Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FEAT] subfora vermelding in topic-link

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 15:24
De mogelijkheid dat je de url van een topic hier op GoT kun invoeren in je post, en de parser deze omtoverd in de titel van het topic, vind ik ideaal :) Ik gebruik het dan ook graag.
Vanavond op het werk bedacht ik me echter iets, zou het niet handiger zijn, als ook het subforum waar het in staat vermeld zou worden in de tekst?

Voordeel hiervan, is dat users die op een link klikken naar een subforum welke zij geen toegang (HK/SG etc.) tot hebben. Nog wel de error message krijgen, maar makkelijker kunnen zien waarom.

Huidige situatie: (2 willekeurige topics)
Fotografie - niveau van de foto's en het commentaar
Het grote 'kleine mededelingen' topic deel 38

Mijn idee:
[FG] Fotografie - niveau van de foto's en het commentaar
[HK] Het grote 'kleine mededelingen' topic deel 38

Of zouden hier te grote bezwaren tegen zijn? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:32
Lijkt me handig!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

En wat te doen bij topic moves?
Daarnaast is dit natuurlijk niet gewenst bij topics die binnen hetzelfde forum blijven lijkt me

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

Mij ook :) Ookal heb ik HKXS, het geeft wel tja... vertrouwen dat ik op een link klik waar ik ook iets aan heb. Zeker een handige feat :)

^^ wat Erkens zegt, topic moves en dergelijke worden zo niet geupdate. Maar voert React nu ook topictitel aanpassingen door? Of?

[ Voor 33% gewijzigd door Nik op 17-08-2005 23:13 ]

• ThunderNet
Erkens schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:11:
En wat te doen bij topic moves?
Daarnaast is dit natuurlijk niet gewenst bij topics die binnen hetzelfde forum blijven lijkt me
Als het een link binnen zelfde subforum is, kan er naar mijn idee net zo goed de afkorting van het subforum in kwestie staan.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

en dit dan? dit leest toch ook niet echt handig?
[rml][BUG][FEAT] subfora vermelding in topic-link[/rml]

• ThunderNet
wel een spatie ertussen doen ;) anders wordt het onoverzichtelijk

• Nik

Nik

Ik vind het niet eens zo erg om te lezen zo? Of ligt dat nu aan mij?

Verwijderd

hmm, dit zou op zich wel erg overzichtelijk werken, zie je gelijk dat je de HK niet in hoeft :P Maar dan wel met afkortingen, anders worden het wel flinke links :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik vind niet dat dat hoort in zo'n linkje, maargoed dat is mijn mening, ik vind het storend als het daadwerkelijk ingevoerd wordt.
Want welk nut heeft het daadwerkelijk?

• Nik

Nik

Tja, zoals de TS al zegt, voor HK zie je dus gewoond at het in de HK is, en dat je dus wel of niet die link kan volgen (achteraf zie je toch wel een foutmelding).

Ik vind het geen slecht idee, ik vind het niet slecht leesbaar, maar ook zeker geen noodzaak dat het er komt.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

proller schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:21:
Tja, zoals de TS al zegt, voor HK zie je dus gewoond at het in de HK is, en dat je dus wel of niet die link kan volgen (achteraf zie je toch wel een foutmelding).

Ik vind het geen slecht idee, ik vind het niet slecht leesbaar, maar ook zeker geen noodzaak dat het er komt.
Zoveel HK-links komen anders niet 'in het wild' in andere topics voor.
Veel nut heeft het dan ook niet meer, ik zie meer in het duidelijker maken van de error messages ("Geen toegang tot categorie <x>")

• Nik

Nik

Die error messages kun je ook aanpassen ja. Misschien wel een beter plan nu ik er zo over nadenk :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

proller schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:21:

Vaak zie je aan de titel van een topic wel waar dat topic ongeveer zal zitten, zo niet dan zie je vanzelf wel een foutmelding lijkt me.
Maar alleen voor die non-public fora moet zou je dit forum-wide moeten invoeren, want er zou eventueel een linkje naar bijvoorbeeld de HK ergens buiten de HK kunnen staan :?
Maar ik vind het dus wel slechter leesbaar, als ik dergelijke tags bij die titel zie dan denk ik dat dat onderdeel is van dat topic, zoals de programmeertalen in P&W, zoals de versie van windows in WOS etc.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:24
Dat ziet er idd niet uit nee. :P

Maar verder lijkt het me niet zo'n slecht plan, weet ik ook meteen dat ik niet meer op HK linkjes moet klikken. (Jawel, ik heb XS, maar als ik er eenmaal kom besteed ik er weer veel te veel tijd :X :P)

En deze:

Fotografie - niveau van de foto's en het commentaar (FG)
Het grote 'kleine mededelingen' topic deel 38 (HK)
[rml][ FEAT] subfora vermelding in topic-link[/rml] (BUG)
?

