TV-Tuner Asus W2V laptop werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 07:20
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Asus W2V laptop.

Helaas krijg ik de TV-Tuner niet aan de praat.
Ik heb de laaste drivers al gedownload maar het wil nog steeds niet werken.
Op het moment dat ik in Windows Media Center de optie Live TV kies krijg ik een error
dat de decoder niet goed functioneerd, met het advies om opnieuw op te starten.
Maar dat werkt dus niet.

Wanneer ik bij Apparaatbeheer kijk zie ik de decoder gewoon staan. Als ik de eigenschappen opvraag staat er bij dat het apparaat goed functioneerd.

Iemand een oplossing?

Anoniem: 35919

Doet hij het wel met het programma van asus?

• Rocdefrost
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik denk er ook sterkover na om deze laptop te kopen maar de tv tuner moet wel werken natuurlijk.

Hoe bevalt ie verder?

Roc

• tm030614
Anoniem: 35919 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:10:
Doet hij het wel met het programma van asus?
Asus levert geen programma mee hiervoor. Windows Media Center is het programma. Asus heeft enkel drivers op zijn website staan.
Rocdefrost schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:24:
Ik denk er ook sterkover na om deze laptop te kopen maar de tv tuner moet wel werken natuurlijk.

Hoe bevalt ie verder?

Roc
Hoe hij verder bevalt... SUPER :9
Beeldscherm is het beste dat ik ooit gezien heb voor een laptop.
Geen tray dvd-rw speler (laadjes) maar slot in (dus een ge*le sleuf) :+ _/-\o_
Lekker stil. Fan staat bij mij nooit aan tezij ik games speel. Maar dan nog maar een zacht gezoem.
Super geluid (voor een laptop). Ondanks dat ik hier en daar hoor dat er problemen zijn met het (bas) geluid, heb ik er totaal geen last van. Hij 'trilt' zelfs net als een echte subwoofer in games.
Blijft lekker koel. V6 en andere alu laptops van Asus worden warm. Deze blijft heerlijk koud.
Stevig! Hoe hard ik ook achter op het beeldscherm druk, ik zie geen enkele rimpel aan de voorkant.

Het enige nadeel tot nu is dat de tv tuner niet werkt, maar daar schijnt Asus mee bezig te zijn. En aangzien Asus goede service heeft maak ik m'n eigen daar niet druk om.
En een ander nadeel, ik blijf er maar naar kijken...hij is te mooi... 8)7 _/-\o_

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:30

Emiel1984

Made in NL

Wat vind je van de grootte ? Volgens mij is hij namelijk te groot om als echte notebook te gebruiken of niet? ( het vaak meenemen naar andere locaties bedoel ik hiermee)

Ik krijg volgende week of in september de 8003p .. ik denk dat ik hier net zo tevreden over ga zijn als jij met je w2v :9 , gezien het ook een Asus is _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Emiel1984 op 18-08-2005 18:37 ]

[LTS][MTS][HTS]

• tm030614
emiel1984 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 18:36:
Wat vind je van de grootte ? Volgens mij is hij namelijk te groot om als echte notebook te gebruiken of niet? ( het vaak meenemen naar andere locaties bedoel ik hiermee)

Ik krijg volgende week of in september de 8003p .. ik denk dat ik hier net zo tevreden over ga zijn als jij met je w2v :9 , gezien het ook een Asus is _/-\o_
Tja zal niet zeggen dat hij klein is. Hij is groot, maar zeer zeker draagbaar met 3.3Kg.
Ikzelf ga hem dagelijks meenemen naar school, en als hij niet handelbaar/draagbaar zou zijn dan zou ik hem niet hebben gepakt.

Anoniem: 107958

Asus maakt zoiezo degelijk spul, ik heb zelf een W1 maar wil in de toekomst een W2 aanschaffen, ik ben benieuwd of de toetsen op de W2 ook zo snel "glad" worden en blinken tov andere toetsen die niet veel gebruikt worden die nog mooi mat zijn.

