Toon posts:

AOpen....Samenstelling

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben na een HEEL kort avontuurtje met acer begonnen aan het samenstellen van een systeem. Wonderbaarlijk genoeg heb ik gekozen voor AOpen ipv Asus.

Dit is wat ik tot nu toe op papier heb. Doe ik hier verstandig aan? Graag kritiek.

kast: AOpen h450b
Moederbord: AOpen i915Gm-I
Pentium 4 LGA775 3ghz
harddisk: 160GB SATA
geheugen: 2x 512mb ddr400/3200
Ventilatie: bij kast? 2nd nog niet
Videokaart: asus AX700pro 256mb (ligt al thuis)
CD/DVD: AOpen COMBO COM-5232 & LG DVD+/-RW (ligt ook al thuis)
mis ik nog iets?

totaalprijs zou hiermee rond de 750 komen, niet slecht toch? samsung 17" 4ms tft erbij voor 350 en klaar.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:44
Mijn ervaring is dat Aopen hele goede voedingen en Videokaarten kan maken, maar van cd-roms hebben ze geen kaas gegeten.(aangezien je die al hebt, is dat geen probleem meer) Misschien is dit een goedkopere keuze, maar ik persoonlijk was toch voor een moederbord van Asus gegaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Cardinal op 18-08-2005 12:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
en het moederbord?? want daar gaat het me eigenlijk om.

Verwijderd

Pc-tje gaat op zich goed werken, geen probleem. Als je nu ook eens post waarvoor het exact allemaal moet dienen, kunnen we misschien raad geven voor een paar verbeteringen.
EDIT> ah ok, het is een micro-ATX pc dat je wilt hebben aan de case enmobo te zien

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 12:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
jep, micro atx, klein kastje, kleine kamer, klein bureau etc :P

ohhh voornamelijk gamen en tv kijken/opnemen
eventueel wat dvdtjes rippen etc.

Verwijderd

offtopic:
Aopen? , nee dankje dat merk wil ik niet meer. 1 keer videokaart kapot gegaan, daarna heb ik een nieuwe gekregen, en die lijkt ook weer kapot te gaan (artifacts) en die draait niet op de standaard 6800G T memory snelheid, maar hij draait op 900 mhz 8)7 En ik heb ook een cd-rw van Aopen, en dat ding gaat niet meer open als je op de knop drukt...Maar goed, het kan ook aan mijn voeding ofzo liggen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er btw een nadeel aan micro-atx? Behalve minder bays?

En idd, inmiddels meer slechte dingen over aopen cd sh*t gehoord. Videokaarten lijkt in deze topic tegenstrijdig, maja heb toch al een asus klaar liggen. Ben ik niet iets vergeten in de samenstelling? Het lijkt zo weinig??

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 13:37
geluidskaart / lan / diskette
of zitten de eerste 2 on board

mijn pc

Verwijderd

Topicstarter
jeps, zitten onboard.

inmiddels een goedkoop mATX asus kaartje met pci-e x16 gevonden. bedankt voor het advies allemaal, stap dan toch maar over naar alles asus :P

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Misschien is het iets om voor een AMD64 processor te gaan in een kleine kast, vanwege temperatuur en het geluid van de fan (en de prestaties in games). Met behulp van Cool & Quiet kan je je processor met stock cooler rond de 30 graden houden.
Stop er nog een stille casefan in (het liefst zo groot mogelijk) en de kast blijft lekker koel, plus je hebt weinig herrie.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm slechte ervaring met amd.... ook 64 vind ik maar raar draaien, tis nie constant, zit un soort van golfje in zeg maar. niks voor mij, iriteer me al aan een 16ms scherm bijvoorbeeld.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zoals de FAQ verteld:
Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is (de beruchte Hoe is dit systeem? vragen) zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).

Een vraag over het samenstellen van een systeem met specifieke eisen en/of voor specifieke toepassingen, voorzien van zoveel mogelijk relevante informatie en weergave van jouw eigen gedachtegang waarom je tot bepaalde keuze's bent gekomen en waarom je daar niet uitkomt, heeft een veel hogere kans van slagen :)
:) Boodschappenlijstjes zijn dus niet gewenst... *poef*. :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.