[XP] 8-knops muis instellen onder windows*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.507 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:45
Ik heb vandaag via een aldi-aanbieding een mooie 8-knops muis gekocht. Alleen krijg ik windows (XP) niet zo ver dat ik alle acht knoppen apart kan gebruiken.

De muis kan aangesloten worden via usb of ps/2 (via verloopstukje). Ik heb hem momenteel via usb. Windows gebruikt standaard de knoppen aan de zijkanten als vorige/vorige; en ik weet niet hoe ik dat anders kan instellen zonder programmatje. De vier bijzondere knoppen bovenop (3 knoppen + wieltje klikken) werken allemaal niet.

Er wordt bij deze muis een cd met programmatje geleverd waarmee de knoppen in te stellen zouden moeten zijn. Volgens de handleiding kan je bij het installeren ergens kiezen voor een 8-knops muis, maar dat is niet zo :( . Het installeerd zo'n klein programmatje dat altijd in aan staat; maar dat maar drie bijzondere knoppen kan instellen: de knoppen aan de zijkant, en de vier bijzondere knoppen bovenop werken allemaal hetzelfde.

Mij vraag is dus: hoe kan ik alle acht knoppen apart instellen; en het liefste zonder extra programmatje (maar dat zal wel niet kunnen).
Ik heb al op de medion driversite gekeken, maar het product (MD 85062) komt er niet op voor.

Alvast bedankt,
Diederik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je naar het configuratiescherm > muis gaat heb je ook geen extra opties?

Ik zet nog even [XP] in de titel, zoals dat gewoonte is in Windows Operating Systems. Lees daarover de Windows Operating Systems - Policy even :P

[ Voor 43% gewijzigd door sanfranjake op 17-08-2005 22:38 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
sanfranjake schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:37:
Als je naar het configuratiescherm > muis gaat heb je ook geen extra opties?
Nee... Helaas :|

Anoniem: 152534

Vandaag heb ik ook deze muis aangeschaft. Ook ik vond e.e.a. verwarrend, kijkend naar de afbeelding op de doos van het scrollwiel dacht ik met een scrollwiel te maken te hebben dat naar links en rechts kan bewegen ... maar .... de 2 lange lichtgrijze knoppen hebben een horizontale scroll functie, test dit maar eens als je een groot scherm verkleint, zodat er een scrollbar onderaan ontstaat.
In de handleiding worden deze knoppen op pag. 6 genoemd: "B Linke roll-toets" en "G Rechte roll-toets". Dit betekent niet dat knop B link (gevaarlijk) is ;) en knop G recht, want die is gebogen....
Wat er eigenlijk zou moeten staan is: "B Linker horizontale scroll toets" en "G Rechter horizontale scroll toets".
Er lijken inderdaad maar 3 programmeerbare knoppen te zijn (2 knoppen aan linker- en rechter zijkant en het scrollwiel).
Wat in dat opzicht ook nog verwarrend is, is de handleiding die op pag. 20 spreekt over een "5 toetsen-radiomuis" en ook de software (pag. 16) heeft het over "Knop 3, 4 en 5".

Hierover heb ik een email gestuurd naar Medion.

• diederik77
test dit maar eens als je een groot scherm verkleint, zodat er een scrollbar onderaan ontstaat.
Heb ik gelezen en geprobeerd, maar bij mij werkte het niet :-(
Beetje naaiactie van medion. Laat je mij ook even weten wat ze terugmailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vreemd genoeg werkte het bij mij vanochtend ook niet, heb even gecheckt of het meegeleverde Browser Mouse aktief was, wat niet het geval was, na aktiveren werkte e.e.a. weer prima.
Er staat trouwens sinds gisteren een nieuwe driver op www.medion.com. Zoeken via "Service en Ondersteuning" / "Stuurprogramma's en updates" en als zoekwoord bij "Modelnummer" opgeven 85062.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist reactie van Medion ontvangen, waaruit blijkt dat er inderdaad maar 3 programmeerbare knoppen op zitten:
" .... Naar aanleiding van uw e-mail kan ik u het volgende vertellen.
Knop 3, 4 en 5 zijn de enige instelbare knoppen op de muis, dit komt omdat de andere
knoppen een vaste functie hebben, zoals de linker- en de rechtermuisknop. Deze 3
knoppen kunt u instellen naar uw keuze, zoals bijv. knop 4 'vorige' en knop 5
'volgende'. ...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de driver van www.medion.com uitgepakt en vergeleken met degene op de bijgeleverde CD - exact dezelfde, althans qua datum/tijd en grootte van de bestanden.
Bespaar je de moeite maar van downloaden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
Dankjewel voor de tips
Anoniem: 152534 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:51:
Zojuist reactie van Medion ontvangen, waaruit blijkt dat er inderdaad maar 3 programmeerbare knoppen op zitten:
" .... Naar aanleiding van uw e-mail kan ik u het volgende vertellen.
Knop 3, 4 en 5 zijn de enige instelbare knoppen op de muis, dit komt omdat de andere
knoppen een vaste functie hebben, zoals de linker- en de rechtermuisknop. Deze 3
knoppen kunt u instellen naar uw keuze, zoals bijv. knop 4 'vorige' en knop 5
'volgende'. ...."
Zo mist er nog wel een knop: 2 knoppen linker en rechter; 2 knoppen naar links en rechts scrollen; 3 instelbare (2 aan de zijkant en één klikken met het wiel). Het kleine knopje boven het muiswiel doet bij mij op dit moment niks. Echt stom van medion. Ik hoop dat hij in games wel in te stellen is, dan heb je er tenminste nog wat aan.

Verder werkt het opzij scrollen bij mij niet in firefox; eigenlijk alleen maar in windows zelf. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Even een reactie,

Als je het kleine knopje bover de scrollwieltje indrukt, dan moet je een
rond venster krijgen met allerlei programma-hotlinks. En dat werkt bij mij
gewoon.

Onder instellingen kun je deze wijzigen.
knop 3. is de instelling voor het inrukken van het scroll wieltje.
Knop 4. is de grijze knop aan de linker zijkant.
knop 5. is de grijze knop aan de rechter zijkant.

Verder zijn de linker en rechter lange grijze knoppen naast
de scrollwiel inderdaad links en rechts schuiven in internet explorer.
Maar dat werkt dus inderdaad alleen als je de afbeelding groter is dan je venster.

Dat was het.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160491

ik heb ook een vraag betreffende deze muis, als je wilt dat tie gaat opladen hoef je de muis er dan alleen in dat station zetten of moet dat station aangesloten zijn op dat adaptertje? Ik heb namelijk de handleiding en dat adaptertje weggegooid (ik dacht dat dat voor ps2 aansluiting was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
Anoniem: 160491 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:12:
ik heb ook een vraag betreffende deze muis, als je wilt dat tie gaat opladen hoef je de muis er dan alleen in dat station zetten of moet dat station aangesloten zijn op dat adaptertje? Ik heb namelijk de handleiding en dat adaptertje weggegooid (ik dacht dat dat voor ps2 aansluiting was)
Hij moet aan de adapter. Ik heb nog geprobeerd of ik dat laadstation op usb-stroom kon laten werken (ik vind zo'n extra adapter onder mn bureau maar nix), maar dat gaat niet, het voltage is te laag.
Pagina: 1