• Rocdefrost
Ik zag op de site van Asus een Windows MCE driver staan, heb je die al geprobeerd? Deze is voor de analoge TV tuner.

Heb je de W2V met alleen de analoge tuner? Welk model heb je? Ik heb begrepen dat dit model ook met tray DVD drive wordt verkocht. Waar heb je hem gekocht?

Roc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38912

De problemen met de TV-tuner zijn softwareproblemen.

Bij de laptop zit asusDVD 5 , maar alleen met asusDVD 6 werkt de tuner correct. Het lijkt dus een probleem met de MPEG2 Codec. Op de CD van asusDVD staat dat de software onder licentie van cyberlink is uitgebracht, dus misschien kun je het zelf proberen met PowerDVD 6. Of het ook met een andere MPEG2 codec werkt weet ik niet... Je kan natuurlijk ook bellen met de support van ASUS.

Als je TV gaat kijken op een accu moet je wel even kijken naar de power-opties, anders kan 't beeld gaan schokken

[edit] even beetje structuur in 't bericht aangebracht... ik kon m'n eigen verhaal niet eens meer volgen

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 38912 op 19-08-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 38912 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:36:
De problemen met de TV-tuner zijn softwareproblemen.

Bij de laptop zit asusDVD 5 , maar alleen met asusDVD 6 werkt de tuner correct. Het lijkt dus een probleem met de MPEG2 Codec. Op de CD van asusDVD staat dat de software onder licentie van cyberlink is uitgebracht, dus misschien kun je het zelf proberen met PowerDVD 6. Of het ook met een andere MPEG2 codec werkt weet ik niet... Je kan natuurlijk ook bellen met de support van ASUS.

Als je TV gaat kijken op een accu moet je wel even kijken naar de power-opties, anders kan 't beeld gaan schokken

[edit] even beetje structuur in 't bericht aangebracht... ik kon m'n eigen verhaal niet eens meer volgen
Dus wanneer ik PowerDVD 6 installeer, dan werkt het ook waneer ik in Windows Media Center de optie Live TV selecteer...?
Met andere woorden ik wil dus televisie kijken op m'n laptop met MCE. En dat werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Rocdefrost schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:10:
Ik zag op de site van Asus een Windows MCE driver staan, heb je die al geprobeerd? Deze is voor de analoge TV tuner.

Heb je de W2V met alleen de analoge tuner? Welk model heb je? Ik heb begrepen dat dit model ook met tray DVD drive wordt verkocht. Waar heb je hem gekocht?

Roc
De MCE driver heb ik idd al geprobeerd. Helaas geen effect.

Volgens mij heeft elke W2V een zowel analoge TV Tuner als digital. Ik kan er namelijk een kabeltje op aansluiten met twee stekkers één voor 'Analoog' en de andere voor 'Digitaal'.

Heb m'n laptop gekocht bij 4Launch. Hij wordt idd verkocht met tray. Ik heb echter de versie met slot in mogen ontvangen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocdefrost
Bedankt voor de info.

MCE vereist een video codec, bijvoorbeeld die van PowerDVD6, Nvidia heeft er ook eentje die als erg goed beschouwd wordt (ook voor ATI videokaart). Je kunt van de Nvidia site een trial downloaden, hij kost 20 dollar geloof ik.

Roc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Rocdefrost schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:10:
Roc
Dat is het verschil tussen de W2Vb en W2Vc versie(dacht ik eigenlijks). Een ander verschil is dt de mce afstandbediening op de w2vc versie in het pcmia slot past en de afstandsbediening van de w2vb een gewone standaard mce afstandsbediening is.

De W2Vc word overigens in nederland bijna danwel niet verkocht.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38912

tm030614 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:00:
[...]

Dus wanneer ik PowerDVD 6 installeer, dan werkt het ook waneer ik in Windows Media Center de optie Live TV selecteer...?
Met andere woorden ik wil dus televisie kijken op m'n laptop met MCE. En dat werkt dus niet.
Yep :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
HIJ WERKT :9 _/-\o_

En wat werkt het toch prachtig dat Windows Media Center. Echter super!!!

