Toon posts:

webserver met geblokkeerd poorten

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
binne korte tijd krijg ik een nieuw kabelmodem met geblockte uitgaande porten onder de 1024 :'(
nu wil ik even goed een webserver draaien maar zal helaas dus niet op port 80 gaan,nu wil dat als iemand http://mijn-url.bla intyped dat hij toch verbinding maakt op mijn webserver onder een andere port.
is dit mogelijk met IPCHAINS of een andere mannier.

alvast bedankt

Sys: linux (RH),apache,ipchains,portfw

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Welke provider is dat dan?

Verwijderd

Topicstarter
Sonnera

Ja heb maar medeleiden met me :)

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Hangt er even vanaf wat er precies geblockt wordt. Ik neem aan dat niet al het uitgaande verkeer onder poort 1024 geblockt wordt toch? Of wel? Als je bijvoorbeeld ftp't wordt een verbinding naar poort 20 van je compu geopend, en daarop moet je ook verkeer terug kunnen sturen. Voor een webserver geldt in principe hetzelfde, namelijk dat iemand anders een verbinding naar jouw compu opent.

Als dat inderdaad geblokkeerd wordt zou je je webserver op een andere poort kunnen draaien, dan krijg je een url zoals [url="http://je-site:8080/"]http://je-site:8080/[/url] (8080 is het poortnummer).

Verwijderd

Topicstarter
dit is wat ik er van weet
staat op de slownera site

Blokkering van poorten onder de 1024 voor upstream
Uit veiligheidsoverwegingen is besloten dat de poorten onder de 1024 voor upstream verkeer worden geblokkeerd. Voor downstream verkeer blijven deze poorten open. Het gevolg hiervan is mede, dat het in de toekomst niet langer mogelijk is om een eigen webserver, ftp-server of een andere server te draaien op de gebruikelijke poorten. De enige uitzondering is poort 113, waardoor het inloggen op IRC versneld wordt.

dat van die veiligheids overwegingen snap ik trouwns niet
maar ja boeien gaat om die poorten

• mavink
Dan kan je dus echt niets met ipchains, en je kunt je webserver alleen op een poort boven de 1024 draaien. Helaas :(

Verwijderd

Bij linux-nl.cx kan je portforwarding doen... een subdomein op poort 80 aan hun server (subdomein.linux-nl.cx) en zij redirecten dat naar een poort >1024 op jouw eigen server.
Als je wilt kan je dat subdomein weer koppelen aan je eigen domeinnaam...
Omslachtig, maar 't werkt (8>

• mavink
Die zocht ik al maar kon er even niet op komen Afbeeldingslocatie: http://www.fokzine.net/i/s/hypocrite.gif

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:38

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Wegens tijdgebrek is deze service (tijdelijk?) uit de lucht
staat er op de website van linux-nl.cx
Als je een eigen domeinnaam hebt kun je bij een DNS service je domeinnaam in hun DNS servers laten opnemen (sommigen zijn gratis, voor anderen moet je betalen). Je kunt dan zelf je ip adres invoeren + het poortadres waarop je server draait.
Ik ben alleen benieuwd hoe vaak die dynamische ip adressen van Sonera gaan veranderen. Sommige DNS providers (zoals DynDNS) hebben afhankelijk van welk OS je draait utilities om automatisch je ip in hun servers te updaten zodra Sonera het verandert. Duurt wel ff een paar uurtjes dan voordat alle nameservers geupdate zijn, en iedereen je website weer kan vinden.
Ze staan bij mij binnekort ook voor de deur. :(

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Verwijderd

Topicstarter
heb een aantal dns namen bij dyna dns
alleen daar heb je alleen geen poorten die je in kan stellen
trouwns als je je comp gewoon 24/7 aan laat staan krijg je bijna nooit een nieuw ip :)

maar wie weet nog een aantal leuke dns servers die je wel met poorten kan instellen
en dan het lieft niet van die mijlen lange namen. gewoon iets lekkur kort zoals .ath.cx of zo

tnx

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
maar wie weet nog een aantal leuke dns servers die je wel met poorten kan instellen
en dan het lieft niet van die mijlen lange namen. gewoon iets lekkur kort zoals .ath.cx of zo
Bij dns kan je nooit je poorten instellen.

Verwijderd

Topicstarter
nee dat weet ik :)
maar ik wil redirects maar dan gratis en zonder banner en zo
en dan niet van die vage dingen zoals .ik.weet.niet.hoe.lang.nl en zo
gewoon wat lekkur korts

meer in de lengte van
.ath.cx

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik heb dus ook sonera en heb een domain naam , en gebruik nu ook dydns, maar ook op poort 8080 komt er niemand op me webserver! steeds een "dns" error, ik draai win2k server als pdc/webserver/i'net sharing, dmv winroute pro, de poort staat gemapt van inkomend 8080 naar 80 met het interne ip van de webserver op poort 80 weer, moet ik nou ook uitgaande doen?

Verwijderd

Ehhm, Mister X.

Dit is NOS. Dus alles behalve windows. :P

En topic is meer dan een jaar oud. :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Zoals mdd al gedeeltelijk schreef:

Mister_X, fijn dat je de search hebt gebruikt, maar misschien wil je overwegen om een nieuw topic te starten in plaats van een topic van een jaar oud te kicken.

Verder zit je hier in het NWOS (Non-Windows Operating Systems) van GoT, waar je dus terecht kunt met al je vragen, behalve diegenen die over Windows gaan :)

Ik zou zeggen: probeer het nog eens in WOS, SA of NT.

Wat betreft je probleem: je doet er verstandig aan om de preciese error te posten, en als je een 'dns error' krijgt, dan zou ik het niet in de portmapping zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.