Toon posts:

Mandrake 7.2 installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het installeren van Mandrake 7.2 krijg ik op het moment dat de harddisks geformateerd gaan worden steeds dezelfde foutmelding: An error occured, invalid hdlist description. :'(
Mijn hardeschijf is een Ibm 20 Gieg 7200 toeren model en m'n moederbord een Abit KT7. Het probleem krijg ik zowel bij installatie op een lege partitie, als onder VMWare in Win2K. Bij andere Linuxdistro's heb ik dit probleem nog nooit gehad.
suggestions?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 23:21

Cyril

it's all in my mind

Ik neem aan dat dat een ATA100 schijf is? Misschien moet je t draadje "Probleem met Mandrake en HDD" eens doorlezen..:? Hij heeft zo'n zelfde soort problemen

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

Verwijderd

je krijgt hetzelfde in een virtual machine?

dan ligt het niet aan je hardware en drivers. Dus is de installatie cd wellicht niet goed. Je kunt een checksum doen om dat te controleren.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een ATA 66 schijf op een ATA 66 controller, het is dus niet hetzelfde probleem...:(

edit: typo

Verwijderd

je hebt hetzelfde als je linux als gast installeerd op w2k, dus is het geen hardware/driver probleem, want een virtual machine heeft virtual hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het lijkt inderdaad verd8 veel op een software probleem, maar ik heb net ff m'n ISOtje gecheckt en die blijk toch echt goed te zijn..:?
Pagina: 1