Wel stom dat Asus niet de juiste versie van PowerDVD meeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

tm030614 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:09:
HIJ WERKT :9 _/-\o_

En wat werkt het toch prachtig dat Windows Media Center. Echter super!!!

Wel stom dat Asus niet de juiste versie van PowerDVD meeleverd.
Dat minpuntje valt wel weer weg tegen de mooie producten die ze leveren ;)

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141437

heb sinds 18-08-05 ook de w2vb WOW. zit een grote astand bediening bij en een dvd combo met sleuf.
zeer mooi scherm, als ie aanstaat valt de speigeling helemaal niet meer op.
temperatuur. blaast rechts achterzijkant wel warme lucht uit. is vervelend als je daar met de muis bezig bent. heb even naar temp gekeken idle 41 fan 2200 dvd kijken 62 fan schommelt tussen 2200 en 4600 echter voel en hoor fysiek geen verschil tijdens toerental wisseling :? heb ook 10 dvd's gekopieerd naar harde schijf temp 48/52 schijf hoor je niet.
bovenkant en onderkant behuizing blijven gewoon koel.
geluid : eerste indruk was overweldingend. Echter nog geen bijzondere bassen gehoord.
is 4 cm breder dan m6v en ca 700 gr zwaarder. vind hem nog steeds mobiel. _/-\o_
kortom eerste indruk :9~ :Y) :z _/-\o_ :*) :P :9 ;)
prijs: pcsnel <430>mycom ofwel wij betalen uw btw
PS mooie tas(deels leder (look?). mooie muis(optical) alleen wat klein
behuizing geborsteld alu deksel en (carbon?? om toetsenbord) onderkant kunststof alles ziet er keurig afgewerkt uit. stevig en stijf.
schijf voelt traag aan. advies leverancier was ff 3 mnd wachten op 100gig 7200.(Drink tussendoor wel een kop koffie O-)
nu nog tv tuner testen; maar voor deze optie had ik hem nit speciaal aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een idee om een W2V topic te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153569

Ik ben helemaal voor een W2V topic, daar ik van plan ben om de W2V (het liefste de W2Vc) aan te schaffen en iets meer gebruikerservaringen zijn altijd welkom (al kan ik me niet voorstellen dat dit juweeltje in welk opzicht dan ook teleurstelt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 10:11
Ik heb deze laptop sinds een week en bevalt erg goed.

ik heb software van Lifeview zelf gedownload.
Na installatie had ik gelijk beeld.

directe link naar het .zip bestand.

Anoniem: 141437

Kolonel_E schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:34:
Ik heb deze laptop sinds een week en bevalt erg goed.

ik heb software van Lifeview zelf gedownload.
Na installatie had ik gelijk beeld.

directe link naar het .zip bestand.
als ik programma na installatie start krijg ik melding : geen tv kaart; in apparaatbeheer zie ik neit iets wat er op lijkt. Kun je aangeven waar in apparaatbeheer de kaart staat?
dvd6.0 was bij mij standaard bijgeleverd. In MCE live tv geeft kanaal 6 en dan zwart beeld
???? :?

Het staat geloof ik bij Multimedia apparatuur oid. Waar ook je geluidskaart staat. Sound video and game controllers in het Engels. heetLifeview flytv minipci tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-06-2020
in afwachting van het echte w2v topic

op verscheidene reviews wordt er aangehaald dat de geluidsqualiteit helemaal niet goed is vanuit de lineout. heeft iemand geprobeert het ding met headphones of lineout amplifier te gebruiken en ook: kan die eigenlijk 5.1 sound aan ? (via spdif?)

krijg hem normaal van werk maar twijfel nog aan de HP NW8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13071

*kick* :) Ik lees inderdaad ook over extreem-slecht geluid op de koptelefoon uitgang: LINK

Las ook ergens dat de fan substantieel geluid maakt en datie vrijwel altijd draait. Dat is blijkbaar niet het geval? Cool, dan bestel ik zo'n Asus! (kan altijd een losse usb-geluidskaart kopen als de headphone-out echt zo slecht blijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Beste w2v'ers. Kunnen jullie inmiddels wat meer gebruikerservaringen melden, zoals:
Werkt de tv-tuner goed?
Is het geluid beter met de nieuwe drivers?
Enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159343

Waar kun je het beste de W2V kopen?! Waar is momenteel een goede aanbieding, want hij is zo mooi maar ook duur.

