Toon posts:

[Settlers II Gold Edition] Resolutie/beeld problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs Settlers II Gold Edition weer eens opgeduikeld, maar ik krijg elke keer als ik opstart een wazig scherm waar alle verschillende layers over elkaar heenlopen. Compleet onspeelbaar dus. Vervolgens heb ik de resolutie van 1024x768 verlaagd naar 640x480 en er was wel een verbetering, maar nog steeds niet goed genoeg.

Ik draai Windows XP. Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen? Alvast bedankt voor de hulp.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

In compatabiliteitsmodus al geprobeerd te draaien?
De verversingsfrequentie in Windows voor de verschillende resoluties aangepast van 'Optimaal' naar een eigen opgegeven waarde?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Compatabiliteitsmodus? Hoe draai ik die dan? :)

Ik heb inderdaad alle verversingsfrequenties geprobeerd op 640x480, maar helaas geen verbetering t.o.v. de standaard windows frequentie.

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-11 11:37
Het is een Dos4GW spel he? Zorg even dat je de vervanger dos32a krijgt (http://dos32a.sourceforge.net/). Lees de site voor wat het precies is. Dos32a helpt ook vaak om spellen in Dosbox (dos emulator voor games) goed aan de praat te krijgen. Onder andere op de dosbox wiki staat hoe je dos32a goed gebruikt, maar meestal komt het er op neer dat je de dos4gw.exe gewoon moet vervangen. Soms is dos4gw echter intern in de exe gebakken, en dan moet je moeilijker doen.

Wat je ook kan doen, is een DOS univesa driver installeren. Tenminste, driver, het is zo'n Terminate and Stay Resident (TSR) programma voor DOS. Die kon je in het 486 tijdperk altijd gebruiken als je videokaart niet goed werkte met een spel. Ik denk niet dat je het nog kan vinden op internet, dus als je wilt, graaf ik wel even wat cd's door, ik moet hem nog ergens hebben. De vraag is alleen of het wel werkt in XP-dos. Anders misschien in Dosbox.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:38:
Compatabiliteitsmodus? Hoe draai ik die dan? :)

Ik heb inderdaad alle verversingsfrequenties geprobeerd op 640x480, maar helaas geen verbetering t.o.v. de standaard windows frequentie.
En er lijken wel meer mensen met jou probleem te zijn geweest, ik zoek nog even verder:
Probleem met settlers 2 en resolutie

Compatabiliteitsmodus draai je door eerst met een rechterklik op een snelkoppeling of .exe en dan te kiezen voor 'Eigenschappen' en dan het tabblad 'Compatabiliteit'.
Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/3674/image19nk.png

Nog een topic trouwens:
Settlers II op WinXP home draaien?

[ Voor 11% gewijzigd door Motrax op 17-08-2005 23:43 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad DOS4GW. Ik zal eens die site gaan bekijken en dan horen jullie nog van me. In ieder geval vast bedankt. En no need om die cd's op te gaan zoeken hoor! :)

Verwijderd

Topicstarter
Compatabiliteitsmodus heeft geen invloed gehad. Met dat andere verhaal ben ik nog bezig, maar kom ik niet helemaal uit ben ik bang.

Verwijderd

Topicstarter
Nou probeer ik dus DOS4GW te verwijderen/verplaatsen, geeft hij de error dat het bestand in gebruik is. Ik heb al een reboot gedaan. Nu kan ik echter niet DOS32A.exe renamen tot DOS4GW.exe en dan Settlers II starten.

Iemand nog ideeen?

Verwijderd

Als je snel na het posten nog iets toe te voegen hebt, zou je dan de edit-knop kunnen gebruiken? Dit kan namelijk onder de aandacht trekken geplaatst worden :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ben nog niet geheel bekend met de regels hier. Ik zal het voortaan gebruiken.

• halfgaar
Na het rebooten zegt hij nog steeds dat dos4gw.exe in gebruik is? Windows ook altijd met zijn file locks. Ik zou zeggen, kopieëer elk bestand behalve dos4gw.exe naar een andere dir en kwak daar dos32a als dos4gw bij en run vanaf die plek...

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Overigens struikelde ik over een Spielerij - Game FAQs waar het e.e.a. in een mooi stappenplan staat uitgelegd :)

[ Voor 20% gewijzigd door Motrax op 18-08-2005 11:26 ]

☻/
/▌

• halfgaar
Dos32a / dos4gw staat er alleen niet tussen, wat er wel hoort vind ik.
Pagina: 1