Uit het afgelopen weekend (Solar Weekend) is gebleken dat ik nog wat aan de "tele-kant" van mijn objectieven mis. Hier ben ik al achter aan aan het gaan.
Maar gezien het niet al te comfortabel is om een D70 met een objectief van 20cm lang de hele tijd vast te houden, ben ik op zoek naar een monopod voor ondersteuning. Hij hoeft niet al te licht te zijn, liever wat steviger en wat meer draagvermogen, ik ben een sterke jongen
Zelf ben ik toen uitgekomen bij de manfrotto 679B en de 680B
679B MONOPOD (3-SCTN) BLK
162.00 cm 0.60 kg 64.00 cm 10.00 kg
680B MONOPOD (4-SCTN) BLK
154.00 cm 0.83 kg 51.00 cm 10.00 kg
Deze kosten respectievelijk 40 en 45 euro bij broer konijn.
Maar voordat ik overga tot aankoop, had ik toch graag nog wel even wat raad gehad m.b.t. een monopod, gezien ik alleen bij manfrotto op bezoek ben geweest.
Welke monopods hebben mensen hier op het forum in gebruik? Zijn er misschien monopods die uitblinken qua prijs/specificaties? En zijn er FG'ers die misschien ervaringen hebben met de bovengenoemde monopods.
Maar gezien het niet al te comfortabel is om een D70 met een objectief van 20cm lang de hele tijd vast te houden, ben ik op zoek naar een monopod voor ondersteuning. Hij hoeft niet al te licht te zijn, liever wat steviger en wat meer draagvermogen, ik ben een sterke jongen
Zelf ben ik toen uitgekomen bij de manfrotto 679B en de 680B
679B MONOPOD (3-SCTN) BLK
162.00 cm 0.60 kg 64.00 cm 10.00 kg
680B MONOPOD (4-SCTN) BLK
154.00 cm 0.83 kg 51.00 cm 10.00 kg
Deze kosten respectievelijk 40 en 45 euro bij broer konijn.
Maar voordat ik overga tot aankoop, had ik toch graag nog wel even wat raad gehad m.b.t. een monopod, gezien ik alleen bij manfrotto op bezoek ben geweest.
Welke monopods hebben mensen hier op het forum in gebruik? Zijn er misschien monopods die uitblinken qua prijs/specificaties? En zijn er FG'ers die misschien ervaringen hebben met de bovengenoemde monopods.
one more thing...