Ik vind ze qua stijl mooier iig. En het lijkt mij persoonlijk dus best een handige feature. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ThunderNet
Erkens schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:26:
[...]

Vaak zie je aan de titel van een topic wel waar dat topic ongeveer zal zitten, zo niet dan zie je vanzelf wel een foutmelding lijkt me.
Maar alleen voor die non-public fora moet zou je dit forum-wide moeten invoeren, want er zou eventueel een linkje naar bijvoorbeeld de HK ergens buiten de HK kunnen staan :?
Maar ik vind het dus wel slechter leesbaar, als ik dergelijke tags bij die titel zie dan denk ik dat dat onderdeel is van dat topic, zoals de programmeertalen in P&W, zoals de versie van windows in WOS etc.
Nee in verschillende fora is het ook handig lijkt me. Ik intresseer me meer voor FG, en zal dan ook sneller op een linkje daarna klikken, dan bijvoorbeeld een link naar iets in de gadgets afdeling.

edit:
notering van XanderH staat idd nog een stuk eleganter :)

[ Voor 5% gewijzigd door ThunderNet op 17-08-2005 23:30 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Misschien kan je ze beter stoppen in het title attribuut ofzo waardoor je het forum kan zien bij een mouse-over, netzoals je hier hebt met images, dan staat het niet in de weg maar is het eventueel wel aanwezig.
ThunderNet schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:28:

Nee in verschillende fora is het ook handig lijkt me. Ik intresseer me meer voor FG, en zal dan ook sneller op een linkje daarna klikken, dan bijvoorbeeld een link naar iets in de gadgets afdeling.
Ik ga naar een topic als de titel mij aanspreekt, niet omdat het topic zich toevallig in forum X zit.
Maar dan nog kom je dergelijke linkjes juist tegen in een topic waarin wordt verwezen naar een soortgelijk topic ergens anders binnen dat forum, voor meer informatie of wat dan ook. Dus je zit dan al in FG en is die informatie vrij overbodig. Denk je eens in als je een aantal van die linkjes in een post zet, dan staat er tig keer dat er een interessant topic is dat zich in FG bevindt.

[ Voor 66% gewijzigd door Erkens op 17-08-2005 23:32 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:24
Erkens schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:29:
Misschien kan je ze beter stoppen in het title attribuut ofzo waardoor je het forum kan zien bij een mouse-over, netzoals je hier hebt met images, dan staat het niet in de weg maar is het eventueel wel aanwezig.
Staan ze in "mijn notering" wel in de weg? Ik zou me er in ieder geval niet aan kunnen storen denk ik.

offtopic:
Erkens schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:29:
Ik ga naar een topic als de titel mij aanspreekt, niet omdat het topic zich toevallig in forum X zit.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64755/full.jpg
>:) :P

[ Voor 20% gewijzigd door Xander op 17-08-2005 23:34 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik vraag me af wat het boeit dat een topic in NOS, WOS, FG of PW staat :?

Het lijkt me namelijk vrij sterk dat iemand op zo'n link niet gaat klikken omdat het in een forum staat dat hem niet aanstaat :p
Verder dat een topic in de HK en je er dus niet bijkan en dat je het daarom wilt zien, ik vraag me af hoe vaak dat voorkomt en hoe hinderlijk dat werkelijk is.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

XanderH schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:33:
[...]

Staan ze in "mijn notering" wel in de weg? Ik zou me er in ieder geval niet aan kunnen storen denk ik.
Het zou storend kunnen worden, het is overbodige informatie omdat vaak uit de titel van een topic is af te leiden in welk forum het staat, en om een dergelijke feature enkel in te bouwen omdat de mogelijkheid bestaat dat iemand per ongeluk op een HK topic klikt (welke je overigens erg weinig tegen komt buiten de HK)
offtopic:
[afbeelding]
>:) :P
invoeren _o_ 8)7

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

crisp

Devver

Pixelated

eensch met laatste 2 sprekers. Vwb links naar HK kan de poster er altijd zelf nog (HK) ter waarschuwing bij vermelden (hetgeen ook al vaak gebeurd).

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.