Toon posts:

Kiezen over welke netwerkkaart bestanden versluisd worden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een volgend probleem. Ik heb een Belkin Wireless Router staan, waarop 2 PC's met kabel en 2 PC's draadloos op aangesloten zijn. De 2 PC's met draadloze verbinding staan samen in 1 kamer en hebben beide (naast de draadloze netwerkkaarten) ook ieder 1 gigiabit netwerkkaart. Ze zijn beide verbonden via een gigabit switch.

Ik zou nu willen dat als ik bestanden verplaats tussen die 4 pc's, dat de bestanden die over de gigabitswitch kunnen lopen, daar altijd over lopen (dus tussen de 2 pc's die draadloos verbonden zijn). Dit zou een grote snelheidswinst zijn :)
Momenteel is het dus niet altijd het geval dat bestanden over de gigabit verbinding lopen, maar dus soms via de tragere wireless router, en ik heb geen flauw idee op wat windows nu zijn keuze baseert.

Het is natuurlijk zo dat niet alleen de internetverbinding over de draadloze kaart moet lopen, want ik wil ook nog bestanden naar de 2 pc's kunnen overzetten die via utp aan de router hangen. Alle pc's draaien op XP Home SP2.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Merci !

Verwijderd

filesharing op de wirelesskaart uitgooien?

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:54

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

IP's van de gigabit veranderen zodat ze in een ander thuisnetwerk (subnet) zitten dan je wireless, en dan via het ip de andere computers openen. Werkt schitterend hier :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Volgens mij werken bijde oplossing even goed, als is de eerste makkelijker, omdat je hierbij geen ip addressen hoeft te onthouden

Verwijderd

Topicstarter
Filesharing van de draadloze kaart afzetten is niet mogelijk, want dan kan ik niet meer aan de 2 PC's die met draad aan de router hangen (en niet aan de gigabitswitch).
Enkel de 2 draadloze hangen aan de gigabitswitch...

Momenteel heb ik een aantal netwerkverbindingen ingesteld, en ik heb natuurlijk niet geprobeerd om deze via het ipadres van de gigabitkaarten in te stellen! (Dat ik dit over het hoofd gezien heb 8)7 ). Ziet er allesinds ook een eenvoudige en zeker logische oplossing uit. thx !