[XP] 64 bit ondersteuning XP Home Edition

Pagina: 1
Acties:

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:22

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Hallo,

Ik zat met een vraagje. Ik heb op internet meerdere malen gelezen dat windows XP standaard niet compatible is met een 64 bit proc. en dat je daar de speciale windows XP Professional voor 64 bit voor moet downloaden. Nu heb ik een vraagje, als je nou toch Home edition draait, draait je computer dan helemaal niet, of gebruikt windows gewoonweg de functionaliteit van de 64 bit niet?

Groeten,
Tim

Verwijderd

Windows gebruikt gewoon de functionaliteit van de 64bit cpu niet, werkt wel gewoon hoor. Tests hebben trouwens gewoon uitgewezen dat de snelheidswinst minimaal is, dus heb je al een win Xp loont het prijsverschil echt de moeite niet van een 64bit versie te kopen.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
timmie_loots schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:07:
Hallo,

Ik zat met een vraagje. Ik heb op internet meerdere malen gelezen dat windows XP standaard niet compatible is met een 64 bit proc. en dat je daar de speciale windows XP Professional voor 64 bit voor moet downloaden kopen. Nu heb ik een vraagje, als je nou toch Home edition draait, draait je computer dan helemaal niet, of gebruikt windows gewoonweg de functionaliteit van de 64 bit niet?

Groeten,
Tim
Downloaden kan illegaal zijn. :)

(Behalve voor betà's, voor MSDN leden schijnbaar en ook kun je op de microsoft site kopen & downloaden)

Op dit moment is er nog maar weinig software die echt sneller is door de 64 bits extensie die de processor kan verwerken. Nu is een 64 besturingssysteem dus nog een beetje overbodig.
En Windows XP home is dus voorlopig nog goed genoeg.

Dus: Je kunt Windows XP home edit. gewoon draaien op een 64-bits processor. :)

[ Voor 15% gewijzigd door endless op 18-08-2005 12:54 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

endless schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:16:
[...]

Downloaden is illegaal. :)

Op dit moment is er nog maar weinig software die echt sneller is door de 64 bits extensie die de processor kan verwerken. Nu is een 64 besturingssysteem dus nog een beetje overbodig.
En Windows XP home is dus voorlopig nog goed genoeg.

Dus: Je kunt Windows XP home edit. gewoon draaien op een 64-bits processor. :)
Absoluut niet, als MSDN lid kan je de final versie van x64 gewoon legaal downloaden, en registeren via Microsoft. Daarnaast kan je hem ook bij Microsoft kopen en dan direct bij Microsoft downloaden, je krijgt dan registratie gegevens per email of post toe gestuurd (Waar meestal ook een CDtje bij zit)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

psst: http://www.microsoft.com/...bit/evaluation/trial.mspx
[quote]Download the trial
The Windows XP Professional x64 Edition trial software download is available at no charge
[/quote]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:22

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Ghehe, moest ook kopen zijn hoor...
Zat te twijfelen of ik Home of Professional moest bestellen, nu ga ik dus voor Home.

Bedankt :)
Pagina: 1