[XP] BSOD problem en meer

Pagina: 1
Acties:

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Het is even een lapje tekst, maar ik kom er echt niet meer uit, dus wie me kan helpen is echt een held _/-\o_

Ik heb een probleem. Ik heb laatst Winxp pro opnieuw geïnstalleerd. Dit ging allemaal goed.
Maar na een paar dagen kwamen er de eerste problemen. Eerst kwam er het scherm bij het booten, dat je verkeerd hebt afgesloten … terwijl ik dat wel goed had gedaan. Maar toch startte hij dan steeds door, dus ik dacht “het zal wel”. Toen kreeg ik voor het eerst vandaag (inmiddels ongeveer 2 weken na install winxp pro) een onverwachte reboot … en nog een. Toen heb ik automatisch opstarten uitgezet. Toen viel ie daarna nog een keer uit en kwam er een BSOD. Daar stond: Page_Fault_in_nonpaged_Area 0x00000050.
Verder viel me iets op bij de memtest bij het opstarten stond er: Primary IDE channel no 80 conductor cable installed. Hetzelfde met de secondary IDE, maar misschien is dat wel normaal hoor.
Verder is het bij de vorige re-install van windows ook al eens fout gegaan. Toen kon ik in programma’s niet bestand openen doen. Dan sloeg ie vast. Toen dacht ik, dat het wel eens kon liggen aan de nieuw HD die ik er toen net had ingezet. Maarja de pc dit het verder wel goed. Hetzelfde was nu het geval. Pc doet het verder goed.
Verder heb ik ook het probleem gehad, dat windows opstartte in een heel andere resolutie. Ook al zo vreemd.

Wat heb ik al gedaan ?:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;329293 heb ik bekeken ... dit leek me logisch omdat ik dus ook problems heb gehad met die resolutie enzo. Heb dit uitgevoerd, maar loop vast bij
Typ in het opdrachtpromptvenster de volgende opdrachtregels en druk na elke regel op ENTER:
ren %systemroot%\inf\INF-bestandsnaam uit stap 5.inf *inf.old
ren %systemroot%\inf\INF-bestandsnaam uit stap 5.pnf *pnf.old

gebeurt er niets bij mij :(

Verder heb ik wat mee rondgeneust op de support site van microsoft, maar ben er niet uitgekomen wat het is.

Voor de duidelijkheid: Ik kom nu niet meer in windows ! Als net de wallpaper te zien is, klapt hij op de BSOD :'(

Naja ik hoop dat jullie me kunnen helpen ! Wat kan dit zijn ? belangrijker: hoe los ik het op ?!?

Voor systeem zie hieronder !

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hmm. Die foutmelding die bij memtest wordt gegeven is niet normaal.

Uit mijn hoofd heeft het iets met de HD of geheugen te maken en tataa:
Windows XP en 2000 BSOD guide
Even nalezen :)

Loopt memtest86 wel goed en geeft deze geen fouten aan? Dat is niet helemaal duidelijk in de verhaal.

Wat je in ieder geval kan proberen:
Je IDE-kabels even controleren of het goed zit, of nog beter: vervangen.
Er is een OM FAQ / Beleid met heel tips :)

In ieder geval succes :)

Edit: wat voor voeding heb je eigenlijk? Een goede of een beroerde... niet dat het waarschijnlijk het probleem zou zijn, maar toch :)

[ Voor 12% gewijzigd door Motrax op 17-08-2005 21:01 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

ook niet in safe mode? ...
Heb ook zoiets gehad een keer.. bleek een videodriver te zijn die niet meer werkte..
Was erg naar omdat ik ook niet terugkon naar de laatst goedwerkende config...
kweenie of je al een driver heb geinstalled?

• Bertuss
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 21:02:
ook niet in safe mode? ...
Heb ook zoiets gehad een keer.. bleek een videodriver te zijn die niet meer werkte..
Was erg naar omdat ik ook niet terugkon naar de laatst goedwerkende config...
kweenie of je al een driver heb geinstalled?
Tja dat heb ik dus ook al geprobeerd. Naja ik hoor al wel aan Motrax dat het aan veel dingen kan liggen ... ik ben nu HD aan het checken. Dan zal ik nog ff memtest doen + IDE-kabels bekijken. Dan meldt ik me wel weer :) .... tot dusver bedankt !

