Toon posts:

Thunderbird 800@950 werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo jongens ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..
het zit namelijk zo..ik heb een TH800
die had ik een tijdje al op 950 lopen maar ineens pakt hij multiplier 9 of hoger niet meer.. als ik op start druk dan doet hij namelijk helemaal niks, geen beeld niks.
de power ledje en de hd ledje branden wel, maar dat is ook alles..dus hij pakt die proc niet..
toen dacht ik dat de potloodstreepjes niet meer werken maar naar een paar keer op nieuw gedaan te hebben lukt het ook niet..
ik zou het niet weten waaran het ligt
multiplier 8,5 pakt die nog net wel, ik heb hem nou op 892 MHz lopen, maar ik wil terug naar de 950, kan iemand mij helpe of heeft iemand hetzelfde probleem???
mijn mobo is een a7v
greetzz and hope to hear from you guys some good news :)

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

kweet niet of het kan maar misschien dat een van de potloodstreepjes niet meer goed is.

ff weggummen en weer opnieuw krassen

specs

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

|:( zegtie dus... heeftie ook al een paar keer opnieuw geprobeerd....
Maar ik weet de oorzaak niet.... kweet wel dat ik het omgekeerde had... eerst wilde m'n bak NIET op 900 MHz stabiel draaien... en op een gegeven moment dus wel... :?

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Sjit |:(|:(ik moet een nieuwe bril:) kopen man je hebt gelijk

specs

Verwijderd

Misschien moet je hem eerst een tijdje zo gebruiken, "Inbranden" dus.
(Maand of zo..)

Dan eruit, CPU schoonmaken, koeler schoonmaken, streepjes opnieuw doen.
Nieuwe koelprut en weer monteren.

En de Vcore op max zetten.

Verwijderd

Misschien moet je het eens proberen bij een hoger voltage. Zorg wel dat je dat met zo klein mogelijke stapjes omhoog brengt, want je cpu wordt wel warmer hierdoor.

suc6 ermee

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dit zelf ook heel vaag, ik dacht dat die CPU naar de klote was..
ik heb ook al een paar keer ingebrand maar het helpt ook niet..
kan het zijn dat die proc die snelheid meer aan kan??
maar het lijkt me wel onlogissch want ik heb hem een keer op fsb 107 gezet dat is dan 909 MHz en hij werkt wel maar niet stabiel, dus die snelheid kan hij gewoon aan .. alleen ben ik nog niet uit met die probleem..
heeft niemand hetzlefde probleem als mij??

Verwijderd

Topicstarter
oh ja ik heb voltage ook op maximaal staan maar hij doet ook niks dus daar ligt het gewoon niet aan

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
BIOS per ongeluk gereset? Check of de cache divider nog op 1/3 staat en niet op 1/2.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 22:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op maandag 15 januari 2001 13:06 schreef Mastermind het volgende:
BIOS per ongeluk gereset? Check of de cache divider nog op 1/3 staat en niet op 1/2.
Een T-Bird heeft geen cache divider. Die draait op full speed.

Tja, wat kan ik ervan zeggen, controleer op je voltage goed staat.... check-er de check. ;)

Whatever.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Dom van me. |:(

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Dit probleem komt me erg bekend voor..
Bij mij draait mijn duron 700 goed op een MP van 9.5 maar hij boot niet. Blijft hangen op CPU detectie.. Als ik boot op 8 en dan in het bios op 9.5 zet is alles goed maar zet ik daarna de PC uit en weer aan doet ie niks meer.. Maar ik heb een MSI K7T Pro2. Zelfde chipset anderd MB.. Toch vreemd dat op 2 verschillende merken het zelfde probleem ontstaat.
Het is niet de spanning, het zijn niet de potlootstreepjes, het is niet de bios instellingen en ook niet de CPU (op een Asus A7V probleemloos op 1Ghz). Ik denk dat het Moederbord de oorzaak is en daar doe je helaas weinig aan. Je kan eens een andere proberen..
Pagina: 1