UPC digital vraag?

Pagina: 1
Acties:

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
Hallo ik wou iets vragen over UPC digital. Ik vind dit wel interessant maar ik heb een belangerijke vraag over het aansluiten. Hoe gebeurt dit percies?

Ik wil het namelijk boven op de tv aansluiten en de coax kabel word dus zeg maar beneden gesplitst door een Hirschmann splitter en vandaaruit gaan de coax kabel naarboven naar de TV.

Kan ik nu zeg maar die setup box gewoon boven neerzetten en daar die coax kabel inpluggen en vanuit die box weer een kabel naar de TV?

Of moet je hem voor de splitter aansluiten? Dat word namelijk lastiger. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:16

Nik

Voor de splitter kan niet, tenzij je 2x dezelfde zender wil kijken. Dat is het euvel met digitale TV. Voor zowel ik weet kwijg je nu de Nokia kastjes bij een abo. En die bieden voor zover wil weet alleen maar ondersteunign voor één TV. Daarnaast komt er coax in, en gaat er scart uit (dus die scart van je ontvanger naar je TV).

Correct me if I am wrong :)

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
Maar het is dus wel mogelijk om hem na de splitter aan te sluiten, dus zeg maar zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~berend7/situatie.JPG

Is het dus mogelijk om de coax kabel die van de splitter afkomt boven in die Nokia te stoppen werkt het dan gewoon zeg maar? Want ik hoorde ook al iets over retour signalen en volgens mij ondersteund deze hirshmann splitter dat niet.

Hoe zou ik het anders aanmoeten sluiten want dan hebben de andere tv's zeg maar geen signaal.

Kan het zo wel? Mocht het zo niet kunnen dan is het jammergenoeg geen optie ben ik bang.

edit: effe wachten hoor plaatje was mislukt. :P

[ Voor 20% gewijzigd door schnumi op 17-08-2005 23:10 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb TV home van Essent en hier werkt dat kastje op alle TV's in huis. Op de bovenverdieping zit het met een veel te lange kabel middels 2 splitters aangesloten (analoog ook vrij veel ruis), maar digitaal werkt het prima (signaalbalkje op 80% ofzo).

Denk dat het bij jou dus ook prima zal werken. Tenzij UPC een heel ander systeem gebruikt waar wel retoursignaal nodig is, maar dat lijkt me haast niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 17-08-2005 23:12 ]

• Nik

Nik

Voor zover ik weet kun je dan óf maar één signaal tegelijk bekijken (dus alle aangesloten TV's moeten hetzelfde zien). Je zapt namelijk ook via de ontvanger (via andere afstandsbediening dus). Dit is alleen wat ik weet van een collega op mijn werk, en wat ik zelf onderzocht heb (de reden waarom ik dus geen digitale TV neem).

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
Bedankt dat stelt me gerust. :)

Overigens vond ik net nog een leuk iets, nog uit de tijd van Chello hier.

het is een soort splitter die nog voor de werkelijke splitter komt hier een tekening:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~berend7/situatie2.JPG

Misschien dat ik dat ding kan gebruiken om het signaal dus nog voor de splitter te krijgen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door schnumi op 17-08-2005 23:16 ]

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
proller schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:15:
Voor zover ik weet kun je dan óf maar één signaal tegelijk bekijken (dus alle aangesloten TV's moeten hetzelfde zien). Je zapt namelijk ook via de ontvanger (via andere afstandsbediening dus). Dit is alleen wat ik weet van een collega op mijn werk, en wat ik zelf onderzocht heb (de reden waarom ik dus geen digitale TV neem).
Volgens mij niet. Want ik sluit dus maar 1 coax kabel van die splitter aan op mijn tv.

De rest van die kabels gaan dus apart naar andere tv's. Lijkt me dus geen invloed te hebben op de rest van het huis. :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid, want ik heb het idee dat mensen nu over verschillende dingen praten:

Je wilt dus alleen op die ene TV de UPC digitale ontvanger aansluiten en de andere TV"s gewoon analoog laten ontvangen (zoals nu ook het geval is) ? Dat kan wel.

Op alle TV's digitaal signaal met 1 ontvanger gaat niet werken (elke TV moet dan een eigen ontvanger hebben).

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 17-08-2005 23:29 ]

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
Inderdaad ik wil dus gewoon alleen op mijn tv boven digitale tv ontvangen.

De rest moet gewoon analoog blijven. De wandcontactdoos zit dus beneden bij de tv in de kamer. Ik ga dus via de splitter in de meterkast.

• Nik

Nik

Palomar schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:28:
Even voor de duidelijkheid, want ik heb het idee dat mensen nu over verschillende dingen praten:

Je wilt dus alleen op die ene TV de UPC digitale ontvanger aansluiten en de andere TV"s gewoon analoog laten ontvangen (zoals nu ook het geval is) ? Dat kan wel.

Op alle TV's digitaal signaal met 1 ontvanger gaat niet werken.
Correct :)

Dus één TV geeft digitaal.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.ookditnog.nl/got/upcdigi.JPG

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-02 12:12
Hoeveel meter zit er tussen de splitter en UPC digitaal ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
Inderdaad zo bedoel ik het dus. :)

Mijn TV dus alleen digitaal en rest behoudt gewoon het analoge signaal. :) Morgen maar eens met UPC bellen en kijken wat hun zeggen, al verwacht ik niet zo'n hoogstaand antwoord. :P
Possible schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:40:
Hoeveel meter zit er tussen de splitter en UPC digitaal ?
Hooguit 5 meter maximaal, maar wel met een hirschmann splitter met signaal versterking en een goede kwaliteit coax kabel ertussen. :)

[ Voor 42% gewijzigd door schnumi op 17-08-2005 23:42 ]

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-02 12:12
dit is dan inderdaad mogelijk :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
Mooi dan zal ik morgen maar contact opnemen met UPC en kijken wat zei zeggen. Overigens bestel ik het wel gewoon.

Verwijderd

Uuhm ik wil niet vervelend doen, maar volgens mij moet je wel nagaan of je splitter een retourkanaal aan kan. Je settop box moet namelijk ook gegevens terug kunnen sturen.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
Tsja zo'n vermoeden had ik ook al, voor de digitale diensten zoals die spelletjes en arrivo meende ik te hebben gelezen maar voor het tv signaal zelf niet dacht ik.

Dit is dus overigens de splitter, er staat wel ruckwarts bij dus dan neem ik aan dat het ook retoursignalen ondersteund?

Dit is de splitter met specs

edit: ja uitgang 1 ondersteund ook retoursignalen heb ik toenet even bekeken dus dat vormt geen probleem. :)

[ Voor 65% gewijzigd door schnumi op 18-08-2005 12:02 ]

Pagina: 1