[Win32] Regelhoogte in edit control instellen

Pagina: 1
Acties:

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 18:15

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Zie het volgende plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/4025/renamer7ec.jpg

Links staat een list box, rechts een edit control. Om de regelhoogtes links en recht gelijk te krijgen, wil ik in de edit control een regelhoogte van 16 pixels instellen. De enige manier die ik tot nu toe heb kunnen vinden is een font instellen met tmHeight = 16. Dat werkt, maar mooi is het niet.

Liever zou ik de fontgrootte op de standaardinstelling houden (tmHeight = 13) en de regelafstand vergroten. Ik ken echter geen enkele manier om dat te doen. Weet iemand raad?

Een andere benadering is de edit control vervangen door een richedit control. Dan valt de regelafstand netjes in te stellen met EM_SETPARAFORMAT. Maar een richedit roept weer nieuwe problemen op: de gebruiker kan de tekst opeens formatteren. Zo kun je met behulp van de standaaardfunctionaliteit van een richedit de tekst - in dit geval ongewenst - formatteren met shortcuts zoals Ctrl+Shift+L (opsommingsteken) en Ctrl+2 (regelafstand 2). Valt dit gedrag uit te schakelen? De Platform SDK biedt geen aanknopingspunten.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

hm, links is een listview control, rechts een listbox, waarom zet je rechts ook niet gewoon een listview ?

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Omdat je dan de tekst niet gemakkelijk kunt editen. En daar is dit programmaatje nou net voor bedoeld. :)

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
* Tomatoman *

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 21:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het enige wat ik zo snel kan bedenken is een owner draw edit control waarbij je zelf de tekst in het control tekent, zodat je ook zelf de regelafstand kunt bepalen...

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Een owner-draw edit control? Ik zou zo een twee drie niet weten hoe ik dat moet implementeren. Bovendien lijkt het me een beetje overkill om een compleet nieuwe edit control te schrijven, terwijl ik alleen de regelafstand wil veranderen. Dan kan ik waarschijnlijk beter een rich edit control in een dwangbuis stoppen, zodat hij zich gedraagt als een gewone edit control.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 21:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh, nevermind, je kunt geeneens ownerdraw editcontrols maken.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

de listbox valt wel te subclassen, maar dat is zo ongeveer het moeilijkste wat je kan doen in winapi (ik kan je er verder niet mee helpen vrees ik).
Pagina: 1