Toon posts:

welke geheugentimings??

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 weken terug het volgende systeem gekocht:

ASUS A8N-SLI
Athlon 64 3500+ Venice
Kingston Valueram 2x 512
ASUS Geforce 7800GTX
WD CAviar SE SATA II 16 MB cache 250 GB
Cooler Master 450 Watt Real power

Nu is mijn vraag: Ik heb dus 2 geheugenbankjes vol, en las ergens op GoT dat als je alle 4 bankjes vol hebt, je timing op 2T moest zetten.

Ik heb ff in de BIOS gekeken en zag dat ie al op 2T stond! Hoort dit zo en is die knakker in de war, of had ie gelijk en moet ik men timings aanpassen?

Verder hoorde ik dat men geheugen 2 magere beestjes zijn :'( . Klopt dit?? En hoeveel effect heeft dat op (game)performance, want ik geloof dat die amd64 niet zo veel van het geheugen aantrekken, tenzij je overklokt?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 11:40
Als je maar 2 repen gebruikt kan je gewoon je command rate terug zetten naar 1T. Dit is een flink stuk sneller als de 2T instelling.
Voor wat betreft de rest van je timings, als het echt value ram van Kingston is, moeten ze lopen op 3-3-3-8 standaard.

Je kan wel even proberen of ze niet toevallig hoger willen, meeste modules willen 2-3-3-11 of 2.5-3-3-8 ook nog wel doen als je het voltage een klein beetje verhoogt.

Suc6.

edit:

Op je game performance mis je het niet zo heel erg denk ik, maar met de rest van je toepassingen zal je het verschil waarschijnlijk wel merken.

[ Voor 17% gewijzigd door Banshee op 17-08-2005 21:42 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verdiep je je eens in de materie :) Alle zaken staan uitgelegd in de FAQ van dit subforum:

PMG FAQ
Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen? (of je goed geheugen hebt)
RAM FAQ » Hoe haal ik zoveel mogelijk performance uit mijn geheugen?

Dit topic is gesloten.