Kan deze laptop overigens 3D viz + renderen, photoshop en AutoCAD goed aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen problemen met het gebruiken van photoshop. met 3d rendering programmas heb ik geen ervaring. maar spellen draait hij wel lekker dus ik denk dat het niet zo'n groot probleem zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48656

Ik ben reuze benieuwd naar de slot-in speler. Zit hij in de W2VC of de W2VB variant. Heeft iemand misschien een reeks HQ foto's (van o.a. de DVD speler)???

Anoniem: 159343

Waar kun je het beste je W2Vb of c kopen?! Wil hem namelijk errug graag, maar overal is hij zo duur, weet iemand nog een relaxed adresje :9?!

Wat betreft de slot-in drive: ik heb een tijdje terug over en weer gemaild met laptops4u en die wisten me te vertellen dat ze de W2Vb met zowel een tray als met een slot drive binnenkregen, dus dit varieert. Ik zie trouwens geen enkele reden om een W2Vc te kopen, het enige verschil is de digitale tuner die tv signalen uit lucht kan plukken (maar daar heb je niets aan in Nederland), een PCMCIA afstandsbediening (wat opzich wel cool is) en je hebt zeker een slot-in drive. Dit grapjes kost je echter wel honderden euros meer tov de W2Vb...

Wat ik me vooral afvraag: waar kan je hem bezichtigen? Hier in Enschede kreeg ik nl overal te horen "ja die hebben we niet op voorraad, die kost zo BELACHELIJK veel, die koopt niemand" :D Ik was nl niet van plan hem online te bestellen voor ruim 2 mille als ik hem nog nooit gezien of vastgehouden heb (ik ben vooral bang dat hij niet zo mobiel is als mijn huidige M6800N). Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03-2021
In de mediamarkt bij de Arena in Amsterdam hebben ze hem in ieder geval wel als showmodel (ze verkopen 'm daar voor 2599,- 8)7 , bij laptops4u kan je de 003 variant voor 2095,- bestellen).
Ik heb hem daar net voor het eerst in het echt mogen aanschouwen en het is een pracht van een laptop... Hij is mooi robuust, maar ziet er toch elegant uit en zit zeer degelijk in elkaar.

Enige nadeel is dat ik hem nu echt wil hebben, maar 2100 euro nog steeds zooo veel geld is.

Weet iemand of die Ati Radeon X700 128mb mobile een beetje mooie beelden toont bij de spelletjes van vandaag de dag? (voornamelijk WoW in mijn geval...).

edit:

Ps. Hier nog een site met een review van de W2v met een aantal mooie foto's: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2605

[ Voor 12% gewijzigd door Bansoon op 18-11-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Ik vind die W83V ook wel erg nice. En scheelt je veel geld :). Zelf denk ik eraan om er zo 1 te halen.

Over die graphics, je moet rekenen dat je battlefield2 op medium kan spelen.

Edit:
Z83V ja, sorry :P

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 94768 op 18-11-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk bedoel je de W3V, vind ik niet echt een vergelijking (appels met peren). Ten eerst heeft de W3 een 14.1" scherm, daarnaast "slechts" een X600 kaartje met 64MB, daar kom je niet erg ver mee als je ook een beetje wil kunnen gamen op je laptop en tenslotte is de W3 totaal niet gericht op het hele "media" gebeuren (geen TV tuner, geen Windows MCE en geen afstandsbediening).
Overigens krijg je tegenwoordig ook een 40GB wireless HDD bij de W2 twv ongeveer 150 euro... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
Ik denk dat hij de Z83v bedoeld, die ook in die review vergeleken wordt met de W2v.
De Z83v hebben ze ook bij de mediamarkt staan, ziet er een stuk minder "slick" uit, maar wel ongeveer de zelfde specs en een stuk betaalbaarder. Enige verschil wat ik kon ontdekken was dat de W2v een WSXGA TFT heeft en de Z83v een WXGA...

