Mijn IP veranderd altijd vanzelf naar IP 169.....???

Pagina: 1
Acties:
  • 3.731 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 117299

Topicstarter
Hoe komt dit zonder op te starten veranderd mijn IP adres naar 169... en daar krijg ik geen verbinding mee.Ik zit gewoon aangesloten zonder router heb al vanalles geprobeerd maar niets helpt.
Wat kan ik nog doen,of hoe komt dit??

grtz TT-man

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:05
Wat voor internetverbinding heb je? welke provider?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Als je een 169.x.x.x adres krijgt dan is er geen DHCP service beschikbaar. Wellicht een brakke kabel?

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2024

Dutch

Alfisti

Alle ip adressen die met 169 beginnen zijn gereserveerde IP adressen voor bijvoorbeeld netwerkjes binnenshuis of binnen bedrijven, met een dergelijk IP adres kun je inderdaad nooit op het internet komen. Ik denk dat of je netwerkkaart een probleem heeft, je IP instellingen niet goed staan of dat je modem cq router een probleem heeft.

Probeer anders eens je IP adres statisch in te stellen.

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dutch schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:44:
Alle ip adressen die met 169 beginnen zijn gereserveerde IP adressen voor bijvoorbeeld netwerkjes binnenshuis of binnen bedrijven
Private IP Address Range defined by RFC-1918:
10.0.0.0---10.255.255.255(10/8 prefix)
172.16.0.0---172.31.255.255(172.16/12 prefix)
192.168.0.0---192.168.255.255(192.168/16 prefix)

In principe is de 169.nogwat-reeks géén private IP voor LAN's of andere zaken. Dat 't ook niet werkt op internet heb je gelijk in ;)
Dutch schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:44:
Probeer anders eens je IP adres statisch in te stellen.
Dat gaat bij ISP's zoals Demon weer niet werken, die baseren hun routing op DHCP ofzo :)

[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 18-08-2005 11:51 ]

Topicstarter
Ik heb telenet expressnet turbo.Heb ook al is met Hitman pro gescand en die heeft toen dit gevonden. C:\WINDOWS\System32\DvdKeyAuth.dll is gewist (Beveiligingsrisico: 4)

"dvdkeyauth.exe is an adult dialer application. This application will try to disconnect yo current connection and call an expensive toll number. It is a registered security risk and should be removed immediately. Please see additional details regarding this process."

Ik dacht dat het daaraan lag met dat dit je internet verbinding offline legt maar niet dus.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb je toevallig een firewall aan ofzo?

Topicstarter
De firewall staat altijd uit.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-04 07:06
169 reeks is een APIPA adres: http://www.webopedia.com/TERM/A/APIPA.html

Vertel eens iets meer over je netwerk opstelling, kabel, adsl, usb modem, ethernet modem, waar draait je dhcp op etc etc, we zijn (helaas?) niet helderziend. :P
If the client is unable to find the information, it uses APIPA to automatically configure itself with an IP address from a range that has been reserved especially for Microsoft. The IP address range is 169.254.0.1 through 169.254.255.254.

[ Voor 45% gewijzigd door Pakjebakmeel op 18-08-2005 11:58 ]

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:39

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Wat zeggen de lichtjes op je kabelmodem?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• eaglenest37
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07-2024
De 169.x.x.x reeks word uitgedeeld op het moment dat je netwerkkaart geen adres van de DHCP server krijgt.

Dus het kunnen een aantal problemen zijn:
- Je modem is niet online, waardoor hij het IP-adres niet doorgeeft
- Je computernaam in niet de naam die je van Essent hebt gekregen (CP......)
- Je netwerkkabel is defect

Wat je nog kunt proberen is de winsockfix voor je besturingssysteem downloaden en deze even uitvoeren. Dit wil ook weleens helpen.

Groeten,

Richard

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Osiris schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:51:
[...]

In principe is de 169.nogwat-reeks géén private IP voor LAN's of andere zaken. Dat 't ook niet werkt op internet heb je gelijk in ;)

[...]
dat 169.* heet een autoconfiguration adress, en is ook gewoon gereserveerd als een niet routeerbaar adres. (/edit: ^^ pakje bakmeel heeft een mooie link..)

Maar de oorzaak is ggewoon dat je dhcp naar de modem/router/server neit gelukt is. Als je adress tijdens en sessie veranderd in een 169.* adres dan is je ip lease verlopen en lukt het windows niet te vernieuwen.

1. Controleer de kabel
2. COntroleer TOCH op overactive personal firewall ( ook av software bevat some een firewall)
3. Controleer de kabel nogmaals. ;)
4. Controleer de output van ipconfig /all (dhcp server en dhcp lease time) en post die e.v.t hier.
5. Controleer de kabel >:)
6. check voor een 2e conflicterende dhcp server
7. Controleer de andere kabel })

als je hier weer psot is het zinvol je hele netwerk te posten, inclusief de output van ipconfig /all en "ipconfig /renew"

Je kunt uiteraard ook gewoon een/het statisch adres instellen, dan is het dhcp probleem opgelost.
(ipadres dat wel werkt, dns server & gateway instellen)

/Edit: en gezien dat je zonder firewall draait is winsockfix een goed idee, firewall is zonder router wel een goed idee verder.

[ Voor 16% gewijzigd door leuk_he op 18-08-2005 12:11 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 15:38
IP adres naar 169... en daar krijg ik geen verbinding mee.
Met rechtermuisknop op de lan-verbinding en dan herstellen kiezen, dan probeert hij via de dhcp server je normale ip adres terug te krijgen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Topicstarter
ipconfig /renew heb ik ook al gedaan helpt ook niet .Het gebeurd ook meestal snacht's.heb het nog maar één keer overdag zelf gezien

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

leuk_he schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:06:
[...]
als je hier weer post is het zinvol je hele netwerk te posten, inclusief de output van ipconfig /all en "ipconfig /renew"
:z

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 18-08-2005 12:51 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

Reset modem.

LinkedIn WoT Cash Converter

Topicstarter
reset moden mdat werkt maar dan heb ik het de volgende dag weer .dus dat helpt ook niet veel

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

ff bellen met je isp dan

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-04 07:06
Klinkt alsof je modem vastloopt/crashed oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 117299 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:33:
reset moden mdat werkt maar dan heb ik het de volgende dag weer .dus dat helpt ook niet veel
Gebruik je P2P programma's? Welk modem gebruik je? Heeft die de laatste firmware?

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1