Toon posts:

fout instalatie Xp

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met een notebook om te booten en xp op nieuw te installeren. ik heb van alles geprobeerd maar hij blijft wijgeren 1 keer heb ik hem zo ver gekregen dat ik halverwege de instalatie was van xp toen bleef hij hangen op dat scherm van bestanden kopieeren naar de windows setup mappen.

ik wil er eventueel een nieuwe hardeschijf in zetten maar het liefst houd ik hem dicht omdat er nog garantie op zit.

wat ik pas op het allerlaatste moment wil gebruiken omdat ik hem dan een aardige tijd kwijt ben zonder dat ik hem kan missen.

weten jullie toevallig hoe groot windows op de harde schijf is anders zet ik hem op een verwisselbare schijf en start ik hem daar van af op.

of hebben jullie een ander idee.

bedankt,
killer555

Verwijderd

Windows XP is zeker wel 1.5GB nodig voor

Verwijderd

Vaak als een windows installatie blijft hangen tijdens het kopieren van bestanden.
Is mijn ervaring dat er vaak iets met het geheugen is.
Heb je al een keer een andere cd geprobeerd.
Zoja en lukte dat ook niet , even memtest86 draaien.
Nog geen andere cd geprobeerd dan even eerst een andere proberen.

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:25

EgoPro

Time is an illusion.

Vergelijkbaar probleem gehad, ik heb het inderdaad opgelost met een nieuwe XP cd.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Yeap zoals hierboven zeggen, nieuwe WinXP cd branden als je geen origineel hebt ;)

Lucky Goldstar

Verwijderd

Ligt inderdaad vaak aan het geheugen. Windows 98 enzo namen het niet zo nauw met het geheugen. Maar XP en 2000 wel. Heb je geheugen bijgeplaatst? Dan die er eerst maar eens uithalen en kijken of het probleem blijft bestaan.

Groeten

ID2020

Verwijderd

Topicstarter
hé thanks voor jullie reactie's
maar een andere cd had ik al geprobeert ik ga nog ff proberen om windos 98 erop te zetten en dan xp laten update. maar het nadeel is dat er geen diskette station in zit dus ik heb geprobeert al die disketes van windows op cd te zetten (voor als het aan de xpcd boot optie licht) om dat er natuurlijk geen ide harddisk inzit maar ik krijg diskette 3 niet op cd hij geeft een fout bij cashing data.

maar wat bedoelt bramed met:even memtest86 draaien.

misschien met een iets andere verwording dat ik het wel snap 8)7

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:20:
maar een andere cd had ik al geprobeert ik ga nog ff proberen om windos 98 erop te zetten en dan xp laten update. maar het nadeel is dat er geen diskette station in zit dus ik heb geprobeert al die disketes van windows op cd te zetten (voor als het aan de xpcd boot optie licht) om dat er natuurlijk geen ide harddisk inzit maar ik krijg diskette 3 niet op cd hij geeft een fout bij cashing data.

op www.memtest86.com memtest86 downloaden en die vervolgens opstarten om je geheugen te testen.

Verwijderd

Topicstarter
hé ik heb dat programmatje geprobeert maar hij geeft nul error's dus daar kan het niet aan liggen.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

En voor memtest86 heb je tegenwoordig geen floppy meer nodig, je kan het tegenwoordig gewoon even op een cd-tje branden en booten vanaf cd. :)

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Ik neem aan dat je memtest ook wel een lange tijd heb laten draaien en niet 5 minuten ofzo?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 14:02:
hé ik heb dat programmatje geprobeert maar hij geeft nul error's dus daar kan het niet aan liggen.
Memtest in nog geen 40 minuten, dat lijkt me erg sterk.

Laat dat ding eens een uurtje of 12 doordraaien totdat zeker alle tests gedaan zijn.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:20:

Waarom zou je via diskette drive moeten booten? Gewoon boot volgorde in Bios veranderen dus CD/DVD drive als eerst. Dan boot je via WinXP CD... wat nieuwere mobos hoef je alleen ESC drukken tijdens booten dan zie je bootoptie scherm.

Lucky Goldstar

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

Mentalist

[avdD]

killer555, er mist het een en ander aan je topicstart. Zoals de specificaties van je laptop, en wat je zelf al hebt geprobeerd. Waarschijnlijk heb je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter over het hoofd gezien : alle hier gegeven tips staan ook al daarin, lees dat dus eerst. Als je de hele troubleshooter hebt doorgenomen en je komt er nog niet uit, open dan een nieuw topic en zet daarin alles wat je al hebt geprobeerd en getest (zo kan je b.v. ook je harddisk testen, zie daarvoor weer de faq in Opslagmedia & I/O Controllers) en of het enig effect had. Dan zijn we al een stuk dichter bij een oplossing en kunnen wij je ook beter helpen ermee :). Het is de bedoeling dat je éérst zoveel mogelijk zelf probeert en dan pas een topic start.

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 18-08-2005 20:46 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.