Ps. wat een nadeel van de W2v is, is dat je geen wollen vest aan moet hebben als je erachter gaat zitten. Kreeg constant pitsen/schokjes wanneer ik het geborstelde aluminium aanraakte.

[ Voor 24% gewijzigd door Bansoon op 18-11-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enige probleem is dat de Z83V niet te koop is in Nederland, misschien de A7V, maar die vind ik echt stukken minder: het scherm is maar 1440x900 (mijn huidige 15.1" is nu al 1400x1050!) en hij weegt 4.0kg, dat scheelt toch behoorlijk met de 3.3kg van de W2V. Om nog maar te zwijgen over de looks en de build quality...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 153569 op 18-11-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
Mediamarkt verkoopt de Z83v, bij de Amsterdam Arena hebben ze hem staan voor 1599,-.
Ergens anders heb ik hem zelf ook nog niet gevonden.

Maar die W2v is zo moooooi....... :9

[ Voor 98% gewijzigd door Bansoon op 19-11-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Anoniem: 153569 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 22:33:
Enige probleem is dat de Z83V niet te koop is in Nederland, misschien de A7V, maar die vind ik echt stukken minder: het scherm is maar 1440x900 (mijn huidige 15.1" is nu al 1400x1050!) en hij weegt 4.0kg, dat scheelt toch behoorlijk met de 3.3kg van de W2V. Om nog maar te zwijgen over de looks en de build quality...
Voor mij is de Z83V juist perfect. Ik hou niet van al te kleine iconen, wat je hebt met een hogere resolutie. Verder gaat hij dienen als Desktop en word dus weinig verplaatst, dus qua gewicht is het ook niet relevant. Ik vind de looks IMHO 1 van de mooiste die er zijn :9 . Vooral die chromen look-a-like strip aan de voorkant. Wat is er mis met de build quality volgens jou dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmz, my bad dan. De Z83 staat iig niet in de pricewatch. Anyway, als je hem als desktop gaat gebruiken maakt het idd weinig uit of hij zwaar is (al ben ik van mening dat als je hem tóch nooit verplaatst, je net zo goed een krachtige desktop kan kopen, tenzij je die niet kwijt kan). Wat de resolutie betreft: dat valt hard mee met de kleine iconen, ik durf wel te beweren dat de pictogrammen er niet (of nauwelijks) kleiner uitzien op mijn laptop dan op een 19" "normaal" LCD scherm op 1280x1024. Echter, alles ziet er wel stukken scherper uit door de hogere dpi en je hebt veel meer ruimte op je desktop, in Word en bijvoorbeeld in Photoshop. Voor mij dus geen "goedkope" schermpjes meer met een lage resolutie (zeker niet voor zo'n prijs!).

Ten slotte: ik zei niet dat de build quality van de Z83 slecht is, ik zei alleen dat die van de W2 beter is: brushed alu is krasvast, wordt niet lelijk en is (en voelt) stukken steviger aan dan het plastic van de Z83. Over het verschil in looks hoeven we waarschijnlijk niet meer te discussieren... ;) Je betaalt weliswaar stukken meer voor de kwaliteit van de W2, maar dan heb je naar mijn mening ook wel zo'n beetje het beste dat het momenteel geeft in notebook land (naast de Apple Powerbooks)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
Heeft iemand ervaring met een X700 128mb mobility? Dit grafische kaartje is het enige onderdeel dat me tegenhoudt om een W2V-003 te halen. Ik wil graag games op de laptop spelen, maar er zijn tegenwoordig nieuwere kaarten beschikbaar, en ik vraag me af in hoeverre de x700 kaart nog voldoet aan de huidige (en toekomstige) games.

