Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Annuleren aanvraag Vodafone abonnement?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 dagen geleden een abonnement genomen bij Vodafone in combinatie met een toestel.
Nu blijkt dat het toestel niet op voorraad is en de minimale levertermijn bedraagt twee weken.
Op zich is dit geen probleem, echter blijkt het volgende:

Ik heb nu een abonnement bij Telfort. Deze loopt over 3 maanden af.
Ik heb een nieuw Vodafone abonnement afgesloten met nummerbehoud van mijn Telfort simkaart.
Hierbij ging ik er vanuit dat ik tijdelijk een Vodafone nummer kreeg totdat het Telfort nummer geporteerd is en dus tijdelijk twee abonnementen betaal.
Vodafone denkt hier anders over en laat het abonnement pas in gaan op het moment dat mijn nummer geporteerd is. Op zich ook niet erg, echter ontvang ik mijn toestel ook pas over een kleine 3 maanden.

Ik wil niet 3 maanden op een nieuw toestel wachten, daar mijn huidige toestel defect is.
Als ik de status van mijn bestelling via internet bekijk dan staat er: In behandeling bij Vodafone, dit betekent in mijn ogen dat Vodafone nog geen akkoord heeft gegeven en de overeenkomst nog niet pertinent gesloten is?

Ik wil deze order dan ook annuleren en op een andere manier aan een abonnement + toestel komen.
In de algemene voorwaarden van Vodafone staat:

De bepalingen betreffende een overeenkomst op afstand (art 7: 46a ev BW) zijn van toepassing wanneer een overeenkomst tot stand komt via telecommunicatie of internet toepassingen.

In deze artikelen staat dat de koper zich binnen 7 dagen mag bedenken.
Echter zijn er een aantal uitzonderingen, bijvoorbeeld wanneer de koper zijn 'wensen' gespecificeerd heeft. In dit geval zou je kunnen zeggen dat ik een specifieke wens heb (specifiek abo + specifiek toestel).

Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is deze order te annuleren of dat ik nu vast zit aan lange wachttijden?

Wellicht is deze vraag vaker voorgekomen, echter kon ik geen goede woordencombinatie vinden om te zoeken dus vandaar...

Verwijderd

Heb je überhaupt al aan Vodafone gevraagd of je het kan annuleren?

Verwijderd

Topicstarter
Nope want de klantenservice is nu niet bereikbaar, ga morgen direct bellen echter vroeg ik me af of iemand hier het antwoord weet.

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Eigenlijk is volgens jouw interpretatie iedere koopovereenkomst die je sluit een wens.

Ze proberen met de uitzonderingen vooral uit te sluiten dat jij bijvoorbeeld een maatpak bestelt, laat maken, en het terugstuurt. Dat verkoopt een winkel niet zomaar aan iemand anders.

Ander voorbeeld is bijvoorbeeld een iPod met je naam erin gegraveerd.

In deze situatie heb je mijnsinziens gewoon het recht binnen 8 werkdagen na levering van het goed de koopovereenkomst te vernietigen.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens Vodafone kan dit niet bij hun omdat het nummer al vrijgegeven is (er is sprake van nummerbehoud).
Ik moet nu contact opnemen met de internetwinkel.
Volgens de klantenservice medewerker van Vodafone sluit ik namelijk geen overeenkomst met Vodafone , maar met de winkel |:(

Update:

De winkel zegt dat ze geen aanvragen kunnen annuleren met nummerbehoud omdat deze volgens Vodafone niet te annuleren zijn. Dit staat nergens in de algemene voorwaarden, in mijn ogen wordt er iets gedaan wat niet mag.

Heb echter een afspaak gemaakt met de winkel dat ik het toestel binnen 2 weken toegestuurd krijg en daar ging het me uiteindelijk om.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 11:14 ]