Maxtor Maxline Plus II kappot of...

Pagina: 1
Acties:

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Hey,

Ik heb een probleempje met m'n Maxtor Maxline Plus II.
Dit s-ata schijfje draai in nu al 5 maanden zonder er ook maar 1 probleem mee te hebben gehad.
Tot gistere avond tenminste.
Ik was wat files aan het downloaden tot ik een error kreeg dat windows niet meer op de schijf kon schrijven.
Ik dacht eerst, o mischien zit tie wel vol, maar dat was dus niet zo.
Alle programma's die me hdd gebruikte freezden en kapte er mee.
Dus ik denk, crashje, ffies rebootenm zo gepiept.... niet dus.
Ik reboot, komt tot aan het windows lading screenstje (van windows XP) en daarna hoor ik mijn scanner opstarten, m'n muis gaat aan en dan krijg ik een mooi zwart schermpje en start niks meer verder op.
Maar als ik me S-ATA connectortje van de schijf haal start windows (als ik nog eens reboot) wel weer verder op.
Ik heb geprobeert m'n VIA Raid drivers te updaten, maar dat werkte ook niet.
Ik heb nog 1 mogenlijkheid om de fasttrack bios te installeren.

Zou het ook kunnen zijn gebeurt door een gebruiker die op dat moment ook wat data van mijn pc kopieerde via een netwerk connectie?

Heefd iemand mischien een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen, want er staat 250GB aan data op die ik dus echt niet kwijt wil. (kheb veel gebacked up, maar niet alles...)

Specs:
Mobo: K8V Deluxe
CPU: AMD64 3400+
Geheugen: 1.280GB DDR400

Verwijderd

Probeer te booten vanop een andere hd, en zet je huidige dan als dat-schijf, en laat er een pak tests op uitvoeren.

Verwijderd

Het lijkt toch je maxtor te zijn. Wat je kunt doen:
Haal een andere schijf, liefst iets groter.
Maak daarna met Norton ghost een sector to sector copy.
Zet je pc niet meer aan met die hdd erin. Het kan zo de laatste x zijn dat hij nog opstart.
Maar, dan kan je iig je data terug halen, en daarna kan je veilig uitzoeken wat er nou eigenlijk mis is.

• xentron
Nou kijk t leuke is, deze hdd is een data schijf.
Me boot disk wil gewoon niet doorbooten door die data schijf :S
Maar ik ga zo even langs de hardware boer hier en haal een 300gb schijfje. (misch maar niet van maxtor...)
Ik probeer nog 1x te booten, kheb net nieuwe RAID drivers geinstalleert, op hoop van zegen...

Verwijderd

Als die hot-swappable is, kan je dan niet eerst booten met je bootschijf alleen, en als je geboot heb, de Maxline aansluiten?

Zou echt wel schandalig zijn een Maxline die na 5 maand kapot gaat... garantie binnenhalen zou ik zeggen

• xentron
Ok, dit is echt vreemd.
De bios herkent de hardeschijf, hij draait, de leeskop beweegt zelfs, er lijkt gewoon totaal niks mis mee te zijn.
Alleen windows vertikt het om verder te laden als de schijf er in zit.
Ik had zelfs het sata kabeltje er uit gelaten tot ik in windows zat, en toen stopte windows gewoon :S
Is dit nou een hardware probleem, of probeert windows de data die die gisteren niet kon schrijven te vinden om er opnieuw op te schrijven?

Verwijderd

waarschijnlijk is je 1ste partitie naar de ****. heb ik ook gehad met die van mijn broer. bij mij in het systeem duurde het opstarten alleen al 4x zolang. alles erg traag. bekijk die schijf met diskmanager als je je data hebt gekopieerd!

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
xentron schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:40:
Ok, dit is echt vreemd.
De bios herkent de hardeschijf, hij draait, de leeskop beweegt zelfs, er lijkt gewoon totaal niks mis mee te zijn.
Alleen windows vertikt het om verder te laden als de schijf er in zit.
Ik had zelfs het sata kabeltje er uit gelaten tot ik in windows zat, en toen stopte windows gewoon :S
Is dit nou een hardware probleem, of probeert windows de data die die gisteren niet kon schrijven te vinden om er opnieuw op te schrijven?
Download knoppix eens en kijk of die moeite heeft met die schijf. Anders ligt het 'gewoon' aan (je) windows (installatie). (Als knoppix er gewoon bij kan: back al je belangrijke data gelijk up)

offtopic:
hoort dat zo: "back je data up" ?
klinkt een beetje vreemd omdat je nederlandse grammatica op een engels woord toepast.

[ Voor 14% gewijzigd door El Psycho op 18-08-2005 11:49 ]

Pagina: 1