Heeft iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal je snel berichten over de x700 kaart. Ik krijg hem vandaag binnen als alles meezit. Dan ga ik als eerste partities veranderen en een multiboot maken met XP Pro en dan allerlei meuk installeren waaronder wat spellen. :Y)

Ik ben benieuwd of ik een Slot of Tray DVD krijg.. ik hoop eerlijk gezegt op een slot-in maar heeft iemand ervaring met mini-cd hierin??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een probleem met MCE op de W2VB. Ook na een herinstallatie met orignele MCE cd's en nieuwste drivers van de Asus website krijg ik een soort van artifacts in de MCE interface. Zie de screenshots (bekijk ze ook eens op 100% en dan zie de grootte van het scherm 8) )

Er is ook een website waar uitgelegd wordt waar je catalyst drivers kan hacken voor je mobility Radeon maar met mijn google search kan ik niets vinden... Weet iemand die??

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.rietman/stuff/mce1t.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.rietman/stuff/mce2t.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.rietman/stuff/mce3t.JPG

* denkt ook aan een topictitel verandering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161900

Hallo allemaal,
Sinds twee dagen heb ik ook de asus w2vb in huis.
Echt een super notebook!
Toch ben ik tegen een aantal problemen aangelopen:
  • De fan staat continue te draaien, zelfs meteen na het opstarten al. Ik heb verschillende reviews gelezen waarin men juist aangeeft er zo blij mee te zijn dat je de fan niet/nauwelijks hoort. (slechts bij het gebruik van zwaardere grafische programma's.) Ik heb inmiddels de bios veranderd van versie 2.07 naar 2.06a, want had gelezen dat daarmee het probleem verholpen zou zijn. Dit heeft niet geholpen.
  • Op de voorzijde van de notebook zit een ir-ontvanger. Deze ontvanger en de bijgeleverde afstandsbediening werken niet met elkaar. Ik heb inmiddels wel een nieuwe/andere driver geinstalleerd maar ook dit werkt niet. (de afstandsbediening werkt overigens wel met de eveneens bijgeleverde ir-usb-ontvanger, maar dat ding is zo groot ;(
Hebben jullie deze problemen ook? En heeft iemand misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen last met de fan.. Die draait inderdaad alleen bij grafische programma's of CS:Source.. De IR ontvanger werkt bij mij ook nog niet maar ik moet zeggen dat ik daar nog geen tijd in heb gestoken.
Heb jij toevallig ook problemen met de MCE interface? Ik moet zeggen dat ik bij CS:Source ook wel af een toe een steek zag vallen bij de_dust en in het menu van cs. Ik heb nu de normale catalyst driver geforced als driver maar dat maakt in beide gevallen geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161900

Nee met Media Center heb ik geen problemen. Het ziet er allemaal goed uit.
Wel vreemd (maar leuk voor jou) dat je jouw fan niet hoort.
Ik ben gisteren met mijn notebook nog langs geweest bij PCSnel. Daar hadden ze toevallig nog een andere staan, die maakte hetzelfde geluid. Dus ik heb hem maar gehouden en hoop dat Asus snel met een nieuwe BIOS-update komt waarin ze de fan-settings wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164107

Heb ook sinds twee weken de W2Vb;
prachtig apparaat, m.n. het cristal-heldere scherm (als ie aanstaat geen enkele last van spiegeling).

Ook 'n opmerking over de fan; staat ook bij mij altijd aan als ik de laptop aan 't netstroom heb hangen. Jammer, zou ik graag willen kunnen beïnvloeden (en stil hebben).
Als de laptop echter op de accu draait, gaat de fan regelmatig regelmatiger rustiger draaien of bijna fluisterstil, afhankelijk van gebruik en/of stand van energiebeheer en/of Power4 Gear Key. Maar ook dan niet echt rechtstreeks en direct te beïnvloeden. Maar mogelijk zie ik een instelling over het hoofd?

