[2000] Services draaien niet / Netwerk probs

Pagina: 1
Acties:

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:26
Ik heb een vreemd probleem met Windows 2000 Server Family, ik dacht eerst dat het kwam door de laatste update, maar die heb ik inmiddels verwijderd en het probleem is niet verholpen.

De server start gewoon op en ik log in als Administrator..

Ik kan de server wel pingen op zijn lokale IP, en RDP werkt ook gewoon, ook van buitenaf. Echter kan ik met de server zelf met geen mogelijkheid een website bezoeken of anders gebruik maken van internet.. wel pingen naar buiten (zowel namen als ip nummers)

Bij services die ik dat alle services die moeten draaien gewoon draaien, lees Routing and Remote Access, RPC, RPC Locater etc.

Bij "Administrative Tools -> Routing and Remote Access" kan ik de de netwerk interfaces wel zien, maar er staat dat de connection state unreachable is (van elke interface: LAN, INET, VPN, LOOPBACK). terwijl ik dus kan pingen en RDP'en.

Nu klik ik met de rechter muisknop op een willekeurige interface en kies "Unrechability Reason" en dan krijg ik de melding; "The Routing and Remote Access service is not running on the specified computer", terwijl die dus wel op "Started" staat bij "Services".

Als ik bij "IP Routing -> General" een interface selecteer in keis voor "Update Routes" krijg ik de melding "The RPC server is unavailable".. ook deze service staat op "Started".

Wat heb ik geprobeerd?
  1. SP4 opnieuws proberen te installeren, blijft hangen bij "Inspecting current configuration.."
  2. SP4 in safe mode opnieuw proberen te installeren, kan niet in safe mode.
  3. Rollup met alle updates proberen te installeren, werkt ook niet, ook niet in safe mode
  4. Laatste update gedeinstalleerd.. geen effect.
  5. Complete virusscan, systeem is clean.
  6. DNS server gecontroleerd, draait.
  7. ............
Het vreemde trouwes, als ik in Safe Mode With Networking opstart kan ik wel gewoon internetten..

Suggesties zijn van harte welkom!

[ Voor 5% gewijzigd door enveekaa op 18-08-2005 11:15 ]

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03 11:44

RoRoo

Certified Prutser

check dit topic svp
[rml][ 2000] SP4 via recovery console te verwijderen?*[/rml]

ik heb het zelf ook gehad

gebruik je toevallig een APC UPS?
Versie 6 geinstalleerd van de Management software?

Sterkte ;)

[ Voor 28% gewijzigd door RoRoo op 18-08-2005 12:12 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Verwijderd

telnetten naar port 80 gaat wel?

geen netwerkchange geweest die je dwingt over een proxy te gaan of simpelweg de server acces weigeren (en terecht, het is geen browsebak)?

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:37:
telnetten naar port 80 gaat wel?

geen netwerkchange geweest die je dwingt over een proxy te gaan of simpelweg de server acces weigeren (en terecht, het is geen browsebak)?
Denk niet dat het puur een IP kwestie is waar hij mee zit.
diverse services starten niet.

• enveekaa
gebruik je toevallig een APC UPS?
Versie 6 geinstalleerd van de Management software?
Hmm ja, die gebruiken we wel.. update staat me alleen niet bij.. dat ga ik eens controleren... ben nu bezig 1 voor 1 de automatische updates te verwijderen.... wat is het probleem trouwens met versie 6 van de management software?

iss5_rulez, er is aan de algehele situatie niets veranderd..

[ Voor 10% gewijzigd door enveekaa op 18-08-2005 13:33 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

enveekaa schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:32:
Hmm ja, die gebruiken we wel.. update staat me alleen niet bij.. dat ga ik eens controleren... ben nu bezig 1 voor 1 de automatische updates te verwijderen.... wat is het probleem trouwens met versie 6 van de management software?
Niets bijzonders hoor, behalve dan dat ze bij APC een Sun Java ssl cert hebben gebruikt wat per 27-7 verlopen is en nu bij het opstarten 3/4 van de rest van de Services loopt tegen te houden :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• enveekaa
BackSlash32 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:36:
[...]

Niets bijzonders hoor, behalve dan dat ze bij APC een Sun Java ssl cert hebben gebruikt wat per 27-7 verlopen is en nu bij het opstarten 3/4 van de rest van de Services loopt tegen te houden :+
Ok dus dat is zeker de moeite waard even te checken, bezig..

update >> Had inderdaad versie 6.x, eraf gegooid en nu bezig met een reboot.. nu duimen!

YES, bedankt man!!! dat wass HET!! 2 dagen KUTTEN voor zoiets... bizar.. nogmaal bedankt..

[ Voor 21% gewijzigd door enveekaa op 18-08-2005 13:56 ]

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Graag gedaan hoor :)

Ik had het gelukkig binnen 1 dag gevonden :)

Pagina: 1