Ik heb het probleem dat sommige domeinen niet resolven. Dit is vooral irritant bij de mail op die server, omdat deze checked of de mail van een geldige domeinnaam komt.
Ik heb even gekeken in de config van onze dns server en dit ziet er allemaal prima uit.
Hetzelfde geld nu voor meerdere domeinen. Ook weekendjeweg.nl is bijvoorbeeld niet te resolven.
In mijn /etc/hosts staat alleen de lokale ip-adressen.
Dit staat er in mijn named.conf:
options {
directory "/etc/named";
allow-transfer { xxx.xxx.xxx.xxx;xxx.xxx.xxx.xxx;};
};
zone "." { type hint; file "db.cache"; };
zone "domein.nl" { type master; file "pri.domein.nl"; };
...
...
Rest van domeinen die op de server draaien.
De file db.cache ziet er ook goed uit. Dus hij zou het in principe gewoon aan de master root servers moeten vragen lijkt mij.
Een dig en nslookup van het domein timen ook uit.
Enig idee hoe ik dit probleem nu verder kan analyseren? Ik snap niet waar het precies verkeerd gaat. Elke hulp is welkom. Alvast bedankt.
Ik heb even gekeken in de config van onze dns server en dit ziet er allemaal prima uit.
Hetzelfde geld nu voor meerdere domeinen. Ook weekendjeweg.nl is bijvoorbeeld niet te resolven.
In mijn /etc/hosts staat alleen de lokale ip-adressen.
Dit staat er in mijn named.conf:
options {
directory "/etc/named";
allow-transfer { xxx.xxx.xxx.xxx;xxx.xxx.xxx.xxx;};
};
zone "." { type hint; file "db.cache"; };
zone "domein.nl" { type master; file "pri.domein.nl"; };
...
...
Rest van domeinen die op de server draaien.
De file db.cache ziet er ook goed uit. Dus hij zou het in principe gewoon aan de master root servers moeten vragen lijkt mij.
Een dig en nslookup van het domein timen ook uit.
Enig idee hoe ik dit probleem nu verder kan analyseren? Ik snap niet waar het precies verkeerd gaat. Elke hulp is welkom. Alvast bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 09:07 ]