Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werksfeer: relaxt of steeds vechten voor deadline?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hoe is bij jullie de werksfeer op kantoor?

Dat vraag ik me de laatste tijd weleens af :) Is het zo dat het bij bijna elk bedrijf wel stressen is in de ICT sector (ik doel dan zelf met name op programmeerwerk, maar systeembeheerders mogen ook reageren ;) :P ) of heeft het vooral met de grootte van het bedrijf te maken (groot bedrijf minder stress, klein bedrijf meer stress?) *?*

Ik ben benieuwd :)

[ Voor 7% gewijzigd door Lethalis op 18-08-2005 08:54 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik loop op dit moment stage bij een gemeente, heel relaxt dus :P

[ Voor 19% gewijzigd door HielkeJ op 18-08-2005 08:55 ]

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Pieken en dalen. Stressmomenten met deadlines wisselen af met momenten waarbij er wat rustiger geademd kan worden. Kan er ook mee te maken dat ik voornamelijk op een intern project zit voor nieuwbouw, maar van m'n collega's merk ik ook niet dat er voortdurend stress is.
Daarnaast is af en toe stessen helemaal niet ongezond, als je maar voldoende tijd hebt om weer te ontspannen. Mijn beste prestaties lever ik onder druk.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 20:23

Apie!

Newer, better & confusinger

^^ met koeiegriet

Ik doe al een tijdje geen projecten meer (wel beheer), maar om me heen zie ik ze nog wel een stressen. Maar dan moet ik wel zeggen dat de meeste stress voorkomen had kunnen worden als het management naar de techneuten had geluisterd :/

[ Voor 3% gewijzigd door Apie! op 18-08-2005 09:11 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:20
Tijdschriftenbranche, dus dat is deadline-werk. Niet al te veel stressen, want ze komen met normale regelmaat en daar kun je op inspelen. Tegenwoordig, met verschillende tijdschriften en verschillende redactionele stadia door elkaar, worden de pieken en dalen wat meer afgevlakt, dus wisselt het niet meer zo.

Punctuality is the politeness of kings

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Met cowgirl. Werk op een reclamebureau en hoewel nieuwe media, toch niet echt ICT. Denk dat de hoeveelheid stress niet zozeer aan het aantal mensen ligt maar aan de looptijd van projecten. Binnen een reclamebureau is die over het algemeen erg kort. En daar kan niet iedereen even goed tegen. Ik red het al 8 jaar hier dus das wel knap ;) Maar af en toe stress is heerlijk, anders kak je in. En het geeft meteen een goed gevoel als je onmogelijke dingen toch nog mogelijk maakt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Lethalis
  • Niet online
HielkeJ schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 08:55:
Ik loop op dit moment stage bij een gemeente, heel relaxt dus :P
Ik had erbij moeten zetten: ambtenaren niet reageren aub :P

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 22:22
Ik heb het altijd heel erg rusti....
Lethalis schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 14:37:
[...]

Oh sorry, laat maar :+

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Werk voor een relaxte IC-ontwikkelclub waar het soms beulen voor deadlines is, da's wel een aardige omschrijving. Beide punten dus eigenlijk. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Lethalis schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 14:37:
[...]

Waarom niet?

Zit zelf als enigste IT-Nerd bij een kleine gemeente....
Dan is het regelmatig hollen of draven.....
( en ik geef toe, af en toe ook wel eens weinig te doen als de politiek weer eens projekten dreigt te vertragen....)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 17:05

TwoR

Gekleurde stippen

Op het moment is het wat rustiger maar er zijn ook wel stress momenten dat er dingen afmoeten en dan kan je gewoon niet stoppen met werken totdat he af is. Dat betekent dus dag en nacht doorgaan om het af te krijgen.
Maar ja dat heb je als je altijd een strakke planning hebt en in een klein bedrijf werkt. Als er dan iemand ziek wordt is het meteen een stuk moeilijker om je deadlines te halen.

• Lethalis
  • Niet online
Coach4All schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 08:55:
[...]
Waarom niet?

Zit zelf als enigste IT-Nerd bij een kleine gemeente....
Dan is het regelmatig hollen of draven.....
( en ik geef toe, af en toe ook wel eens weinig te doen als de politiek weer eens projekten dreigt te vertragen....)
Mijn reply was niet serieus :P

Systeembeheer lijkt me sowieso stressvoller dan ontwikkeling. Als de boel er uitklapt, moet er gewoon iets aan gedaan worden.. ook al is het 4 uur 's nachts.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:37

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik werk zelf als programmeur bij een groothandel.. Bij is het of hollen of stilstaan.. en daar wordt ik wel eens een beetje moe van.

Overigens werk ik ook het beste onder gezonde druk!!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik werk als gedetacheerd systeembeheerder bij een onderwijsinstelling.

Normaal gesproken heb je hier altijd wel wat te doen, hoewel het zelden echt hollen is.

Momenteel heb ik het heel erg druk. Met wakker proberen te blijven, wel te verstaan. Is nu echt erg doods, slechts 1 call gehad tot nu toe vandaag (normaal tussen de 5 en 10 op dit tijdstip, plus andere werkzaamheden).

Virussen? Scan ze hier!

• Lethalis
  • Niet online
Standeman schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:09:
Ik werk zelf als programmeur bij een groothandel.. Bij is het of hollen of stilstaan.. en daar wordt ik wel eens een beetje moe van.

Overigens werk ik ook het beste onder gezonde druk!!
Bij mij is het zo'n beetje elke dag hollen de laatste maanden.. ik begin zo naderhand ook erg vermoeid te raken. Ik slaap nu iets van 9 uur per dag en ben vervolgens alsnog moe :/

Ik moet beter leren omgaan met stress.. weet alleen nog niet waar te beginnen.

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik kan het zo druk maken als ik zelf wil. Ik werk in een tandartspraktijk en behandel patienten. Bij de moeilijke laat ik een uur reserveren en bij de makkelijke een half uur. Alleen als de situatie verkeerd is ingeschat dan is het wel eens stressen! Je loopt uit en de wachtkamer zit vol!

check mijn webshop!

Pagina: 1