Hoe HP storageworks adapter "managen?"

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik voel me een beetje n00b maar ik kan het maar niet vinden...

Ik heb een pci-x HP storageworks dual channel u320 controller, intern een LSI kaart. Geen raid kaart ofzo. Maar wel een HP storageworks kaart.

Nu, als je boot kun je niet in de "bios" komen om instellingen aan te passen. Hij doet het verder wel prima, maar ik zou hem graag kunnen "managen"

Volgens mij moet dit via windows kunnen, met management software, maar watte?

http://h18006.www1.hp.com/storage/software.html

Ze hebben hier zo veel vage software, wat moet ik hebben?

specs

• maratropa
  • Niet online
kickerdekick!

specs

• PcDealer
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

In wat voor machine gebruik je het? Geef het productnummer van dat ding eens :)

Is het een HP 64-bit/133MHz Dual Channel Ultra320 SCSI Host Bus Adapter (HBA)?

PCI of PCI-X?

Manual.pdf (DU) voor PCI model.
Manual.pdf (EN) voor PCI-X model.

Er is geen BIOS die je kunt benaderen. Daarvoor moet je de (driver)software installeren.

[ Voor 108% gewijzigd door PcDealer op 19-08-2005 16:27 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• maratropa
  • Niet online
Nja das ook zoiets rare HP, via die link van je, want dat is mijn kaart inderdaad, PCI-X, zijn helemaal geen drivers te vinden, ze staan helemaal niet op de hp site. Gelukkig werken de normale LSI drivers.

Alleen wat voor software moet ik hebben om hem dan te "managen"? Ik neem aan dat als "storageworks" adapter, dit ding met management software van hp geconfigureerd moet kunnen worden.

Ik gebruik hem trouwens in een niet hp machine, dual athlon xp mobo.

Ah wacht volgens de manual (DOH) moet ik de ACU, array config utility gebruiken..Wat stom, ik heb dat laats toen ik door de manual ging niet gezien 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door maratropa op 19-08-2005 16:42 ]

specs

• PcDealer
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Er zijn (nog) geen drivers. Dus moet je de software gebruiken of Windows laten herkennen. Gaat instellen niet via de Storage Manager van Windows?

[ Voor 37% gewijzigd door PcDealer op 19-08-2005 17:01 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• maratropa
  • Niet online
Bios instellingen op de kaart via windows storage manager? Lijkt me niet toch?

Ik heb dus net de ACU uit de handleiding gedownload, de huidige en de legacy versie, en allebij zeggen ze: "This software does not need to be installed on this system"....pfffff.

specs

Verwijderd

gladiool schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:28:
Bios instellingen op de kaart via windows storage manager? Lijkt me niet toch?

Ik heb dus net de ACU uit de handleiding gedownload, de huidige en de legacy versie, en allebij zeggen ze: "This software does not need to be installed on this system"....pfffff.
De kaart zou als ik me niet vergis in te stellen zijn ( zover je nog instellingen moet doen op een scsi controller ) via de normale bios van de pc ( F9 meen ik )

overigens is de ACU ( Array Configration Utility ) idd niet geschikt voor de onboard scsi controller ;)

probeer eens een installatie mbv een smartstart cd, daarin zitten alle drivers..

suc6

alternatief:

http://h18000.www1.hp.com...er/us/download/22274.html
deze ff runnen ;)

tip is hier... zoeken op machine type niet controller

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 17:37 ]

• maratropa
  • Niet online
thanx lui, DRG, die driver pack is volgens mij wel handig, de ACU daar uit installeert iig, al zie deze mijn controller niet, maar dat komt denk ik doordat ik nu de LSI drivers gebruik, en niet de HP. Alleen hoop ik dat windows xp de 2003 driver pakt... Dus ik ga nog even verder spelen :) thanx voor de tip. F9 ga ik natuurlijk ook even proberen, al geeft de kaart bij boot helemaal geen melding.

Maar het gaat dus om een pci-x dual channel u320 controller van hp, in een niet hp machine. Ik heb hem al geprobeerd te flashen met LSI firmware, maar helaas, doet ie niet. Tijd je terug wel met succes een netraid naar een LSI elite 1600 geflashed, maarja hij doet het iig.

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 19-08-2005 18:59 ]

specs

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Gladiool --> Je kan gewoon de Windows Server 2003 drivers gebruiken... die gebruik ik namelijk ook op mijn HP U160 raid kaartje... no probs... daarna kon ik mijn ACU ook gewoon installen en van daaruit kan je dan een beetje de shit managen... wel lachen, gaat via een IE achtig scherm. Ik heb het er voor de lol opstaan... gebruik het i.i.g. niet dagelijks..
Heb jij nog steeds die dual amd bak van je? Ik ook nog :P

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

gladiool schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:59:
Maar het gaat dus om een pci-x dual channel u320 controller van hp, in een niet hp machine.
Ah... dat verkaart het eea... de bios voor de kaart zit in de machinebios verwerkt... doet compaq/hp al jaren icm lsi..
ik ben bang dat je weinig kan instellen icm een "kloon"

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:46:

Ah... dat verkaart het eea... de bios voor de kaart zit in de machinebios verwerkt... doet compaq/hp al jaren icm lsi..
ik ben bang dat je weinig kan instellen icm een "kloon"
Bij mij werkt het anders uitstekend in een niet HP machine met een SmartArray kaart.... no probs there, dus het zal niet in de machinebios zitten...

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja, met een SmartArray kaart ja. Dan zit de SCSI BIOS ook op die kaart.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1