Installatie als geluidskaart forceren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.087 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sunra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik heb een Terratec Aureon 7.1 Firewire aangeschaft maar krijg em niet echt aan de praat. Installatie gebeurt wel maar de (audio)hardware wordt hierna niet gevonden. Op Tom's Hardware las ik

"We had to reinstall the whole thing, with forced detection as a sound card".

Is er iemand die me kan vertellen hoe dit onder XP SP2 in z'n werk gaat?

Sunra

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gewoon via Configuratiescherm > Systeem > tabblad hardware de knop apparaatbeheer klikken en dan zelf een driver kiezen :? Je omschrijft het toch wel iets te vaag om er concreet iets mee te kunnen. Leg eens uitgebreid uit wat er niet lukt, en wat je allemaal al hebt geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Even een vraag tussendoor:
Als je die kaart erin steekt en je start de computer op, vind hij dan 'nieuwe hardware' ?

Zo nee, dan is er hoogstwaarschijnlijk iets mis met die kaart of moederbord. (of plug&play staat uit in je bios).

Enneuh, geef effe wat meer info wat er wel gebeurd... (of juist niet).

Alles kan stuk.

• Sunra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10-2024
Sorry voor de vaagheid. Mijn eerdere vraagt kwam voort uit het opnieuw proberen te installeren terwijl de geluidskaart nog aangesloten stond. Op dat moment kwam er bij device manager een entry te staan voor een cardbus controller. Op Tom's Hardware las ik dat je Windows kon forceren nieuwe hardware als een geluidskaart te zien, dus ik vroeg me af hoe dat werkt. Ik had al geprobeerd andere drivers te kiezen in device manager.

Als ik em aansluit wordt er idd nieuwe hardware gevonden. Nu heb ik em weer op de goeie manier geinstalleerd. Nu ging alles naar behoren alleen komt er geen geluid uit de kaart. Een defect exemplaar denk ik, hier staat ook iets over in de faq op de Terratec site.

Uit pure interesse zou ik nog steeds wel willen weten hoe zo'n geforceerde installatie in zijn werking gaat, maar even goed bedankt voor de replies.

Sunra