Toon posts:

Asus A8V deluxe doet helemaal nix

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik kan het één en ander vinden over mijn probleem, behalve het uiteindelijke antwoord. Ik probeer het eens.

Gekocht:
Asus A8V deluxe mobo (939)
AMD64 3000+
2x 256Mb in dual channel
160Gb SATA HD
en een gebruikte ATi 9200SE (I know, crap)

Probleem:
Na assembleren en booten kreeg ik de melding: chassis intruded! Ik kon het probleem niet vinden en besloot de CMOS te clearen volgens handleiding. Daarna vond ik het eigenlijke probleem (althans dat denk ik) want de jumper mistte van de Chassis Intrusion, dus die heb ik op Normal geplaatst. Echter, na het clearen van de CMOS doet ie he-le-maal niks meer. Alleen het groene ledje op het mobo brandt. Ik heb verschillende keren opnieuw geprobeerd te clearen: niks. Zonder RAM proberen te booten: niks. Voor het clearen bootte hij wel, alleen met de melding Chassis Intruded. Wat is er gebeurt tijdens het CMOS clearen dat ie niks meer doet?

Hoogachtend, HELP!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

heb je de jumper van je clear cmos wel weer teruggepplaatst naar de oorspronkelijke pinnen?
en intrusion alert is nix bijzonders, gewoon disablenen in je bios.
(sommige kasten hebben een schakelaartje die kunnen detecten of je kast open is of niet)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je kunt denk ik beter de jumper zodanig plaatsen dat de Chassis Intrusion functie disabled is. Heb je daar tenminste geen hinder meer van.

/me Welkom op GoT *

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 17-08-2005 23:33 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

De "PIV" stroomstekker wel aangesloten op het moederbord??
Als die er niet op zit blijft elk modern moederbord ook oogwaarschijnlijk stil en doods.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ja euh doe gewoon de situatie zoals hij eerst was toen je wel beeld had.
dus die jumper van die chassis intrusion eraf gooien.
(volgens mij horen op de chassis intrusion pinnetjes niet eens een jumper, maar de sensor/schakelaar die 'voelt' of de kast open is of niet)
en die melding bij het booten, gewoon uitschakelen IN de bios
:)

[ Voor 46% gewijzigd door randje op 17-08-2005 23:42 ]

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:30

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Ummmz..... de nieuste bios erop ??? ( weet namelijk niet op je een .. winchester core of een nieuwere core hebt

Vake bei te bange

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:29:
Je kunt denk ik beter de jumper zodanig plaatsen dat de Chassis Intrusion functie disabled is. Heb je daar tenminste geen hinder meer van.

/me Welkom op GoT *
Glad to be here!
pokeran schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:28:
heb je de jumper van je clear cmos wel weer teruggepplaatst naar de oorspronkelijke pinnen?
en intrusion alert is nix bijzonders, gewoon disablenen in je bios.
(sommige kasten hebben een schakelaartje die kunnen detecten of je kast open is of niet)
Yep, CMOS gecleard volgens boekje.

Ik weet idd niet of het een Winchester is.

Aanvullende info:
Toen hij de eerste keer wél bootte, maar met melding chassis intruded, kwam ik niet in de BIOS. Toen hing ie al. Ik heb dus nooit de mogelijkheid gehad om iets te enablen of disablen.

Stekkers er allemaal op.

Hoe flash ik de BIOS als ie helemaal nix doet? HIj doet ook helemaal niks meer zonder de cap op de intrusionpinnetjes. Eén keer de CMOS gecleard en hartstikk dood.

Edit:
Ik heb alles eruit gehaald: RAM, videokaart, stekkers van CD, HD, fans etc. Niks. Intrusion cap eraf: niks. Weer CMOS clearen : niks. Niet eens een klikje of piepje, geen draaiende fans, helemaal niks. Tips nog welkom, maar ik ga straks sowieso naar de winkel met de hele handel :(

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 07:36 ]

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:33

robhof

Lembongan view

Alles buiten de kast leggen en nog een keer proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een hele grote NOOB of life is just so simple. De connector van de powerknop, waar ik uiteraard ook aan had gezeten, stond één pinnetje verkeerd.

Bedankt allemaal.

Topic gesloten wat mij betreft.

Verwijderd

Probeer dit eens...
En vergeet niet je boxen aan te sluiten, het moederbord begint namelijk te praten als het iets niet helemaal leuk vind...

edit... beter lezen de volgende keer :X

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 19:10 ]

Verwijderd

HaHa je moet ook wel opletten wat je doet hé 8)7 8)7 8)7 8)7
Pagina: 1