik zou je rekening maar even in de gaten houden als ik jou was (en er is een abonnement dienst waar je nu misschien voor bent ingeschreven).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoiezo natuurlijk als je zelf niet expliciet ergens om gevraagd hebt ergens codes/wachtwoorden invullen, maar neem aan dat je dat wel wist :+

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters