[xp] geen geluid uit achterste speakers

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 19:13

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb een 5.1 systeem en een SB Audigy.

In windows netjes ingesteld dat ik 5.1 speakers heb, maar ik krijg zowel bij afspelen van geluiden in XP als in Mediaplayer geen geluid uit de achterste speakers.

Wat zou dit kunnen zijn? en hoe krijg ik het werkend.

Heb wel goede drivers.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 23:07

BNX

Je antwoord zit in je vraag :X

5.1 wordt alleen ondersteund bij o.a. DVD's met 5.1 en moderne spellen met 5.1 ondersteuning, anders werkt alleen je sub, center en L + R fronts. Je kunt een test doen met de creative test software, zit dacht ik op dezelfde plek als waar je de 5.1 instelt...

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Hey ik had eerst een SBLive! en had toen met muziek door alle 5.1 kanalen geluid.
Nu heb ik een Audigy 2 zs en doet het geluid het alleen bij de voorste speakers bij muziek.

Hoezo was dat bij die SBLive anders :?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

In de speakerconsole van de audigy zelf moet je ook nog eens instellen dat je 5.1 speakersetje hebt...

We have just one world, but we live in different ones...

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:10

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Daarnaast in je mediaplayer "DirectSound" of "Hardware acceleration" aanzetten als die opties er zijn.

Systeem specs

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Nulnulnix schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:47:
In de speakerconsole van de audigy zelf moet je ook nog eens instellen dat je 5.1 speakersetje hebt...
Plus naar ik aanneem, maar dat weet ik niet zeker omdat ik die software niet heb, is dat stereogeluid over alle boxen moet worden verdeeld, niet alleen alleen voor de twee frontspeakers.

De makkelijkste test om te controleren of je echt wel 5.1 geluid heb, is een dvd opzetten en luisteren (duh!).

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Motrax schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:50:
[...]
De makkelijkste test om te controleren of je echt wel 5.1 geluid heb, is een dvd opzetten en luisteren (duh!).
Nee hoor, je kunt ook naar die zeurstem luisteren van "LINKS VOOR!", "RECHTS VOOR!", ....
Is nog makkelijker
:*)
Pagina: 1