• Bertuss
Nou ik ben weer een stap verder. Heb HD test gedaan MEMtest allebei lijkt gewoon goed te zijn. Maar wat Vormpie zegt, kan best de oorzaak zijn, maar ik heb het zo geporbeerd op te lossen zoals het op de support site staat van microsoft, maar daar loop ik vast (Startpost).Wat kan ik nog meer doen ?

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bertuss schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:11:
Nou ik ben weer een stap verder. Heb HD test gedaan MEMtest allebei lijkt gewoon goed te zijn. Maar wat Vormpie zegt, kan best de oorzaak zijn, maar ik heb het zo geporbeerd op te lossen zoals het op de support site staat van microsoft, maar daar loop ik vast (Startpost).Wat kan ik nog meer doen ?
Okay, laten we even aannemen dat het dus geen hardware probleem is, maar een Windowsprobleem.

Kom je nog wel in de veilige modus terecht? Dat staat nog nergens vermeld eigenlijk... Zo ja: dan kan je een drivercleaner gebruiken: meuktracker: Driver Cleaner Professional 1.1 om je drivers wat op te schonen en te kijken of het daar aan ligt.

Kom je ook niet in de veilige modus terecht, dan is een repair van Windows een optie. Dit staat in het kort beschreven in de Windows Operating Systems - FAQ voor Windows:
Boot vanaf cd-rom met de Windows cdrom
Vervolgens kun je tijdens het scherm "Welkom bij Setup" op R drukken om naar de Repair-functie te gaan.
Vanaf daar instructies volgen. Eerlijk gezegd heb ik het nog nooit gedaan, omdat het niet nodig was :P Ik kan je vanaf dit punt niet veel verder helpen. Hopelijk werkt Windows weer naar behoren.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Voor zover ik weet is dit gewoon een driver issue. Je kan wel in safe mode ? Zoja, dan is het opzeker een driver issue.

• Bertuss
Ja het gaat prima in veilige modus. THX voor je tips motrax ! Ik ga het even proberen allemaal. To be continued ...

• Bertuss
Zodra ik dat drivercleaning uitvoer verschijnt de BSOD weer ... kan dat dus niet afmaken. Zit wel iets fout met die driver blijkt dus. Maaaar hoe verwijder ik de bende nu het beste ? Deze twee manieren werken nu dus niet.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bertuss schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:14:
Zodra ik dat drivercleaning uitvoer verschijnt de BSOD weer ... kan dat dus niet afmaken. Zit wel iets fout met die driver blijkt dus. Maaaar hoe verwijder ik de bende nu het beste ? Deze twee manieren werken nu dus niet.
Toch proberen via Software bij Configuratiescherm te verwijderen dan? Het ziet er wel naar uit dat het dan aan je drivers ligt.

Alleen weet ik niet hoe je ze handmatig kan verwijderen...

Anders toch maar die Windows repair uitvoeren, daarmee moet het wel opgelost zijn :)

☻/
/▌

• Bertuss
Motrax schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:19:
[...]

Toch proberen via Software bij Configuratiescherm te verwijderen dan? Het ziet er wel naar uit dat het dan aan je drivers ligt.

Alleen weet ik niet hoe je ze handmatig kan verwijderen...

Anders toch maar die Windows repair uitvoeren, daarmee moet het wel opgelost zijn :)
Tja toch maar ff proberen dan idd. Dat laatste is niet mogelijk ... mijn windows cd ligt zo'n 100 km hier vandaan bij familie :(

• Bertuss
Het vreemde is, dat nadat ik de drivers heb verwijderd hij in windows (geen veilige modus) nog een BSOD geeft :(

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bertuss schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:28:
Het vreemde is, dat nadat ik de drivers heb verwijderd hij in windows (geen veilige modus) nog een BSOD geeft :(
Maar het is wel gelukt om de drivers te deïnstalleren via het Softwarepaneel? Herstart, dan nog een keer naar veilige modus en dan nog een keer drivercleaner proberen? En daarna gewoon Windows opstarten?

