Toon posts:

KA7 en SB 128 PCI geeft probleem; HELP!

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Net m'n MSI k7 Pro verwisseld voor een Abit KA7, win98se schoon geïnstalleerd en wat blijkt....geluid is niet om aan te horen! Tikken, ruis en haperingen. Kaarten op alle mogelijke manieren verplaatst, verschillende drivers gebruikt, maar helaas. Op m'n MSI deed ie het prima en de nieuwe SB 128 die er nu in zit doet het ook prima. Die nieuwe geeft overigens hetzelfde probleem op m'n KA7.
Wie het weet mag het zeggen....Anyone?
Bij voorbaat dank.

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Ik kreeg m'n nieuwe Xitel Storm Platinum op me Abit KA7 ook met geen mogelijk aan de praat. Heb de Xitel uiteindelijk moeten omruilen voor een Sblive. Misschien toch een ernstige bug ofzo in de Ka7

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft wat tijd gekost, maar ik heb 'm werkend gekregen! De oplossing is om in je BIOS bij de optie "memory hole" de instelling "15M-16M" te kiezen. Het is raar, want ik dacht dat er tegenwoordig geen apparaten meer waren die dat specifieke geheugendeel voor zich opeisten. Bij Abit Nederland konden ze me ook niet uitleggen waarom dat is bij deze combinatie, sterker nog; ze wisten niet eens dat er een probleem was. Voor hulp kan je ook zoeken op: www.deja.com/usenet