Toon posts:

[2000/XP] Wil maar niet booten van cd voor herinstallatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 harde schijven.
1 komt uit een oude server (80 GB) met redhat linux erop
1 komt van dell (200 GB) met XP erop
Nu wil ik windows 2000 gaan installeren (Met orginele cds!) op mijn 80 GB schijf.
In de bios etc. ingesteld dat hij vanaf de CDROM moet opstarten, wat start hij op: Windows xp
Als ik in windows XP zit kan ik de 80 GB harde schijf niet zien, en als ik instel dat hij vanaf de 80 GB harde schijf moet opstarten doet hij dat wel!

Nu is mijn vraag, is hier een oplossing voor dat ik 2000 op de 80 GB harde schijf kan zetten.
In windows xp zegt hij: Dit is een oudere versie van xp dus het kan niet (zoiets)

Andere vraag: Is het mogelijk om windows XP en windows 2000 op mijn 200 GB harde schijf te zetten?

Alvast bedankt

hans!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 20:45

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 02:24:
...
In de bios etc. ingesteld dat hij vanaf de CDROM moet opstarten, wat start hij op: Windows xp
...
Blijkbaar niet goed gedaan, of vergeten binnen de tijd op een toets te drukken....
(Eventueel trek je de schijf met xp los, maar dat is symptoombestrijding :) )

edit: Die groeten onder aan de post dat wordt hier niet zo erg op prijs gesteld, zie ook de faq

[ Voor 18% gewijzigd door hufkes op 18-08-2005 02:28 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Welkom op got! :)

Je kan met partition magic de hd van 80 gig gewoon formatteren, en als het goed is ziet de setup hem wel. Komt omdat windows geen linux partities ziet.
Je 2de vraag, ja dat kan. Je moet dan een dualboot aanmaken.
Zie ook de faqs in dit subforum, die helpen je een heel eind op weg, en op internet is er veel info over te vinden.
Succes!

Twitch: Phyloni1

Verwijderd

Topicstarter
partition magic aan het downloaden, bedankt daarvoor dan zal ik kijken of het werkt.

Kun je mij misschien zo zeggen hoe je een dubbelboot maakt?
ik heb eerlijk waar al veel gezocht en niet precies gevonden hoe het moet.

Hufkes, dat had ik ook al geprobeert:P maar tog bedankt

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Andere cd, cdspeler oid :P Ik haal even je hulpkreet uit de titel en zet er even een wat duidelijkere omschrijving van je probleem in. Probeer daar in de toekomst zelf ook op te letten. de topictitel is het enige wat bezoekers naar je topic lokt via de Active Topics of de WOS index. Zorg dus dat er een duidelijke omschrijving van je probleem in staat. Help is iets te algemeen, omdat een groot aantal topics immers over een probleem gaan :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 20:45

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 02:36:
...
Hufkes, dat had ik ook al geprobeert:P maar tog bedankt
wel knap dat hij xp opstart wanneer je die schijf loskoppelt :X

Maar wat gebeurt er wanneer je beide schijven loshaalt, start hij dan wel op van de cd? Ik denk namelijk dat het probleem meer daar ligt dan in de indeling van je schijven, al stond er Dos 6.2 op... moet helemaal niets uitmaken voor het al dan niet opstarten van een bootable cd. (originele? of mss stiekum toch foute kopieen van originele die mss niet bootable meer zijn?)

[ Voor 1% gewijzigd door hufkes op 23-08-2005 11:25 . Reden: d != t ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
dan starte hij linux op ;)
met partition magic kun je ook ander operating system installeren zie ik, ik ga dat proberen en zeg nog of het is gelukt!

nogmaals bedankt

tja... magic partition doet niets met partities! ik denk DELETE (LINUX) en dan apply, komen ze gewoon weer terug!

??

[ Voor 28% gewijzigd door sanfranjake op 18-08-2005 03:06 . Reden: editknop ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
hanswaah, pas in het vervolg even je bericht aan als je zelf de laatste poster bent in een topic. Je topic met een nieuwe reply omhooghalen mag pas na na 24 uur. Zie daarover de Policy: Alle regels die op het forum gelden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1