F_J_K schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:43:
Het is veel eenvoudiger om dat met Access (of middels een andere DB) ipv. Excel te doen.
Maar goed. Een manier is met wat simpele IF/ALS statements checken of de derde resp. vierde kolom > 0 en dan de beschrijving en de aantallen plaatsen. Alle rijen verbergen die 0 zijn en klaar. Maar dat is lelijk en omslachtig. Een simpel VBA script is inderdaad handiger. Met een of twee FOR loopjes ben je er wel.
offtopic:
En nee je zult bijna nooit een expliciet antwoord vinden in search, Google, tutorial of FAQ. Daar zijn veel te veel mogelijkheden voor. Maar zeggen dat het in een FAQ staat is dan ook een beetje gevaarlijk (zeker als je Excel en VBA door elkaar haalt: soms is VBA gebruiken niet handig wegens de terechte beveiligingen), al is inderdaad met wat lees- en oefenwerk het begrijpen van Excel niet zo moeilijk
Ik pas trouwens de topictitel nog wat aan. 'Formule excel, lastig' zegt helemaal niets over de vraag en lastig is een relatief iets.
Krijg het idee dat ik mijn posts duidelijker moet maken.
Verwees naar VBA ivm de verwarring van formule en Macro (voor mij is een macro een formule/functie)
En dat gedeelte over access of een andere DB. Is natuurlijk afhankelijk van hoeveel mensen ermee moeten werken en hoe veel/vaak er gebruik van zal worden gemaakt.
Is dit iets wat 1 keer per week word ingevuld, en niet erg groot word zou ik gaan voor excel.
Anders toch echt een mooi gebouwde DB kan uitkomst brengen, en werkt op dat punt ook veel makkelijker (als in minder invoeren.)