En, net als een eindje hierboven, een opmerking over lekstroom; als de W2V aan een NIET-geaard stopcontact hangt is een duidelijke 'laagje' spanning voelbaar op de geborstelde aluminium behuizing, niet echt prettig (en mogelijk ook niet geheel zonder risico voor het functioneren van de laptop?). Dus maar aarden, of kan die lekstroom - volgens mij geen statische lading - echt geen kwaad (heb nu 'n verlengsnoer door het huis lopen...)?

Verder een en al werkplezier met 't ding!!

En, ook voor mij mag er een apart W2V topic komen!

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even de al of niet draaiende fan.
Mogelijk samenhang met de specs van de W2V; ik heb de 770/100-7200/2048.
Minder snelle harde schijf minder koeling nodig, stillere fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:18
Anoniem: 164107 schreef op zondag 25 december 2005 @ 14:03:
En, net als een eindje hierboven, een opmerking over lekstroom; als de W2V aan een NIET-geaard stopcontact hangt is een duidelijke 'laagje' spanning voelbaar op de geborstelde aluminium behuizing, niet echt prettig (en mogelijk ook niet geheel zonder risico voor het functioneren van de laptop?). Dus maar aarden, of kan die lekstroom - volgens mij geen statische lading - echt geen kwaad (heb nu 'n verlengsnoer door het huis lopen...)?
Als je goed kijkt naar de plug die de laptop ingaat dan zie je alleen de + en - en geen aarde contact. Dus ik zie niet in wat een geaard stopcontact aan de lekstroom zou moeten doen.

Volgens mij heb ik er altijd last van, ongeacht of het een geaard stopcontact is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het ook vreemd:
net-wisselstroom wordt via trafo gelijkstroom en dan via twee contactdraden naar laptop. En toch verschil!
Simpel proefje:
1. geaard stopcontact, 2. ongeaard, en 3. laptop op accu;
e.e.a. meteen na elkaar wisselend:

1. geaard: behuizing voelt 'dood'
2. ongeaard: behuizing 'trilt' ietswat, er licht met vingertoppen overheen strijken gaat duidelijker stroever, voelt als een heel 'dun laagje stroom' (polen van stekker omdraaien maakt niet uit).
Bij stekker eruit en weer erin, duurt 't even voor de spanning zich weer 'opbouwt'
3. laptop van 't net/op accu, behuizing voelt weer 'dood'.

Welke electro-pro kan dit verschijnsel uitleggen?
En kan die oppervlakte-spanning (lekstroom of toch statisch?) kwaad?

Er waren al eerdere topics over dit verschijnsel, bv:
Laptop lekt stroom
Maar ik vond geen echte verklaring.
Wie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Heb de W2V nu alweer een aantal maanden en ben toch niet geheel tevreden. Hier mijn problemen:

- Hoge pieptoon uit speakers wanneer laptop op accu werkt. (Wanneer de speakers hard staan begint hij na het afdraaien van een stuk muziek enorm hoog te piepen. Als er veel cpu belasting is zakt het geluid weg. Speakers harder zachter zetten laat het beter/slechter horen.

- Constant draaiende fan. Ook lange tijd wanneer op accu. Ondanks dat het ding ijskoud is.

- Trage HD (maarja das niet echt een 'foutje')

- DVD's afdraaien geeft veel 'ruis' in het beeld. (Orginele dvd's)

- Slecht bios (maar ook niet echt een bug, maar zou wel meer in willen stellen)

- Slechte support van Asus. Weinig tot geen updates uitgekomen sinds de laptop op de markt is.

- Speakers 'kraken' en weinig bas tonen. (Subwoofer lijkt niks te doen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lijkt of ze gehoor hebben gegeven. 10 Dagen na je post hebben ze een biosupdate met benodigde drivers op het net gezet.

Ik ben ze nu aan het downloaden en zal ze snel proberen.
Pagina: 1