"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Correct me if I am wrong
Is het dus mogelijk om de coax kabel die van de splitter afkomt boven in die Nokia te stoppen werkt het dan gewoon zeg maar? Want ik hoorde ook al iets over retour signalen en volgens mij ondersteund deze hirshmann splitter dat niet.
Hoe zou ik het anders aanmoeten sluiten want dan hebben de andere tv's zeg maar geen signaal.
Kan het zo wel? Mocht het zo niet kunnen dan is het jammergenoeg geen optie ben ik bang.
edit: effe wachten hoor plaatje was mislukt.
[ Voor 20% gewijzigd door schnumi op 17-08-2005 23:10 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Denk dat het bij jou dus ook prima zal werken. Tenzij UPC een heel ander systeem gebruikt waar wel retoursignaal nodig is, maar dat lijkt me haast niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 17-08-2005 23:12 ]
Overigens vond ik net nog een leuk iets, nog uit de tijd van Chello hier.
het is een soort splitter die nog voor de werkelijke splitter komt hier een tekening:
Misschien dat ik dat ding kan gebruiken om het signaal dus nog voor de splitter te krijgen.
[ Voor 16% gewijzigd door schnumi op 17-08-2005 23:16 ]
Volgens mij niet. Want ik sluit dus maar 1 coax kabel van die splitter aan op mijn tv.proller schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:15:
Voor zover ik weet kun je dan óf maar één signaal tegelijk bekijken (dus alle aangesloten TV's moeten hetzelfde zien). Je zapt namelijk ook via de ontvanger (via andere afstandsbediening dus). Dit is alleen wat ik weet van een collega op mijn werk, en wat ik zelf onderzocht heb (de reden waarom ik dus geen digitale TV neem).
De rest van die kabels gaan dus apart naar andere tv's. Lijkt me dus geen invloed te hebben op de rest van het huis.
Je wilt dus alleen op die ene TV de UPC digitale ontvanger aansluiten en de andere TV"s gewoon analoog laten ontvangen (zoals nu ook het geval is) ? Dat kan wel.
Op alle TV's digitaal signaal met 1 ontvanger gaat niet werken (elke TV moet dan een eigen ontvanger hebben).
[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 17-08-2005 23:29 ]
De rest moet gewoon analoog blijven. De wandcontactdoos zit dus beneden bij de tv in de kamer. Ik ga dus via de splitter in de meterkast.
CorrectPalomar schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:28:
Even voor de duidelijkheid, want ik heb het idee dat mensen nu over verschillende dingen praten:
Je wilt dus alleen op die ene TV de UPC digitale ontvanger aansluiten en de andere TV"s gewoon analoog laten ontvangen (zoals nu ook het geval is) ? Dat kan wel.
Op alle TV's digitaal signaal met 1 ontvanger gaat niet werken.
Dus één TV geeft digitaal.
Voorbeeld:
Mijn TV dus alleen digitaal en rest behoudt gewoon het analoge signaal.
Hooguit 5 meter maximaal, maar wel met een hirschmann splitter met signaal versterking en een goede kwaliteit coax kabel ertussen.Possible schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:40:
Hoeveel meter zit er tussen de splitter en UPC digitaal ?
[ Voor 42% gewijzigd door schnumi op 17-08-2005 23:42 ]
Verwijderd
Dit is dus overigens de splitter, er staat wel ruckwarts bij dus dan neem ik aan dat het ook retoursignalen ondersteund?
Dit is de splitter met specs
edit: ja uitgang 1 ondersteund ook retoursignalen heb ik toenet even bekeken dus dat vormt geen probleem.
[ Voor 65% gewijzigd door schnumi op 18-08-2005 12:02 ]