☻/
/▌

Verwijderd

Bertuss, wil je als je de laatste bent die in het topic reageert, je post editten met de edit knop in plaats van een nieuwe post maken? Bedankt :)

• Bertuss
Motrax schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:29:
[...]

Maar het is wel gelukt om de drivers te deïnstalleren via het Softwarepaneel? Herstart, dan nog een keer naar veilige modus en dan nog een keer drivercleaner proberen? En daarna gewoon Windows opstarten?
Ja is gelukt. Ja heb daarna nog een keer drivercleaner gebruik, weer een BSOD.

Ja sorry zal ik doe Wilhelm mod ...

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bertuss schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:33:
[...]

Ja is gelukt. Ja heb daarna nog een keer drivercleaner gebruik, weer een BSOD.

Ja sorry zal ik doe Wilhelm mod ...
Dan ben ik nu echt door mijn probeersels heen. Het enige wat ik je nog kan aanraden is een Windows repair...

☻/
/▌

• Bertuss
Motrax schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:36:
[...]
Dan ben ik nu echt door mijn probeersels heen. Het enige wat ik je nog kan aanraden is een Windows repair...
Geeft niet ... bedankt iig !

Ik heb nu systeemherstel gedaan ... bij gebrek aan anders :) .... dit lijkt op het eerste gezicht te werken .... zonder problemen nu winxp opgestart. Maarja daarmee is het probleem nog niet weg neem ik aan. Wat kan ik het beste doen ? Nieuwste driver installeren van de videokaart ? Durf die cleaner eigenlijk niet weer te gebruiken ... of is dat toch het beste ?

edit: Heb tocg weer die cleaner geprobeerd en dat ging weer helemaal fout ... klapte weer uit. Ik weer systeemherstel. Nu ga ik de nieuwste forceware ff installeren en dan kijk ik wel of het goed is en belangrijker nog ... blijft ! Heb er eerlijk gezegt een hard hoofd in maar wie weet.

[ Voor 26% gewijzigd door Bertuss op 18-08-2005 22:32 ]

• Bertuss
UPDATE:
Na een week is toch het probleem weer terug gekomen :(
Ik heb nu een beetje het idee, dat het wel eens aan de IDE kabels kan liggen, die heb ik er bij de installatie namelijk willekeurig aangedrukt. Want er zijn toch verschillende kabels voor IDE en andere drives ? Ik zie optisch geen verschil ... . Of kan het daar niet aan liggen ?

edit: Ik heb nu een andere IDE gehangen aan de HD. Jumpersetting stond ook niet goed :) ... dus ik dacht ... dat zal het wel zijn ... ja NIET dus ... 8)7
Hij geeft ook nog steeds de melding: Primary IDE channel no 80 conductor cable installed
Dus verkeerde kabel ?

edit2: Ik heb even wat dingen over die melding gelezen. Overal komt wel naar voren dat het dan een verkeerde kabel is. Als ik het goed heb, heb ik altijd 40-kabels gehad en geen 80. Ook verkeerd-om kan een reden zijn, maar heb ze ook goed om zitten. Lange kant in Mobo.
Kan het zijn omdat ik gegaan ben van een schijf met 2mb naar 8mb buffer dat hij nu ineens een 80 conductor nodig heeft ?

[ Voor 58% gewijzigd door Bertuss op 23-08-2005 20:04 ]

• Bertuss
Toch weer even een schopje ... ben inmiddels beetje moedeloos aan het raken :( ... heb echt geen idee waar het in kan zitten. Ik hoor nu van meerdere kanten dat die IDE-kabel bijna het probleem niet kan zijn. Mede doordat de pc het op die kabels gewoon gedaan heeft. Maar wat dan wel ???
Mobo brak misschien ? Kan ik dat niet met een progje checken ?
Pagina: 1