Toon posts:

Core 6800LE wil niet omhoog

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zie de topictitel.

Sinds vandaag heb ik een Leadtek 6800LE in mijn bezit, als vervanging van mijn XFX (RMA geval). De hele middag mee gespeeld, alle pipelines werken, en ook de shaders staan open.
De volgende stap is natuurlijk om de boel te overklokken :)
Ook hiervoor gebruik ik gewoon Rivatuner, op de bekende manier om op driver-level te overklokken. Ik stel de core in op (bijvoorbeeld) 330MHz (standaard 300) en het geheugen op 800MHz (standaard 700), test de settings, stel in dat ze moeten worden geladen als windows start, en druk op ok.
Probleem is echter dat het geheugen wel luistert, en heel lief op 800MHz gaat draaien, maar dat de core koppig is en gewoon op 300MHz blijft draaien :(
De instellingen waar het de core betreft worden dus gewoon genegeerd.

Ik gebruik Rivatuner v2.0 RC15.6, verder draai ik Windows XP SP2 met Forceware 71.89.

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

heb je de 6800LE topics al doorgespit? gezocht? :?
dit is namelijk een redelijk bekend probleem met de 6800(LE), het kan meerdere oorzaken hebben, waaronder deze:
- de core gebruikt verschillende 2d en 3d instellingen, als jij zegt die in 3d op 330Mhz moet lopen en je bekijkt de huidige snelheid in windows (2d, zonder draaiende 3d app tenminste), dan doet ie nog steeds de 2d snelheid ;) houd de rivatuner hardware monitoring even bij de hand en probeer een gamepje, dan kun je daarna zien of de core op de gewenste snelheid is gaan rennen.
- de test van rivatuner op de nieuwe snelheid faalt om 1 of andere reden, dus de nieuwe (3d) clockfrequentie wordt niet toegepast. dit kan veroorzaakt worden door unlockte pipelines (die wel goed lijken, maar overclocken van de core onmogelijk maken, zie 6800LE topics)

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

Schaamteloos mezelf geqoute n.a.v. zelfde soort topic laatst.

Je pipes zijn waarschijnlijk niet goed,
Oplossing om toch de OC voor elkaar te krijgen:

Je zet je kaart terug @ stock, 8pipes en 4 vertex pipes. Dan reboot je.
- Nu ga je OC-en, bijv. naar 330Mhz core en 800 mem. Dit test je en als het goed is zegt de compu dan dat het goed is. Bij rivatuner zie je ook een knopje waarop staat "apply overclocking at startup", deze vink je aan. Als je dan naar het scherm gaat waar je de pipes kan sturen dan vraagt rivatuner of je wil rebooten (DOE DIT DAN NOG NIET).
- vervolgens zet je de pipes open waar je voor het OC-en geen probleem mee had weer terug open.
- Nadat je dat gedaan hebt reboot je de computer weer.
- Nu start de computer op met je extra pipes en je OC want die was zonet gevalideerd door rivatuner en wordt nu dan ook niet meer gechecked maar gewoon uitgevoerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Hendal. op 17-08-2005 23:02 ]

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

driverbug blijkbaar, heeft niet met het oc'en te maken :P

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.