Ik heb tijdens de vakantie de fout gemaakt om bij mijn Canon Powershot Pro1 pas halverwege de vakantie het toestel zo in te stellen dat ie doornummert na het kaartje geleegd te hebben.
Nu heb ik dus meerdere foto's met de naam img0001
Bij mijn vorige toestel (Olympus C40Zoom) werder de files als het ware op datum genummerd.
Dit is handiger volgens mij.
Ik weet dat je batch kunt renamen met verschillende programma's (irfanview, total commander, ACDSee, 14all etc.) en ook dat je daarbij de exif gegevens kunt gebruiken (dus ook de datum).
In ACDSee krijg ik dan de volgende naam voor een foto: bv
18-08-2005 11-18-30.jpg en dat houdt dan datum en tijd in. Op zich leuk maar in verkenner krijg je dan best een rare lijst te zien als je sorteert op naam.
ik zou het liefst de volgende naamstelling zien:
050818-001
050818-002
of iets dergelijks maar dan wel met de aanduiding jaar-maand-dag
Tijd vind ik niet echt belangrijk.
Probleem is dat ik niets kon vinden dat dit voor me doet. De exif data is helaas dus in dag-maand-jaar formaat.
Weet iemand hier iets voor?
Nu heb ik dus meerdere foto's met de naam img0001
Bij mijn vorige toestel (Olympus C40Zoom) werder de files als het ware op datum genummerd.
Dit is handiger volgens mij.
Ik weet dat je batch kunt renamen met verschillende programma's (irfanview, total commander, ACDSee, 14all etc.) en ook dat je daarbij de exif gegevens kunt gebruiken (dus ook de datum).
In ACDSee krijg ik dan de volgende naam voor een foto: bv
18-08-2005 11-18-30.jpg en dat houdt dan datum en tijd in. Op zich leuk maar in verkenner krijg je dan best een rare lijst te zien als je sorteert op naam.
ik zou het liefst de volgende naamstelling zien:
050818-001
050818-002
of iets dergelijks maar dan wel met de aanduiding jaar-maand-dag
Tijd vind ik niet echt belangrijk.
Probleem is dat ik niets kon vinden dat dit voor me doet. De exif data is helaas dus in dag-maand-jaar formaat.
Weet iemand hier iets voor?
P.Duh! lekker puh!