Toon posts:

GeForce met herrie-fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar weken geleden een 486-processorfan op mijn geforce 2 mx gezet om zo de core te kunnen overclocken.
Dit werkt perfect op 1 dingetje na: Als de computer geruime tijd aanstaat dan gaat de fan herriemaken
(vermoedelijk loopt hij aan aan de onderkant aangezien hij ondersteboven aan de heatsink van de videokaart hangt)

De ventilator gaat ook langzamer draaien door dit gebeuren, ik zie de temperatuur van de kaart oplopen.
Het rare is alleen dat wanneer de temperatuur zo'n 8 graden gestegen is het herriemaken ophoud, de fan weer harder gaat draaien en de temperatuur terugloopt. (de temperatuur waarbij dit gebeurt is altijd hetzelfde)

Na onbepaalde tijd weer normaal gelopen te hebben begint t hele zootje weer opnieuw!

Zijn er mensen die eerder zo'n probleem gehad hebben of die weten hoe dit komt?

Verwijderd

Topicstarter
vergeten te vermelden:

de geforce is een Hercules 3d prophet 2 mx 175/166 @ 210/185

De fan verkrijgt zijn stroom rechtstreeks vanaf de voeding (dus niet via mobo)

Verwijderd

het kan zijn dat ie uitzet maar als hij al een tijdje draaied lijkt me dat onwaarscheinlijk. ik heb hier nog nooit van gehoord :?

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 16:10

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Plak er een Lasagna BGA Cooler Type 0 op en je bent van het gezeur af en je kan waarschijnlijk hoger klokken..

Specs

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 07:34 schreef Huigie het volgende:
Plak er een Lasagna BGA Cooler Type 0 op en je bent van het gezeur af en je kan waarschijnlijk hoger klokken..
hoe smaakt die :? >:)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Lijkt mij gewoon een versleten fan, kan ook wel aangezien hij waarschijnlijk een paar jaar op die 486 gezeten heeft :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12
Lijkt mij ook.
Bij http://www.coldcpu.com hebben ze wel mooie 40x40mm fannetjes :).
Pagina: 1